Elke PPC-marketeer streeft ernaar om elke maand betere prestaties te leveren. Maar als uw Google Ads-account eenmaal goed beheerd, geoptimaliseerd en draaiend is, waar moet u dan heen om uw prestaties verder te verbeteren? Vaak moet uw volgende aandachtsgebied content zijn – en alles wat er gebeurt nadat een potentiële klant op uw advertentie heeft geklikt.
Wie zijn jouw ideale klanten?
Als u een bureau bent, is het tijd om terug te gaan naar het trainingsmateriaal van uw klant. Maak uzelf opnieuw vertrouwd met de doelen van de klant en de soorten klanten waarop ze zich willen richten. Dit is vaak makkelijker gezegd dan gedaan. Als we nieuwe klanten vragen naar hun ideale klant, krijgen we vaak deze (en soortgelijke) antwoorden:
“Elke fabrikant zou ons product moeten hebben.”
“Klanten begrijpen onze producten in het begin niet echt, maar als ze ze zien, weten ze dat ze het nodig hebben.
“Elk bedrijf met meer dan 50 werknemers zou onze tool kunnen gebruiken.
Dit soort reacties zijn rode vlaggen. Iedereen targeten betekent dat het niemand is.
Help klanten hun ideale klant te definiëren
Wanneer een klant zijn ideale klant niet volledig omschrijft, is niet alles verloren. U kunt Google Ads gebruiken om erachter te komen welke zoekwoorden en inhoudstypen het beste werken voor uw klant, waarna uw klant deze resultaten kan gebruiken om zijn ideale klanten beter te definiëren. In dit scenario is onze Google Ads-programmastrategie dus vaak:
- Gebruik meer algemene zoekwoorden.
- Bekijk wat er naar voren komt als u uw zoekopdrachten bekijkt.
- Deel deze bevindingen met de opdrachtgever.
Tegelijkertijd:
- Duik diep in de bestemmingspagina’s en inhoud van uw concurrenten om ideeën op te doen.
- Blijf met de cliënt praten om nieuwe onderwerpen en beproefde invalshoeken te identificeren.
- Stel vragen, graaf en leer.
Uiteindelijk zal dit proces je een duidelijker beeld geven van je ideale klant. U kunt die persona vervolgens gebruiken om goede, specifieke zoekwoorden, advertentieboodschappen en inhoud voor die klanten te verfijnen.
De juiste termen identificeren om de beste producten te beschrijven
U kunt vergelijkbare strategieën gebruiken om termen te identificeren die de ideale klant van uw klant zou gebruiken om hun producten te beschrijven. Nogmaals, u kunt onderzoek en testen gebruiken om enkele goede testopties te bieden. U moet al dit werk doen – het identificeren van de ideale klant van uw klant en de beste voorwaarden voor uw productbeschrijving – of u kunt geen goede post-click-ervaring creëren die het klanttraject voortzet. Als uw pre-click messaging en post-click content niet overeenkomen, worden uw advertenties minder weergegeven en zijn uw conversieratio’s laag. Dit kan uw Google Ads-kwaliteitsscore verlagen, uw kosten per klik verhogen en uw advertentievertoningen verder verminderen. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);
Voorbeeld: “Elk lab kan onze robots gebruiken”
Laten we eens kijken naar een voorbeeld van hoe deze strategieën voor het definiëren van zoekwoordtermen en inhoud na klikken in de praktijk kunnen werken. Stel dat u een klant vraagt om zijn product en zijn ideale klanten te beschrijven, en hij zegt: “Elk lab kan onze robots gebruiken.” Je kunt hier op twee manieren mee aan de slag. (Of, waarschijnlijker, in beide richtingen tegelijk.)
Ga naar vraag gen
Een optie is om breed te beginnen en vraaggeneratie als doel te hebben. U biedt dus op een brede zoekwoorduitdrukking zoals ‘labautomatisering’. Deze term kan verwijzen naar eindgebruikers (de mensen die in het laboratorium werken en de apparatuur gebruiken) en degenen die verantwoordelijk zijn voor de aanschaf van de systemen ter ondersteuning van het laboratorium. Beide partijen willen de laboratoriumefficiëntie verbeteren en de kosten verlagen, maar weten misschien niet welk type product hen daarbij zal helpen. In dit geval moet u dit soort brede zoekwoorden ondersteunen met educatieve inhoud, zoals video’s en documenten die laten zien hoe laboratoriumautomatisering kan werken in verschillende toepassingen en industrieën. Met deze aanpak krijgt u niet meteen veel leads, maar het bouwt wel een belangrijke naamsbekendheid op aan de bovenkant van de trechter.
Beperk de vraag
Misschien vindt u een brede term als “laboratoriumautomatisering” duur. In dit geval kunt u experimenteren om een specifieker beeld te krijgen. U kunt dus meer specifieke termen proberen, zoals:
- robotarm voor laboratoria
- een intuïtieve pipetteerrobot
- robot vloeistofverwerker
U kunt ook een merkterm gebruiken om “laboratoriumautomatisering” te omschrijven. Gebruik dus zoiets als “BEDRIJFSNAAM Lab Automation” of “MERKNAAM Lab Automation”. Deze strategie is goed om potentiële klanten aan te trekken die een redelijk goed idee hebben van wat ze nodig hebben. Maar om deze aanpak te laten werken, heb je post-click content nodig die waarde toevoegt aan dit soort leads en relevant is voor deze fase van de trechter. Deze inhoud kan bijvoorbeeld precies laten zien hoe een pipetteerrobot de workflow kan verbeteren en tijd kan besparen. Of hoe een gerobotiseerde vloeistofhandler menselijke fouten kan verminderen en de nauwkeurigheid kan vergroten. Met andere woorden, u levert inhoud die hen het vertrouwen geeft om de volgende stap te zetten, contact met u op te nemen en uiteindelijk de oplossing te kopen die ze nodig hebben.
Optimalisatie stopt niet bij de “klik”
Het werk van betaalde zoekmarketeers is nooit gedaan. Er is altijd ruimte voor verbetering. Voor veel accounts, nieuw of volwassen, wordt deze verbetering vaak bereikt door waardevolle post-click content te creëren. Zelfs als je klant niet 100% duidelijk is over zijn ideale klant of hoe die klanten hun producten zouden omschrijven, geef niet op. Je hebt al de tools die je nodig hebt om verschillende ideeën te testen en je klant te helpen zijn betaalde zoek- en zakelijke doelen te bereiken. Het bericht Hoe u uw Google Ads-inhoud na klikken kunt optimaliseren, verscheen eerst op Search Engine Land.