De toekomst van SEO en waarom het niet doodgaat

Als iemand die een carrière in SEO heeft opgebouwd, vind ik het moeilijk om de woorden “dood” of “sterven” en SEO in dezelfde zin te plaatsen. Hier ben ik echter met een van die onderwerpen… Ik ben hier om te praten over wat de toekomst biedt voor SEO, hoe profetisch het ook mag klinken, gebaseerd op de context van het verleden en wat we nu zien. Verandering is eng. We hebben dit eerder gezien in SEO. Maar wat constant blijft, is dat zoekers onze organisaties, merken en klanten nog steeds moeten vinden in zoekmachines. In de loop der jaren hebben we gezien dat directe antwoorden, prominentere advertenties en vele andere zaken de organische zoekresultaten en klikfrequenties doen afnemen. We hebben het worstcasescenario echter nog niet gezien. De SEO-industrie is zich blijven aanpassen en sterker geworden.

Wat betekent AI voor SEO?

Ja, laten we eens kijken wat het allemaal betekent. De afgelopen weken hebben vrienden en collega’s me verschillende keren gevraagd of SEO relevant is of zal bestaan ​​met de opkomst van AI. Mijn antwoord op elk was dat er een constante is die ik niet zie verdwijnen. Het maakt niet uit hoe zoekmachines eruit zien of welke specifieke bron een persoon gebruikt om informatie te vinden of te krijgen, merken en bedrijven zullen blijven willen dat hun publiek ze vindt. Dit betekent dat Google, AI-bron of koelkast een doelgroep en een merkzoekende verbinding heeft. Een voertuig kan een chatbot zijn, een kunstmatige intelligentie, een verbonden apparaat, een stemassistent of een bewuste robot die deel uitmaakt van onze familie. Ik ben persoonlijk geïnteresseerd en enthousiast over toepassingen voor mijn bureau, bedrijven en als consument. Ik weet zeker dat we tussen de coole dingen veel rotzooi en rotzooi zullen zien, en zoals met alles wat nieuw is, zullen we moeten afwachten.

Wat te doen met AI

Omarm het en profiteer! Mijn team en ik gebruiken het in onze interne processen en testen veel dingen met betrekking tot SEO, digitale marketing, webontwikkeling en meer. In een tijd waarin middelen slinken en teams zo creatief mogelijk moeten zijn voor klanten, is AI een zegen geweest. Zoals het nu werkt, is de kwaliteit van de inhoud nog steeds erg belangrijk. Naarmate er meer inhoud wordt gemaakt met AI, zullen we meer “goede” inhoud zien. Maar ik heb het gevoel dat het binnenkort zal worden vervangen. Dat betekent dat er nog steeds ruimte is voor “geweldige” inhoud, en dat groots kan winnen. In het bijzonder, als we kunstmatige intelligentie gebruiken om dit allemaal te creëren, doet iedereen dat ook. Hoeveel is er nodig om het menselijk te maken en ervoor te zorgen dat het merk past en resoneert met ons publiek? Hoewel ik de inhoudsstrategie niet voor 100% ga vervangen door AI, kan het een geweldige onderzoeksassistent zijn, een eerste conceptschrijver, enz. (En nee, er staat geen AI in dit artikel. Het is allemaal originele menselijke inhoud.) kortom, probeer het, gebruik het en begrijp in ieder geval wat het wel en niet kan vandaag en wanneer elke nieuwe versie uitkomt. Negeer het niet en steek je kop niet in het zand.

Wat als mensen Google niet gebruiken?

In de loop van de tijd zullen de zoekmachine en het resultatenproduct van Google misschien minder belangrijk worden, aangezien steeds meer gebruikers zich wenden tot kunstmatige-intelligentiebronnen voor informatie of die informatie aan hen wordt verstrekt. Een collega en ik hebben hier de afgelopen weken over gesproken en gedeeld dat zelfs als Google niet de belangrijkste interface is voor mobiel, desktop of gesproken zoekopdrachten, het nog steeds een enorme bron van AI zal zijn. Een andere collega herhaalde in een afzonderlijk gesprek dat Google de meeste informatie heeft, dus ondanks de aanvankelijke teleurstelling van Bard zou het de leider kunnen worden. Ongeacht wie er wint, het feit dat consumenten, bedrijven en mensen die op zoek zijn naar producten, diensten, oplossingen en antwoorden, zullen degenen blijven waar we aan moeten denken als het gaat om SEO. Als we te veel gefocust zijn op de zoekmachines en niet genoeg op de doelgroep, zijn we niet gefocust en niet verbonden. Dit is altijd het geval geweest in SEO en zal hoe dan ook zo blijven. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

Wat moet ik nu doen?

We moeten allemaal blijven doen wat vandaag werkt, terwijl we naar de toekomst kijken. Blijf sterk met technische, on-page en off-page SEO. Begrijp SERP-functies en hoe ze in uw voordeel en tegen u werken. Zorg voor een solide strategie die objectief en meetbaar is. Investeer in SEO voor de lange termijn en geef het de middelen die het nodig heeft. Pas ook kunstmatige intelligentie toe op uw organisatie, processen en capaciteiten. Loop niet achter. Maar vergeet niet wat jou ook motiveert om vandaag je doelen te bereiken. Laat het schip SEO niet in de steek. Hoewel we het in de toekomst misschien anders zullen noemen, gaat het niet dood. Het zal blijven evolueren en worden wat het moet zijn. Mensen zoeken en zoeken. Merken en organisaties willen gevonden worden. Dit basisprincipe verandert niet, hoewel technologie, methoden en tools dat wel kunnen. Ik zit aan jullie vast omdat mijn bureau zich richt op SEO en daar gaan we niet voor terug. Blijf sterk mijn vrienden en ik kijk ernaar uit om deze reis met jullie voort te zetten op het volgende gebied van SEO. Het bericht De toekomst van SEO en waarom het niet doodgaat verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten