Adthena’s complete gids voor campagnes met maximale prestaties

Adthena’s complete gids voor campagnes met maximale prestaties post thumbnail image
Maximale prestatie is een door Google geïntroduceerd campagnetype waarmee adverteerders advertenties kunnen weergeven in alle Google-netwerken, waaronder zoeken, display, YouTube, Discover, Gmail en Maps, met behulp van één campagne. U kunt uw doelgroep bereiken waar ze ook zijn en op elk apparaat, waardoor het een van de meest veelzijdige en effectieve soorten campagnes is. Lees verder voor alles wat u moet weten over Performance Max-campagnes, van het starten en optimaliseren van uw campagnes tot de huidige acceptatie en de aanwezigheid van PMax-blinde vlekken.

Bereid je voor op succes met Performance Max

  1. Accepteer advertenties op verschillende platforms.
Een van de grootste voordelen van Performance Max-campagnes is de mogelijkheid om met één campagne op meerdere platforms te adverteren. Hiermee kunt u een breder publiek bereiken en uw online aanwezigheid uitbreiden. Het is echter belangrijk om de nuances van elk platform te begrijpen en advertenties te maken die zijn geoptimaliseerd voor verschillende indelingen. YouTube-advertenties kunnen bijvoorbeeld meer visuele en boeiende inhoud vereisen, terwijl Google-zoekadvertenties mogelijk meer tekst en focus op zoekwoorden vereisen. Zorg ervoor dat u uw advertenties voor elk platform aanpast om het meeste uit platformonafhankelijke advertenties te halen.
  1. Gebruik slimme biedstrategieën.
Campagnes met maximale prestaties zijn ontworpen voor gebruik met de Smart Bidding-strategieën van Google, die machine learning gebruiken om biedingen en budgetten te optimaliseren op basis van campagnedoelen.
  • Gebruik slimme biedstrategieën zoals doel-CPA (kosten per acquisitie), doel-ROAS (rendement op advertentie-uitgaven) of maximaliseer conversies om uw biedingen automatisch aan te passen om het maximale uit uw campagnebudget te halen.
  • Stel passende bieddoelen in en controleer regelmatig de campagneprestaties om de nodige aanpassingen door te voeren en de resultaten te optimaliseren.
Vodafone ging nog een stap verder en combineerde Adthena’s markttrendgegevens met Google’s Smart Bidding om de prestaties van nieuwe productlanceringen te optimaliseren. Ze waren in staat om hun marktpositie te volgen en de advertentiestrategieën van hun concurrenten te volgen om het klikaandeel en de verkoop te vergroten. Adthena hielp Vodafone kansen te ontdekken en biedstrategieën te implementeren op basis van kosten van concurrenten, waardoor het klikaandeel met +7% en de verkoop met +10% toenam.
  1. Maak boeiende en relevante advertenties.
Net als bij elke andere advertentiecampagne hangt het succes van een goed presterende campagne af van de kwaliteit van de advertenties. Creëer boeiende en relevante advertenties die resoneren met uw doelgroep.
  • Gebruik opvallende afbeeldingen, duidelijke berichtgeving en krachtige call-to-action (CTA’s) om gebruikers aan te moedigen actie te ondernemen.
  • Stem uw advertenties af op uw specifieke platform en advertentie-indeling en stem uw berichten af ​​op uw campagnedoelen.
  • Test en optimaliseer uw advertenties regelmatig om erachter te komen wat het beste aanslaat bij uw doelgroep en verfijn uw berichtgeving dienovereenkomstig.
  1. Volg en optimaliseer uw campagne.
Voor de beste resultaten moeten campagnes actief worden gecontroleerd en geoptimaliseerd voor maximale prestaties.
  • Houd de campagneprestaties nauwlettend in de gaten en analyseer de gegevens om eventuele trends of patronen te identificeren.
  • Gebruik tools zoals Adthena Brand Activator om meer inzicht te krijgen in de uitgaven voor alle Google-kanalen, om slecht presterende advertenties, zoekwoorden of plaatsingen te identificeren en de nodige aanpassingen door te voeren om uw campagne te optimaliseren.
VodafoneZiggo gebruikte Adthena om de zichtbaarheid van hun Google Performance Max-campagnes te vergroten, inclusief welke termen ze aanspreken en welke termen de uitgaven onnodig opdrijven (bijvoorbeeld merktermen in andere talen). Het elimineren van deze voorwaarden resulteerde in een jaarlijkse besparing van vijf cijfers.
  1. Focus op de gebruikerservaring.
Gebruikerservaring is van cruciaal belang voor elke online advertentiecampagne en het maximaliseren van de prestaties is daarop geen uitzondering.
  • Zorg ervoor dat uw bestemmingspagina’s zijn geoptimaliseerd voor mobiel, snel laden en een soepele gebruikerservaring bieden.
  • Zorg ervoor dat de inhoud van de bestemmingspagina relevant is voor de advertentie en waarde biedt aan de gebruiker.
  • Overweeg om het bijhouden van conversies en andere tools voor het meten van prestaties te implementeren om het succes van uw bestemmingspagina’s te monitoren en gegevensgestuurde optimalisatie uit te voeren.
Een positieve gebruikerservaring kan een enorme impact hebben op de prestaties van uw campagne en leiden tot betere resultaten.

Prestaties Maximale gebruikersaanpassing en ervaring

Performance Max bestaat pas 18 maanden, maar de echte doorbraak kwam na de gedwongen upgrade van Smart Shopping-campagnes naar PMax in 2022. in september. Veel merken proberen echter nog steeds dingen uit te zoeken. Als PMax is geïnstalleerd, kunt u betere prestaties verwachten om uw doelen te bereiken, transparante inzichten te krijgen, automatisering van campagne-invoer te beheren, campagnebeheer te vereenvoudigen en uw advertenties eenvoudig te optimaliseren. Adthena-klanten hebben echter geen transparantere inzichten en eenvoudiger campagnebeheer ervaren. Uit een recent onderzoek onder het gebruikersbestand van onze klanten bleek dat 67 procent voert momenteel maximale prestatiecampagnes uit. Ze hadden een neutrale benadering van maximale prestatie-instellingen en werden gebruikt voor het automatisch genereren van bronnen, maar het niveau van trefwoordrapportage en trefwoordinzichten vielen erg tegen. Performance Max hielp gewoon niet om ervoor te zorgen waar ze zouden verschijnen.

Ontdek de blinde vlekken van Performance Max

Als Smart Shopping een zwarte doos was, zou Performance Max nog donkerder zijn. Google biedt beperkt inzicht in zoektermen, budgettoewijzing en prestaties per kanaal, met zeer beperkte tracking- en rapportagemogelijkheden, waardoor PMax-adverteerders de controle volledig verliezen. Het merk G-SHOCK van Casio overlapte bijvoorbeeld met merktermen, activeerde advertenties (en werd dubbel gefactureerd). Met behulp van de zoektermrapportage van Adthena identificeerden en verwijderden ze merktermen die een campagne met topprestaties veroorzaakten, waardoor de CPC met 23% daalde. en uitgeven aan uitgaven in de vijf cijfers.

samengevat

Campagnes voor maximale prestaties zijn een krachtige manier om een ​​breder publiek te bereiken en uw online advertentie-inspanningen te optimaliseren. Door middel van platformonafhankelijke advertenties, slimme biedstrategieën, boeiende advertenties, het volgen en optimaliseren van campagnes en een focus op gebruikerservaring, kunt u de prestaties van uw best presterende campagnes maximaliseren en betere bedrijfsresultaten behalen. Denk eraan, wees proactief, analyseer uw gegevens en optimaliseer gegevens op basis van gegevens – pas op voor die blinde vlekken! Raadpleeg onze gids voor bewezen tactieken om de nauwkeurigheid, zichtbaarheid en controle van uw best presterende campagnes te verbeteren: Ontgrendel de Black Box: vier manieren om meer uit Performance Max te halen. Het bericht Uw complete gids voor campagnes met maximale prestaties verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten