Hoe door concurrenten aangeboden fragmenten te stelen met behulp van ChatGPT (met prompts)

Hoe door concurrenten aangeboden fragmenten te stelen met behulp van ChatGPT (met prompts) post thumbnail image
Heeft u moeite om uw ingediende fragmenten te rangschikken en verliest u waardevol verkeer? Ik heb talloze uren besteed aan het optimaliseren van mijn inhoud en het maken van weloverwogen gissingen over hoe ik die ongrijpbare passages kon winnen. Het proces kostte veel tijd en was erg onverwacht. Ik kan ChatGPT nu gebruiken, inclusief haar kennis van SEO en uitzonderlijke schrijfvaardigheid, om bijna perfect geoptimaliseerde fragmenten te maken, tijd te besparen en meer verkeer te genereren. Hier deel ik mijn proces van zeven stappen voor het gebruik van ChatGPT om uw Paragraph Style Snippet te optimaliseren. Hoewel dit proces niet 100% van de tijd werkt, was het slagingspercentage veel hoger dan toen ik het handmatig deed. Als je geen complete nieuweling bent, raad ik je aan om, voordat je begint, het artikel van Chris Long te lezen How to Get Featured Snippets: 9 optimalisatierichtlijnen om je een goede basiskennis te geven. Zoek een zoekwoord dat momenteel in de top 5 posities op Google staat en dat een aanbevolen fragment heeft en waarvoor u niet scoort. De makkelijkste manier om dit te doen is met een ranktracker. Anders moet u ze handmatig vinden. Hier is hoe het te doen met twee populaire tools:

Ahrefs gebruiken

Ga naar Siteverkenner. Voer uw domein in en filter trefwoorden die voorgestelde fragmenten activeren wanneer uw site op positie 2-5 staat: Ahrefs

Semrush gebruiken

Ga voor biologisch onderzoek. Voer uw domein in en filter trefwoorden die voorgestelde fragmenten activeren wanneer uw site op positie 2-5 staat: Semrush Zoek voor maximale impact het zoekwoord met het hoogste volume en de hoogste ranking. Hoe hoger je rang, hoe groter de kans dat je een vergelijkbaar fragment krijgt. Nu u een zoekwoord heeft waarop u mogelijk kunt scoren in de featured snippet-positie, moet u kijken of er actuele inhoud op uw pagina is die daarvoor zou kunnen rangschikken. Zoek op Google naar het trefwoord en zorg ervoor dat het fragment wordt weergegeven. Controleer mobiel en desktop. Als je het eenmaal hebt gevonden, lees dan het huidige uitgelichte fragment om een ​​goed idee te krijgen van wat het zegt. Een voorbeeld van een soortgelijk fragment Open vervolgens uw artikel en zoek op een trefwoord. Je doel is om een ​​bestaande zin of alinea te identificeren die een voorgesteld fragment zou kunnen zijn. In het voorbeeld dat ik je ga laten zien, ben ik op zoek naar een trefwoorddefinitie. Als je iets vindt, ga je het optimaliseren. Als u dat niet doet, moet ChatGPT eerst naar u schrijven. We komen zo bij die stap. Schakel ChatGPT in en selecteer het GPT-4-model als dit voor u beschikbaar is. Ik raad ten zeerste aan om met deze te werken. U moet ChatGPT verbeteren voor het optimaliseren van uw voorgestelde fragmenten, zodat deze context aanwezig is in uw chat en helpt bij het optimaliseren voor uw behoeften. Plak in deze prompt: “Hoe optimaliseer ik een alinea om te scoren in het Google Display Snippet voor een zoekopdracht?Hoe optimaliseer ik een alinea om te scoren in het Google Display Snippet voor een zoekopdracht? Laten we nu ChatGPT voorstellen om het voorgestelde fragment te verbeteren of te schrijven. Snel: “Ik wil mijn artikel op Google rangschikken voor het voorgestelde zoekqueryfragment: [insert keyword] Op dit moment toont Google een alinea van de site van mijn concurrent in de voorgestelde fragmentpositie van een zoekopdracht. Hier is hij: [insert your competitor’s featured snippet] Hieronder staat mijn alinea die ik wil toewijzen aan de gegeven fragmentpositie. Herschreven met een optimalisatietip voor het functiefragment, zodat het beter is dan die van mijn concurrent en Google eerder de mijne zal rangschikken: [insert your current paragraph]

Alternatief

Als u geen huidige alinea hebt die verwijst naar het voorgestelde queryfragment, plakt u deze in de prompt: “Schrijf een voorgesteld fragment dat ik in mijn artikel kan opnemen, zodat het op deze positie wordt gerangschikt en niet op een andere site. Volg de bovenstaande richtlijnen om de positie van uw featured snippet op Google te optimaliseren. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’); U kunt er niet altijd op vertrouwen dat ChatGPT de eerste keer het best mogelijke fragment uitvoert. In deze stap wil je dat ChatGPT je nieuwe featured snippet vergelijkt met je huidige ranking snippet om te zien welke beter is. Start een gloednieuw gesprek en plak deze prompt opnieuw:Hoe optimaliseer ik een alinea om te scoren in het Google Display Snippet voor een zoekopdracht?Plak deze prompt als hij antwoordt:Welke paragraaf scoort het meest als een featured snippet op Google voor een zoekopdracht: [insert your keyword] Deel A: [paste in your competitor’s current featured snippet showing in Google] Deel B: [paste in the featured snippet paragraph ChatGPT generated for your]Evaluatie van belangrijke fragmenten Lid B moet worden vermeld. Zo niet, start dan een nieuw gesprek en herhaal stap 4 hierboven, keer dan terug naar dit gedeelte en probeer het opnieuw totdat ze jouw paragraaf kiest. Advies: Als je een andere mening wilt over de vraag of jouw fragmentparagraaf beter is dan die van je concurrenten, voer deze stap dan uit in een andere chatbot zoals Google Bard. Bard Nu je een geoptimaliseerd aanbevolen fragment hebt, is de laatste stap om het op de beste plek in het artikel te publiceren. Om de beste plaatsing te bepalen, kijkt u naar het artikel van uw concurrent en ziet u waar hun alinea is voor het uitgelichte fragment. Staat het boven de pagina? Middenin? Onderstaand? Zorg er op zijn minst voor dat uw inhoud overeenkomt met die van hen en zorg ervoor dat deze opgaat in de inhoud ervoor en erna. Als u uw kansen op een vergelijkbaar fragment wilt vergroten, vermeld dan meer in uw artikel dan uw concurrent. U wilt een vergelijkbaar fragment in een aparte alinea direct onder de kop ervan plaatsen, zoals een H2 of H3. Een kop kan in twee stijlen zijn: een statement of een vraag. Welke u gebruikt, hangt echt af van de zoekopdracht, het doel van de zoekopdracht en wat uw concurrent doet. Ik heb de neiging om meer vragen dan uitspraken te gebruiken. U zult het zelf willen proberen. In ons voorbeeld zou ik het als volgt structureren: H2: Wat is het gemiddelde van de dollarkosten? Paragraaf: Dollar cost averaging is een beleggingsmethode die is ontworpen om de impact van marktschommelingen te verminderen door consequent een vast bedrag toe te wijzen om op gezette tijden aandelen, ETF’s of beleggingsfondsen te kopen. Deze aanpak zorgt ervoor dat aandelen tegen verschillende prijspunten worden gekocht, waardoor het risico van kopen op het hoogtepunt van de markt wordt verkleind en financiële groei op de lange termijn wordt bevorderd.

Stap 7: Wacht op resultaten, spoel af en herhaal

Afhankelijk van de autoriteit van uw site, moet u waarschijnlijk tussen de 1 en 14 dagen wachten om te zien of u een vergelijkbaar fragment hebt gewonnen. Het kan geen kwaad om de artikel-URL handmatig bovenaan Google Search Console te plakken en op indexering van de zoekopdracht te klikken. Als u de voorgestelde fragmenten echter op grote schaal optimaliseert, zal dit niet erg efficiënt zijn. U moet geduld hebben en wachten tot Google uw artikel opnieuw controleert.

Laatste tips

Als het na een paar pogingen niet werkt, zijn er een paar dingen die je kunt proberen:
  • Verplaats de inhoud van het voorgestelde fragment naar de bovenkant van de pagina en plaats het in een blokcitaat. Maak het exclusief voor gebruikers en Googlebot.
  • Plak de inhoud van het voorgestelde fragment in de Hemingway-editor en breng eventuele verbeteringen aan die worden aanbevolen. Grammatica is een ander geweldig hulpmiddel.
  • Als de titel van je voorgestelde fragment een vraag was, probeer er dan een verklaring van te maken die eindigt met een dubbele punt.
  • Verwijder de titel van de featured snippet en plaats de inhoud van de featured snippet direct onder de H1.
  • Voorzie ChatGPT van de inhoud en omringende tekst van uw featured snippet en die van uw concurrent. Vraag hem dan om de tekst te evalueren, of hij het geselecteerde fragment heeft gewonnen, en herschrijf de jouwe. Deze toegevoegde context aan de omringende tekst kan u helpen betere inhoud te maken.
Het bericht Hoe u de Featured Snippets van uw concurrenten kunt stelen met ChatGPT (met prompts) verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten