De uitgaven voor betaald zoeken in de VS zullen naar verwachting stijgen zal oplopen tot 110 miljard

Volgens een nieuwe voorspelling van eMarketer zullen de uitgaven voor betaald zoeken dit jaar naar verwachting 110 miljard dollar bedragen.

Zoek- en retailmedia. Betaald zoeken is goed voor 41,8% van alle digitale uitgaven. Als het $ 110 miljard bereikt, zal de groei iets hoger blijven (8,2%) dan de totale Amerikaanse digitale advertentie-uitgaven, die naar verwachting met 7,8% zullen stijgen. Op het gebied van zoeken zijn retailmedianetwerken (RMN’s) een rijzende ster, waarbij het aantal zoekopdrachten in retailmedia met 18,7% is gestegen. De verwachting is dat in 2023 de uitgaven van dit segment zullen bijna 30 miljard bedragen. AMERIKAANSE DOLLAR. Digitale advertentie-inkomsten (niet alleen zoeken) groeien van 31 miljard dollar USD in 2021 tot 45 miljard USD dit jaar. Als de uitgaven in het huidige tempo doorgaan, in 2027 ze zouden de 106 miljard moeten overschrijden.

Waarom kan het ons schelen? We hopen dat in 2023 het wordt een uitdagend jaar van zoeken. Er zijn veel veranderingen aangebracht in AI en conversatie in het zoeken (zowel Google als Microsoft Bing), en we hopen binnenkort meer duidelijkheid te zien over wat deze veranderingen zullen betekenen voor betrokkenheid en advertentieprestaties. Tot die tijd is het goed dat de algehele groei van de uitgaven voor betaald zoeken aantrekt, vooral in de detailhandel.

Meer informatie over de opbrengst van zoekadvertenties in de VS. Volgens het IAB in 2022 het bereikte een record van 84,4 miljard.

Amerikaanse digitale advertentie-uitgaven. Al dalen ze in 2024 voor het eerst in 14 jaar onder de 10% digitale advertentie-uitgaven zullen weer stijgen tot 11,2 procent, zegt de prognose. Voorspeld wordt dat in 2027 zal jaarlijks met ongeveer 10% toenemen. in 2021 De uitgaven voor digitale advertenties zijn in 2021 aanzienlijk gestegen na de eerste golf van de COVID-pandemie, die met 37,6% toenam. in 2022 de aantallen daalden sterk – ze stegen met 10,6 procent.

Een digitaal fluitje van een cent. De totale media-uitgaven zullen dit jaar naar verwachting met 3,8% groeien, aangezien traditionele media-investeringen blijven verschuiven naar digitaal. Digitale media zullen naar verwachting goed zijn voor 74,6% van alle media-uitgaven in de VS, die naar verwachting tegen 2023 zullen groeien. zal bijna 264 miljard dollar bereiken. Het digitale aandeel in de totale media-uitgaven zal de komende jaren naar verwachting met circa 2% per jaar groeien.

Scherm en STV. Connected TV (KTV)-reclame blijft doorgaan. In zekere zin is meer dan de helft (55%) van de digitale uitgaven te zien, wat naar verwachting dit jaar met 7,9% in omzet zal groeien. Echter anno 2023 de verwachte groei voor STV is 21,2% – bijna driemaal de groei van digitale tv. Volgens eMarketer zullen de uitgaven voor CTV-advertenties dit jaar snel oplopen tot 25 miljard dollar. USD en is goed voor 9,5% van alle digitale advertentie-inkomsten. Aan de andere kant wordt voorspeld dat in 2023 advertenties op sociale media zullen met slechts 3,4% groeien. Display-advertenties op sociale media-accounts voor ongeveer een kwart van alle digitale uitgaven. Een post die de uitgaven voor betaald zoeken in de VS in 2023 voorspelt zal oplopen tot 110 miljard USD verscheen als eerste op Search Engine Land.

Relevante berichten