Top softwareoplossingen voor loyaliteitsbeheer: Comarch Forrester-rapport

Top softwareoplossingen voor loyaliteitsbeheer: Comarch Forrester-rapport post thumbnail image

Hoe beoordeelt u de effectiviteit van uw loyaliteitsmanagementsysteem? De Forrester-golf Loyaliteitstechnologieoplossingen, 2023 ik kwartier het rapport is hier met het antwoord. Industrie collectie van de belangrijkste leveranciers van loyaliteitstechnologieoplossingen, laat dit rapport zien welke dienstverleners het belangrijkst zijn. Welke belangrijke criteria gebruikte Forrester om zijn deelnemers te evalueren? En wat kan dit rapport ons leren over de kenmerken van de beste leveranciers van loyaliteitssoftware? Laten we er eens in duiken.

Wie is Forrester Wave Loyalty Technology Solutions in 2023? verslag eerste kwartaal?

Forrester Wave Loyalty Technology-oplossingen, 2023 Kwartaal I is een uitgebreide evaluatie van 28 criteria van de belangrijkste aanbieders van loyaliteitstechnologieoplossingen op de markt. Het geeft inzicht in de meest succesvolle initiatieven en de belangrijkste kenmerken die hun potentieel mogelijk maken, waarbij 12 belangrijke spelers worden beoordeeld en gecategoriseerd in leiders, sterke presteerders, uitdagers en uitdagers. Dit is een gids voor B2C-marketingbeslissers die op zoek zijn naar software voor loyaliteitsprogramma’s die is afgestemd op de behoeften van hun merk.

Beste softwareleveranciers voor loyaliteitsbeheer – Belangrijkste kenmerken

Op basis van de evaluatiecriteria van Forrester zijn hier de kenmerken van het loyaliteitsprogramma van Comarch die volgens ons een succesvolle loyaliteitsoplossing vormen:

Geen landgegevens

Gegevens die rechtstreeks van consumenten zijn verkregen, zijn het meest waardevolle type klantinformatie (vanwege de geloofwaardigheid van de bron). En zonder uw leden te kennen, is er weinig kans om een ​​effectief loyaliteitsprogramma op te bouwen. Daarom richt de beste klantloyaliteitssoftware zich op het verzamelen van deze informatie via ledenattributen, pop-upquizzen, vragenlijsten, prijsvragen, En online enquêtes. Het is ook belangrijk om een ​​aantal methoden te hebben om land-nulgegevens te verzamelen en de mogelijkheid voor zakelijke gebruikers om het klantgegevensmodel en de gegevensbronnen op elk moment aan te passen – geen IT-expertise vereist. Met deze tools kunt u elk gegevenspunt verzamelen om leden te targeten met meer gepersonaliseerde advertenties.

Beheer van beloningen/voordelen

De beste software voor loyaliteitsprogramma’s gebruikt persoonlijke prikkels om klantbetrokkenheid te stimuleren, maar beloningen alleen zijn niet genoeg om op te vallen tussen de concurrentie. Een hoogwaardige oplossing gaat ook over de end-to-end klantervaring en het vermogen om hun speciale status te herkennen of hen te betrekken via niet-financiële voordelen zoals games. Ondersteuning voor alle mogelijke beloningsmechanismen, van cashback tot punten en beloningsprogramma’s met veel beloningen en brandende functies voor leden (cashback, coupons, sweepstakes, veilingen, liefdadigheidsdonaties of geschenken), in-game toewijding aan niveaus en statussen.

Het meten van emotionele loyaliteit

Gedragsloyaliteitsstatistieken zijn onvoldoende om het gedrag van klanten volledig te begrijpen. Loyaliteitsprogrammaplatforms moeten dit combineren met het meten van emotionele loyaliteit om het ‘waarom’ achter het nummer te begrijpen. – zoals Comarch Loyalty Management doet. CLM gebruikt verschillende statistieken om het niveau van klanttevredenheid te bepalen.

Beheer van het verzendprogramma

De belangrijkste kenmerken van loyaliteitssoftware zijn onder meer robuust beheer van klantverwijzingsprogramma’s dat profiteert van de positieve ervaringen van bestaande leden. Met deze functie kunt u een uniek klantverwijzingsprogramma maken waarmee u verwijzingen kunt segmenteren, zowel nieuwe als bestaande klanten kunt aantrekken en valse accounts kunt vermijden. Volgens Forrester maken deze functies de oplossing van Comarch tot de vierde beste op de markt.

betrokkenheid van de gemeenschap

De kracht van de klantengemeenschap van een leverancier betekent de kracht van hun oplossing. Comarch richt zich op de volledige digitalisering van zijn groeiende klantenbestand door een Learning Management System-framework te implementeren dat is gebaseerd op drie belangrijke pijlers: 1. Loyaliteitsmarketing Academie: E-mail een training voor marketeers om zowel kennis op te doen als loyaliteitsmarketingprogramma’s te ontwikkelen en uit te voeren. 2. Klantengemeenschap: Een online ruimte voor Comarch-klanten met meer dan 50 product- en strategiegerelateerde kanalen (discussiegroepen), erkenning van topbijdragers en branchegerichte sessies onder leiding van Comarch en branche-experts. 3. Partnergemeenschap: Een gesloten community en portaal voor verschillende soorten officiële partners.

“Als hoofd onderzoek en ontwikkeling voor onze loyaliteitsproducten ben ik verheugd dat ik door Comarch wordt erkend in de Forrester Wave. Loyaliteit wordt gemeengoed en groeit snel. We hebben nieuwe bedrijfsmodellen en vereenvoudigde levering/integratie in martech-ecosystemen nodig. In deze moeilijke tijden van financiële instabiliteit is het essentieel om te focussen op klantloyaliteit door een geweldige ervaring, personalisatie en grote waarde te bieden aan trouwe gebruikers. Ons AI-aangedreven marketingplatform en brede scala aan zakelijke services maken het marketeers gemakkelijk. We zijn er om u bij elke stap te ondersteunen, van strategieontwikkeling tot dagelijkse activiteiten.
zegt Łukasz Słoniewski, Head of Loyalty and Marketing Solutions bij Comarch.

De toekomst van loyaliteitsmarketing

De Forrester Wave: loyaliteitstechnologieoplossingen, 2023 ik kwartier het rapport geeft inzicht in de richting waarin het loyaliteitslandschap beweegt. Op basis van de uitdagingen en behoeften waarmee B2C-besluitvormers op het gebied van marketing worden geconfronteerd, identificeert deze beoordeling de belangrijkste pijnpunten voor klanten die op zoek zijn naar de beste loyaliteitsbeheersoftware voor hun bedrijf. Forrester legt de lat hoog – de criteria om een ​​Top Loyalty Vendor te zijn zijn breed en naar onze mening vaak moeilijk te bereiken, maar dat is precies wat dit profiel de moeite waard maakt. Met de hierboven genoemde kenmerken, functies en aanbiedingen streeft Comarch er voortdurend naar om niet alleen aan deze verwachtingen te voldoen, maar ze zelfs te overtreffen. Klik hier om het rapport te downloaden. De post Top softwareoplossingen voor loyaliteitsbeheer: een Forrester-rapport verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten