Hoeveel moet PPC-beheer kosten?

Na een pauze van drie maanden zijn we terug! Er waren veel echt goede vragen, maar deze vraag van Phil van Trumbull sprong eruit: “Wat is het gemiddelde bedrag dat bedrijven vragen voor een PPC-campagne?” Accountbeheerkosten lopen sterk uiteen; Het is begrijpelijk dat u een basislijn wilt van hoeveel u moet betalen voor PPC-bureaus/consultants. Bovendien zijn verschillende factoren van invloed op de kosten:

  • Wat is het ervaringsniveau van de verkoper?
  • Hoeveel vraagt ​​u de leverancier voor creatieve/technische taken?
  • Is het één kanaal of meerdere?
  • Betaalt u ervoor dat ze een strateeg/onderdeel van uw team zijn?

Dit alles heeft invloed op de partnerprijzen, dus er is geen goed of fout antwoord op hoe “duur” of “goedkoop” u zou moeten gaan. Het belangrijkste is dat u redelijke verwachtingen stelt aan uw leverancier en de campagnes die zij voor u zullen maken/beheren.

Hoe brengen PPC-verkopers doorgaans kosten in rekening?

Als u een PPC-leverancier inschakelt (of het nu Google, Microsoft, LinkedIn, Facebook, TikTok of andere kanalen is), heeft u geen tijd om technische taken uit te voeren of strategische planning aan die kanalen te besteden. Bij het afwegen van de kosten van een leverancier is het belangrijk om te overwegen hoeveel het u zou kosten om hetzelfde werk te doen (dwz hoeveel uur deze taken zouden kosten x uw uurloon). Het is vaak veel goedkoper om gebruik te maken van een bureau of leverancier, maar niet altijd.

Vast tarief + percentage van de kosten

De meest gebruikelijke beheervergoedingen zijn een vast tarief plus een percentage van de beheerde kosten of slechts een percentage van de kosten. Soms verandert het percentage op basis van investeringskosten; het wordt op een ander moment opgelost. Agentschappen berekenen meestal welke overhead ze moeten dekken en zorgen ervoor dat de beheervergoeding dat deel dekt, zodat de variabele een nettowinst is. Doorgaans variëren vaste beheervergoedingen van $ 500 tot $ 2.500, terwijl het variabele deel doorgaans enkele duizenden dollars bedraagt. De percentages zullen variëren van 5 tot 13%.

Vast bedrag

Sommige leveranciers geven de voorkeur aan meer “stabiliteit” met vaste bedieningselementen. Soms zijn de advertentiekosten inbegrepen en soms zijn de kosten exclusief de beheerkosten. Meestal ziet u deze vaste kosten variërend van $ 2.500 tot $ 10.000 per maand. De kosten zullen stijgen of dalen, afhankelijk van hoeveel uw verkoper buiten accountbeheer moet doen. Kwesties die de kosten kunnen verhogen, zijn onder meer:

  • Het maken van advertenties en landingspagina’s.
  • Technische instellingen voor het bijhouden van conversies.
  • Vermindering van volumekruip.

Door prestaties

Ten slotte zullen sommige bureaus en leveranciers een hoofdbetalingsstructuur creëren (op basis van prestaties). Hoewel dit misschien het voordeligst lijkt, betekent het ook dat de verkoper eigenaar wordt van het account. Als u weet dat u PPC nooit in huis wilt hebben, kan dit een redelijke stap vooruit zijn. Anders bent u beter gediend met een account waarvan u de eigenaar kunt zijn (en werk namens u kunt zien).

Weet welke PPC-leverancier voor u geschikt is

Hoewel financiële investeringen er absoluut deel van uitmaken, zijn er veel factoren die van invloed zijn op het type leverancier dat moet worden gekozen. Als uw budget minder dan $ 2.500 per maand is, moet u waarschijnlijk naar softwareoplossingen kijken of uw campagnes zelf beheren. Dat betekent niet dat verkopers geen zin hebben; u zult echter waarschijnlijk de acceptabele overhead overschrijden door de leverancier aan de kosten toe te voegen. Wanneer de kosten veel fluctueren (vooral seizoenskosten), kan een vaste prijsstelling het meest logisch zijn. Accounts met een stabieler bestedingstraject ontvangen vaak lagere tarieven die overeenkomen met het percentage van de bestedingsbiedingen. Op zoek gaan naar een verkoper met een hogere prijs betekent meestal investeren in een strateeg (dwz u zou niet verantwoordelijk moeten zijn om de verkoper te vertellen wat hij moet doen). Het kiezen van een goedkopere leverancier betekent meestal dat u directer moet zijn over de strategie die u wilt dat de leverancier uitvoert.

Laatste afhaalmaaltijden

Er is geen “vast” tarief voor PPC-beheer – net als bij strategische keuzes hangt het af van het niveau van ondersteuning en expertise.
Vragen over PPC? Dien in via dit formulier of tweet me @navahf met de hashtag #AskPPC. Zie je volgende maand!
Meer middelen:

  • Hoe stel je voor dat bedrijven investeren in betaalde SEO in plaats van SEO?
  • Hoe u uw gemiddelde kosten per klik kunt verlagen
  • De grootste anno 2023 PPC-trends volgens 22 experts

Uitgelichte afbeelding: Paulo Bobita/Search Engine Journal

Relevante berichten