De volgende 2 grafieken tonen het probleem met het zoekmarktaandeel van Microsoft Bing

De volgende 2 grafieken tonen het probleem met het zoekmarktaandeel van Microsoft Bing post thumbnail image
Ondanks dat Google een sprong heeft gemaakt met de lancering van de nieuwe Bing, met zijn eigen generatieve zoekfunctie aangedreven door GPT-4, blijkt uit de gegevens dat Microsoft er niet in is geslaagd marktaandeel te winnen. Als de laatste cijfers van StatCounter kloppen, lijkt het erop dat Bing dat ook echt is verliest marktaandeel aan Google. Waarom kan het ons schelen? Het zou fijn zijn om in een wereld te leven waarin we niet zo afhankelijk van Google hoeven te zijn. Het was hoopvol om te zien dat Bing wat kleine winsten boekte. Later kwamen we er echter achter dat New Bing nieuwe Edge-gebruikers aantrok die toen Google Zoeken gebruikten. En nu Google zijn eigen zoekmachine-ervaring heeft geïntroduceerd, heeft Bing zijn voorsprong verloren en het ziet ernaar uit dat we binnenkort geen echte zoekconcurrent zullen zien. 7,14 procent Dit is volgens Statcounter het wereldwijde desktopmarktaandeel van Microsoft Bing in april. De nieuwe Bing is in februari gelanceerd.
  • Waarom dit nummer een probleem is: Het marktaandeel van Bing zal in 2022 zijn hoogtepunt bereiken. in oktober – 9,92%. En 7,14% is zelfs lager dan in 2022. in april (8,05%).
Ondertussen is het marktaandeel van Google voor desktopzoekopdrachten 86,71%. 2,79 procent Het beeld voor Microsoft Bing wordt nog somberder als je kijkt naar het marktaandeel van zoekmachines wereldwijd op alle apparaten (desktop, mobiel, tablet) en als je Statcounter gebruikt. Terwijl Bing slechts 2,79% is, is Google 92,63%.
  • Waarom dit nummer een probleem is: Het marktaandeel van Bing zal in 2022 zijn hoogtepunt bereiken. in oktober – 3,59%. En het cijfer van 2,79% is zelfs lager dan in 2022. in april (3,02%).
Google concurreert niet met Microsoft Bing. Nieuwskoppen die de AI-zoekcompetitie van Google en Bing bespreken, hebben de neiging zich te concentreren op het competitieve element in plaats van simpelweg de realiteit te erkennen. Dat gezegd hebbende, tonen deze twee grafieken het probleem van Microsoft: zelfs met de nieuwe Bing en alle investeringen van Microsoft in zoeken, krijgen ze nog steeds geen significant voordeel ten opzichte van Google. Toegegeven, maat is niet alles. In het laatste inkomstenrapport stegen de advertentie- en zoekinkomsten van Microsoft met 3,4% tot iets meer dan $ 3 miljard. Maar een zoekspelletje? Het is voorbij. Google heeft lang geleden gewonnen. Het bericht Deze 2 grafieken tonen het probleem met het zoekmarktaandeel van Microsoft Bing verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten