Meta begint adverteerders terug te betalen bij gebrek aan buitensporige uitgaven

Meta begint restituties uit te keren aan adverteerders die getroffen zijn door de storing van vorige maand, wat resulteerde in te hoge uitgaven en hoger dan gebruikelijke CPA’s.

Waarom kan het ons schelen? Meta moet dit rechtzetten voor al haar adverteerders, van elke omvang. Goed dat ze beginnen met het terugbetalen, maar het is meer dan een maand geleden en het is nog steeds niet opgelost.

12 mei Sommige adverteerders hebben sinds 12 mei restituties verleend. Maar veel kleinere adverteerders klagen dat het proces voor hen veel trager is verlopen, meldde Bloomberg: “Sommige adverteerders hebben sinds 12 mei terugbetalingen van Meta ontvangen, ook al werden de bedragen uitbetaald. inconsistent en onduidelijk waarom sommige bedrijven meer geld hebben teruggevorderd dan andere. In het verleden hadden adverteerders die veel op Facebook besteedden of persoonlijke connecties met het bedrijf hadden, volgens verschillende bureaus meer geluk om financiering te krijgen.

Mislukking. 23 april Meta besteedde de dagbudgetten van adverteerders binnen enkele uren. CPA verdrievoudigde ook. U kunt hier meer over lezen in ons verhaal: Catastrofale metafout veroorzaakte overschrijdingen boven gemiddelde CPA’s.

Schade. Bijvoorbeeld een budget van $ 13.000 per e-mail. werd binnen drie uur afgegeven aan een handelspromotor – tevergeefs, meldde Bloomberg. Een ander bedrijf zei dat “het rendement op advertentie-uitgaven op zondag het slechtste ooit was, met uiteindelijk een omzetdaling van 85% ten opzichte van afgelopen zondag en 76% ten opzichte van twee weken geleden.”

Nog erger. “Terugbetalingen voor advertentieverstoring zijn meestal centen op de dollar, en Meta vertelt adverteerders niet hoe het de uitbetaling berekent”, merkte Bloomberg op.

Wat Meta zei. In een verklaring zei Meta:

  • “We hebben een technisch probleem met onze geautomatiseerde systemen geïdentificeerd en opgelost dat problemen met de weergave van advertenties veroorzaakte, zoals snellere campagnekosten en meer variabele kosten.” We hebben dit zo snel mogelijk opgelost, onze excuses voor het ongemak.

De post Meta begint adverteerders terug te betalen voor buitensporige uitgaven verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten