Google plaagt een update van zijn nuttige inhoudssysteem

Tijdens de jaarlijkse Google I/O-ontwikkelaarsconferentie kondigde de technologiegigant aankomende wijzigingen aan in zijn nuttige inhoudssysteem. Deze update is bedoeld om het vermogen van de zoekmachine te verbeteren om inhoud te herkennen die is gemaakt vanuit een persoonlijk of deskundig perspectief, waardoor de zoekervaring voor gebruikers wordt verbeterd.

Verbeter uw zoekresultaten met een unieke ervaring

Een nuttig inhoudssysteem is een essentieel onderdeel van de geautomatiseerde classificatiesystemen van Google om ervoor te zorgen dat mensen originele inhoud van hoge kwaliteit in zoekresultaten zien. Een signaal voor de hele site wordt gebruikt om inhoud te evalueren, waarbij onderscheid wordt gemaakt tussen inhoud die bezoekers een bevredigende ervaring biedt en inhoud die niet aan de verwachtingen van de gebruiker voldoet. Op deze manier stimuleert het systeem het maken van inhoud door mensen, voor mensen, in plaats van inhoud die in de eerste plaats is ontworpen om klikken aan te trekken. De aanstaande update, volgens de aankondiging van Google, is bedoeld om het begrip van het systeem van inhoud die is gemaakt vanuit een persoonlijk of deskundig perspectief te verbeteren. Dit betekent een geavanceerder vermogen om de competentie en authenticiteit van inhoud te beoordelen, waardoor meer van deze nuttige informatie kan worden gerangschikt in Google Zoeken. Google zei in een verklaring: “Naast het gemakkelijker maken om authentieke perspectieven te vinden, verbeteren we ook de algemene zoekposities door ons meer te richten op inhoud met unieke ervaringen en expertise. Vorig jaar hebben we een handig contentframework geïntroduceerd om meer content voor mensen te tonen en minder content voor klikken. In de komende maanden zullen we een update van dit systeem uitrollen die inhoud die is gemaakt vanuit een persoonlijk of deskundig perspectief beter zal begrijpen en ons in staat zal stellen meer van deze nuttige informatie in Google Zoeken te rangschikken. Nuttige informatie is vaak te vinden op onverwachte of moeilijk te vinden plaatsen: een opmerking in een forumthread, een bericht op een weinig bekende blog of een artikel met unieke kennis over het onderwerp.

Belangrijkste afhaalrestaurants voor makers van inhoud

Updates van het nuttige inhoudsframework van Google hebben aanzienlijke gevolgen voor uitgevers. Om de negatieve impact te voorkomen, wordt websites geadviseerd om nutteloze inhoud te verwijderen en zich te concentreren op het creëren van nuttige, betrouwbare en mensgerichte inhoud. De classificatie van Google voor het identificeren van ongewenste inhoud wordt continu uitgevoerd en controleert nieuw gelanceerde en bestaande websites. Als u na verloop van tijd merkt dat de ongewenste inhoud niet is teruggekeerd, is de eerder toegepaste classificatie mogelijk niet langer geldig. In de praktijk betekent dit dat makers van inhoud een aantal basisprincipes moeten volgen om ervoor te zorgen dat hun inhoud door Google als “nuttig” wordt beschouwd.

  • Blijf bij je vakgebied: inhoud moet worden gemaakt met het beoogde publiek in gedachten, met de nadruk op onderwerpen binnen het expertisegebied van de site. Inhoud die is gemaakt om zoekverkeer te genereren of om te profiteren van populaire onderwerpen buiten de niche van de site, is waarschijnlijk winstgevend.
  • Laat ervaring uit de eerste hand zien: Uw inhoud moet blijk geven van directe ervaring en diepgaande kennis. Content over producten of diensten moet gebaseerd zijn op persoonlijke ervaring en moet duidelijk worden aangetoond met originele foto’s of inzichten.
  • Focus op één onderwerp: Het primaire doel of doel van webpagina’s. Als u meerdere niet-gerelateerde onderwerpen probeert te behandelen, kunnen bezoekers en zoekmachines in de war raken.
  • Geef voldoende antwoorden: Inhoud moet erop gericht zijn de gebruiker te onderwijzen of te helpen door zijn zorgen of vragen diepgaand aan te pakken. Inhoud die lezers het gevoel geeft dat ze opnieuw moeten zoeken naar betere informatie, wordt niet als nuttig beschouwd.
  • Zorg voor een prettige leeservaring: Contentmakers moeten ernaar streven de lezer een holistische oplossing te bieden. Zelfs als inhoud aan alle bovenstaande criteria voldoet, kan het nog steeds als nutteloos worden beschouwd als het geen bevredigende ervaring biedt.
  • Vermijd het doen van feitelijke uitspraken: Websites moeten voorkomen dat ze beweringen doen die niet realistisch zijn, zoals het suggereren van een releasedatum voor een product of dienst die niet is bevestigd.
  • Volg de richtlijnen van Google: Als u zich houdt aan de richtlijnen van Google voor basisupdates en productrecensies, kunt u ook beter scoren in het Helpful Content Framework.

De aanstaande update van het raamwerk voor nuttige inhoud van Google weerspiegelt de voortdurende inzet van Google om de zoekervaring van gebruikers te verbeteren door prioriteit te geven aan authentieke inhoud van hoge kwaliteit. Meer informatie over de update zal door het bedrijf worden verstrekt wanneer deze officieel wordt uitgebracht.
Themaafbeelding gemaakt door de auteur met behulp van Midjourney.

Relevante berichten