Vereisten voor Google Ads: update voor de EER en het VK

Google heeft vandaag nieuwe vereisten aangekondigd voor adverteerders die advertenties weergeven in de EER en het VK. Deze updates hebben betrekking op Consent Management Platforms (CMP’s) die deel uitmaken van het European Transparency and Consent Framework (TCF) van het IAB. CMP-vereisten komen voort uit veranderende gebruikersverwachtingen en regelgevende factoren rond de online toestemmingservaring. Lees verder om te begrijpen of en hoe de vereisten van invloed zijn op uw advertentiecampagnes.

Een korte achtergrond

in 2020 Google heeft zijn advertentiesystemen geïntegreerd in het IAB Europe Transparency and Consent Framework. Het systeem ondersteunt de digitale omgeving en het advertentie-ecosysteem dat verschillende platforms voor toestemmingsbeheer omvat. Toestemmingsbeheerplatforms bieden wettelijk bindende kennisgevingen aan gebruikers over:

  • Welke gegevens worden verwerkt
  • Welke specifieke entiteiten hun gegevens verwerken en voor welke specifieke doeleinden
  • Alle andere wettelijke vereisten vereist door verschillende privacyregels

Deze platforms voor toestemmingsbeheer ondersteunen de uitgeverspartners van Google in het advertentie-ecosysteem. Aangezien de verwachtingen van gebruikers met betrekking tot toestemming veranderen, heeft Google nieuwe eisen gesteld om te voldoen aan de bestaande TCF-richtlijnen en heeft het een stempel gedrukt in de hoop dat andere platforms in de branche dit voorbeeld zullen volgen.

De nieuwe eis

In de tweede 2023 kant vereist Google dat elke partner die het Uitgeversproduct gebruikt, een door Google gecertificeerde CMP gebruikt bij het weergeven van advertenties in de EER of het VK. De producten van de uitgever omvatten:

  • Google AdSense
  • Google Ads-manager
  • AdMob

Google helpt adverteerders zich op deze wijziging voor te bereiden door een lijst met door Google gecertificeerde CMP’s te verstrekken die voldoen aan de TCF-specificaties. Deze lijst zal naar verwachting in de komende weken beschikbaar zijn. Google is ook begonnen met het certificeren van verschillende CMP’s om adverteerders en uitgevers verschillende opties te bieden. Met behulp van de optionele toestemmingsspecificatie werkt het ook met aanbieders van advertentietechnologie die momenteel niet zijn geregistreerd bij het TCF. De vereiste volgt op de aankondiging van IAB Europe dat hun versie van TCF 2.2 is voltooid. Een deel van wat V2.2 vormt, is ondersteuning voor consistente online advertenties.

Wat betekent dit

Dit is van invloed op alle adverteerders die momenteel advertenties weergeven of van plan zijn in de toekomst advertenties weer te geven in de EER of het VK. Wanneer Google een lijst met acceptabele CMP’s levert om mee te werken als een direct resultaat van SSP V2.2, laat ons dan weten wat u momenteel gebruikt. Gezien de 2020 Door de integratie met TCF gaf Google adverteerders een respijtperiode van 150 dagen om hieraan te voldoen. Hoewel Google geen einddatum heeft opgegeven voor naleving van deze laatste vereiste, kunnen eerdere tijdlijnen wijzen op een vergelijkbare vertragingsperiode voor versie 2.2.
Uitgelichte afbeelding: Song_about_summer/Shutterstock

Relevante berichten