Adverteerders en YouTube-videomakers zouden kunnen profiteren van nieuwe AI-oplossingen waar Google naar verluidt aan werkt.
Google-advertenties. Generatieve AI-tools aangedreven door PaLM 2 zullen adverteerders helpen bij het creëren van media-items, meldde CNBC, daarbij verwijzend naar interne Google-documenten. Helaas is dat zoveel detail als we nu weten. We hebben eerder gemeld dat generatieve AI naar Google Ads komt. Dit leek echter meer te gaan over het ‘remixen’ van bestaande items in advertenties, en dit rapport ging meer over hoe Google die items daadwerkelijk genereert.
YouTube. Volgens CNBC: Google testte PaLM 2 ook voor jeugdcontent op YouTube, zoals titels en beschrijvingen. Voor makers gebruikte het bedrijf de technologie om te experimenteren met het idee om vijf video-ideeën te bedenken op basis van onderwerpen die relevant lijken.
Waarom kan het ons schelen? Amazon en Meta testen ook generatieve AI voor adverteerders, of zullen dat binnenkort doen. De AI-integratie van Google is het waard om getest te worden om te zien of het de prestaties helpt verbeteren, vooral bij lagere conversieratio’s en hogere CPL.
Krijgen we dinsdag meer te horen? De Google Marketing Live-tentoonstelling van dit jaar vindt plaats op 23 mei. We verwachten dat dit een enorme aankondiging is voor AI. Kunnen deze of andere AI-oplossingen volgende week officieel worden aangekondigd? We houden u op de hoogte en informeren u over al het nieuws over het evenement. Het bericht Met nieuwe Google AI-tools kunnen adverteerders media-items genereren verscheen eerst op Search Engine Land.