John Mueller van Google herinnert ons aan de nuances van Nofollow-attributen

John Mueller van Google reageerde op een tweet over het juiste gebruik van nofollow in SEO, en hoewel hij het eens was met de tweet, wees hij ook op een nuance over het ontbrekende nofollow-attribuut. Twitter is ontstaan ​​uit een infographic die schetst wanneer en wanneer nofollow-attributen niet moeten worden gebruikt.

Nofollow-infographic

Een studie van Yale toonde aan hoe het menselijk brein bewustzijn krijgt door een “lawine van externe prikkels” te verwerken, wat het belang benadrukt van visuele signalen die communiceren. Infographics zijn een handige manier om informatie over te brengen omdat ze afbeeldingen combineren met berichten. Iemand plaatste een infographic over het juiste gebruik van nofollows op Twitter en tagde Google’s John Mueller, die langskwam om een ​​opmerking te maken. Wanneer nofollow-links gebruiken, een eenvoudige SEO-grafiek. https://t.co/lObzYa0FIM pic.twitter.com/nLRGZjtXNI — Serhii Koksharov 🇺🇦 (@devakatalk) maart 2023 10 mei het is ook niet zo eenvoudig als het lijkt.

John Mueller twitterde:
“Gesponsord is ook nofollow (of nofollow, gesponsord). En als u deze links voor SEO maakt, is het dan niet de bedoeling dat Google hiervan op de hoogte is?

Nofollow is meer dan alleen Nofollow.

Het woord “nuance” in de context van taal verwijst naar een klein verschil in betekenis. De tweet van John sprak over een extra nuance van het rel link element attribuut. De opmerking van John voegde eraan toe dat die er is Ook “gesponsord” link element attribuut naast de gebruikelijke nofollow. De boodschap is dat hoewel nofollow kan worden gebruikt voor gesponsorde backlinks, uitgevers ervoor kunnen kiezen om specifieker te zijn over welk nofollow-attribuut wordt gebruikt. Zoals John al aangaf, kan men er bijvoorbeeld ook voor kiezen om het rel=”sponsored” nofollow link attribuut te gebruiken in plaats van het simpele nofollow attribuut. Het linkattribuut rel=”sponsored” geeft Google extra context voor de link. Het woord semantisch gaat over betekenis in taal. Het linkattribuut rel=”gesponsord” geeft Google extra informatie over de context van de uitgaande link die niet wordt gevolgd als rel=”gesponsord”. De officiële documentatie van Google specificeert niet hoe Google aanvullende semantische informatie gebruikt. In de officiële documentatie van Google voor verschillende typen nofollow-linkkenmerken, raadt Google uitgevers aan om de juiste versies van het rel-linkkenmerk te gebruiken. Wat betreft gesponsorde links, de tweet van Mueller weerspiegelt de officiële documentatie van Google over gesponsorde uitgaande links, waarin duidelijk staat beveelt aan, rel = “gesponsord.” Dit is de officiële aanbeveling van Google:
“rel=” wordt ondersteund
Tag links die advertenties of betaalde plaatsingen zijn (gewoonlijk betaalde links genoemd) met gesponsorde waarde. …Opmerking: het nofollow-kenmerk werd eerder aanbevolen voor dit type link en is nog steeds een acceptabele manier om ze te taggen, hoewel sponsoring de voorkeur heeft.

Nofollow gebruiken op door gebruikers gegenereerde inhoud (GUC)?

De infographic raadt ook aan om het nofollow-attribuut te gebruiken voor door gebruikers gegenereerde inhoud (UGC). NST-inhoud is inhoud die is geplaatst door externe lezers, zoals in blogopmerkingen, gebruikersrecensies of discussieforums.

De infographic bevat een waarschuwing over NST-links (door gebruikers geplaatste links) waarin staat:
“Als je deze links niet volgt, word je snel spam” Deze bewering is eigenlijk niet waar. Als het op SEO aankomt, is er niets mis met UGC-links als uitgaande links correct worden gemodereerd. Google-richtlijnen Duidelijk vertelt gesponsorde links om gemarkeerd te worden met het nofollow of rel=UGC attribuut. “Tag links die advertenties of betaalde plaatsingen zijn (gewoonlijk betaalde links genoemd) met gesponsorde waarde. Er is hier geen dubbelzinnigheid, dit is een “doe dit”-verklaring, geen optionele aanbeveling. In tegenstelling tot wat Google wil, wordt een gesponsorde link alleen door Google behandeld. beveelt aan rel=”ugc” linkkenmerk voor door gebruikers gegenereerde links.

Dit is wat de richtlijnen van Google zeggen over NST-links:
“We raden links naar User Generated Content (UGC) aan, zoals commentaren en forumberichten die getagd zijn met de ugc-waarde. …Als u betrouwbare bijdragers wilt erkennen en belonen, kunt u dit attribuut verwijderen uit links die zijn geplaatst door leden of gebruikers die in de loop van de tijd consequent bijdragen van hoge kwaliteit hebben geleverd. Het toevoegen van het kenmerk rel=”ugc” nofollow-link is dus optioneel. Het is duidelijk dat backlinks van door gebruikers gegenereerde inhoud niet inherent slecht of problematisch zijn, ze zijn niet slecht voor Google en ze vormen geen probleem voor de uitgever, zolang de uitgever die backlinks beheert. Als NST-links überhaupt slecht en problematisch zouden zijn, zou Google niet zeggen dat het OK is om NST-links toe te staan ​​als de gebruikers betrouwbaar zijn. Er is echter als in die verklaring en het is groot als. Als u door gebruikers gegenereerde links en ongevraagde e-mails negeert mailers kunnen links naar sites met spam toevoegen, soms op zo’n manier dat ze verborgen zijn. Het is zoiets kan kan problematisch zijn voor de uitgever.

Technische nuance van SEO

SEO wordt steeds complexer en technischer en er komt veel bij kijken. U hoeft alleen maar een encyclopedisch geheugen te hebben om alle componenten van SEO te onthouden. Zelfs voor iemand zoals ik die al meer dan 20 jaar in het vak zit, onthouden sommige dingen de algemene contouren van bepaalde details, omdat er zoveel te weten valt. Gelukkig hebben we af en toe een nuance als John Mueller.
Uitgelichte afbeelding door Shutterstock/Kateryna Onyshchuk

Relevante berichten