Vergeet linkbuilding, denk aan linkverdienen

Vergeet linkbuilding, denk aan linkverdienen post thumbnail image
Het is tijd om te heroverwegen hoe we omgaan met backlinks. In dit artikel leg ik uit wat het verdienen van verwijzingen is, waarom het nodig is en welke resultaten u kunt genereren. Linkbuilding voor linkverdiening Ik bouw al meer dan 20 jaar relaties op en ik kan je vertellen dat dit nooit zal gebeuren. Van shotgun-briefings tot het schrijven van gastposts. Als branche herhalen we dezelfde technieken en zien we afnemende opbrengsten, of erger nog, dat we worden gevraagd om wat geld te betalen aan “beheerders”-kosten voor het toevoegen van uw link. De boodschap is duidelijk in webmasterland. Links = Geld Backlink-marketeers zijn opgedoken om van deze trend te profiteren, door op te treden als tussenpersoon, onderhandelaar en onruststoker. Hoe lang duurt het voordat generatieve AI het hele creëren van linkmogelijkheden, blogposts en zelfs e-mails overneemt? schrijfproces voor mailsites? Linkbuilding is een andere grote AI-taak die waarschijnlijk de waarde van connectiviteit verliest. Voer linkinkomsten in. Dat ouderwetse idee dat uw bedrijf en inhoud links voor u verdienen op basis van verdienste, niet geld. En maak je veiligheidsgordels vast, want het verdienen van links komt eraan en je bent aan boord of je bent weg. in 2021 Rand Fishkin, CEO van Sparktoro, stelde voor dat impliciete links een revolutie teweeg zullen brengen in de linkgrafiek, door te zeggen: “Als je een SEO-bureau betaalt om 50 ‘hoogwaardige links’ per maand te krijgen voor $ 5.000 en afziet van het betalen van een digitale vergoeding. Een PR-bureau om u voor dezelfde prijs 10 vermeldingen in de relevante publicaties te bezorgen, zou ik denken dat u een zeer onredelijke afweging maakt. Het idee van impliciete links is gemakkelijk te begrijpen. Als Google goed genoeg is om entiteiten te begrijpen, kan het een pagina crawlen en begrijpen wanneer er online over een bedrijf wordt gesproken. Dit verandert het SEO-spel natuurlijk in de Upside Down van Stranger Things. Aangezien het ethos zou moeten zijn dat de kwestie wordt genoemd, kunnen verwijzingen voorkomen. Ik hoor ouderwetse SEO’s woedend hun koffie uitspugen. Natuurlijk houden we allemaal van links, maar wat als ze leuk waren in plaats van verplicht? Zou dat de manier waarop bedrijven linkbuilding benaderen niet veranderen? Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’); Als ik dit jaar een SEO-slogan zou sturen, zou dat zijn “Move fast, build things.” Creëer inhoud. Maak verhalen. Linkmogelijkheden creëren. Als het gaat om het verdienen van verwijzingen, zijn de volgende punten belangrijk. Maar laten we eerst de ouderwetse methoden onder de bus gooien.

Laat maar over maak inhoud en promoot deze tot de dood

Het wordt onderwezen door goeroes en heeft bepaalde voordelen. Als je uren besteedt aan het maken van fantastische inhoud, zou je veel meer tijd moeten besteden aan het promoten ervan. En het kan natuurlijk werken. Het heeft echter een aantal belangrijke nadelen. Alleen omdat uw “definitieve gids” een beest van een artikel kan zijn, maakt het nog geen vuistregel. Het artikel is volledig gebaseerd op uw rankingdoelen. Je promotie is gebaseerd op een ‘hey, ik heb dit geschreven, misschien vind je het ook leuk’, in de hoop dat ze je inhoud zullen delen, vermelden en er zelfs naar zullen verwijzen. Mensen zijn druk. Mensen zijn geïnteresseerd. Het is zeer onwaarschijnlijk dat uw inhoud zo goed zal zijn dat ze naar hun site zullen linken en u een backlink zullen geven. Uw werktheorie zou moeten zijn dat zelfs de beste inhoud wordt genegeerd.

Vergeet het maar gastpost voor links

Ik ben een fan van gastbijdragen. Dit is een gastpost. Het plaatsen van gasten helpt bij het opbouwen van merkbekendheid. Maar voor koppelingen? kom op Er is ons al lang verteld dat we een vork moeten steken in dit soort linkbuilding omdat het “klaar” is. Toch zijn gastposts nog steeds een linkmethode voor veel SEO-bureaus en websites. Het idee dat een link in een post die in de diepste uithoeken van een site met weinig verkeer is begraven, van weinig waarde is, zou geen schok moeten zijn. Gastposten is echter eenvoudig. “Oké, slimme SEO, vertel ons wat beter is?” De oplossing is een mindset waar bedrijven zich gemakkelijk aan kunnen aanpassen. “Hoe links verdienen?” Linkbuilding is egoïstisch. Je gaat naar de webmasters, onderbreekt hun dag en zegt met een golemstem. “Kijk naar mijn kostbare inhoud. Lees het; je zult doen Hij wil dat je het doet. Links ernaar, slimme webmaster.” Het is geen wonder dat mensen geld vragen voor het plaatsen van links. Het verdienen van links varieert. Het draagt ​​bij aan het gesprek. Het gaat om het gebruiken van zakelijke expertise en het helpen van anderen. zonder de inhoud te vertalen. Is het romantisch? Misschien. Is het effectief voor SEO? Verdorie ja. Ik hoef het hele EEAT-gebeuren niet uit te leggen. Maar al te vaak denken we niet na over hoe het gebeurt. Je maakt EEAT met behulp van een netwerkeffect.
  • Online vermeld.
  • Koppelingen.
  • Uw website-inhoud.
  • Inhoud op andere websites.
U maakt koppelingen naar andere webeigenschappen. Maar specialisten komen op kwaliteit en snelheid.
  • Vermeldingen in gezaghebbende webproperty’s.
  • Links van gezaghebbende sites.
  • Kwaliteitsinhoud op uw website.
  • Hoogwaardige inhoud op andere sites die uw expertise laat zien.
De voordelen zijn duidelijk:
  • Snellere ranking.
  • Meer verkeer.
  • Verkeersomleidingen.
  • Merk groei.
  • Een nieuw publiek ontmoeten.
  • bereiken
Maar laten we eens kijken naar een voorbeeld van het verdienen van inkomsten in het wild. Een voorbeeld van linkinkomsten Om dit beeld context te geven: een van de klanten van mijn bureau is een kortingscodesite. Meestal zijn dit soort sites niet glamoureus en moeilijk om links te bouwen, dus u moet vertrouwen op die traditionele methoden, zoals we eerder hebben besproken. Hier leest u hoe het verdienen van links ermee omgaat. Het team zag een interessant bericht op sociale media over een klantenkaart van een supermarkt die niet mag worden gebruikt door jongeren onder de 18 jaar. Reageer op sociale netwerken Als het gaat om het verdienen van verwijzingen, is de snelheid van de actie belangrijk. Nadat ons team dit bericht op sociale media had gezien, bracht ons team het merk en de expertise van onze klant snel over op journalisten. Het resultaat: 50+ links, verwijzingsverkeer naar de website van de klant en mediavermeldingen. Publicaties Maar is het belangrijk om te volgen? Do-follow-links (dwz links zonder het nofollow-attribuut) waren ooit erg populair. Tegenwoordig schreeuwen ze meestal “link kopen”. Dit betekent niet dat dergelijke links niet bestaan. Dat doen ze en voegen natuurlijk waarde toe. Maar elke halfwaardige SEO kan een betaalde link van een enkele organische oorsprong herkennen, en als SEO dat kan, kan Google dat ook. in 2022 John Mueller van Google zei: “Het is iets waarvan ik me voorstel dat het gewicht van links in de loop van de tijd zal werken. Op een gegeven moment zal het een beetje afnemen omdat we geen beter begrip kunnen krijgen van hoe de inhoud past in de context van het hele web. En tot op zekere hoogte zullen links altijd iets zijn waar we om geven, omdat we op de een of andere manier pagina’s moeten vinden. Het is alsof je een pagina op internet kunt vinden zonder er naar te verwijzen? “Maar ik vermoed dat het na verloop van tijd niet zo’n belangrijke factor zal zijn als tegenwoordig.” Ik denk al dat dat iets is dat een beetje is veranderd.’ Het was 2022 en Google werkte snel alles bij, van linkspam tot content. -links volgen zijn van invloed op websites.

“Ontvolgers” leiden tot roem, roem leidt tot “volgers”

Er zijn veel links over nofollow-links die geen rankingsignalen doorgeven aan websites. Onze interne gegevens zijn het niet eens met deze mening, maar we moeten ook onthouden dat nofollow-links op autoriteitssites belangrijk zijn voor meer dan alleen links. Deze sites genereren verkeer, wat betekent dat echte mensen (weet je nog?) de webpagina’s bezoeken. Het resulteert in klikken naar websites, zoekopdrachten, online chats, forumchats, groepschats, e-mails. e-mails, donkere sociale en menselijke chats. Deze nofollow-links leiden uiteindelijk tot organische roem die zich vertaalt in organisch gegenereerde volgers. Fame maakt alles makkelijker. Goed nieuws kan producten binnen een dag uitverkocht hebben. Een social influencer kan je beroemd maken met een enkele post. En links en vermeldingen, of ze nu volgen of niet, helpen bij het opbouwen van roem. Links verdienen is een spel van roem. Het zorgt voor verkeer En referenties. Het brengt mensen aan het praten. Een andere optie is natuurlijk om die notificatie-e-mail te sturen. een brief. En ja, daar is een tijd en een plaats voor. Maar moet dat je doel zijn? Ik denk het niet. Kies roem. Selecteer een vacature via de link. Het bericht Vergeet linkbuilding, denk aan linkverdienen verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten