Op de eerste dag heeft Google zoekadvertenties in zijn gloednieuwe zoekmachine, de nieuwe Google Search generator-functie. Adverteerders kunnen zich niet afmelden voor het weergeven van advertenties in de nieuwe zoekfunctie, althans niet meteen. Tijdens deze experimentele fase houdt Google de prestaties en ervaring van advertentieplaatsingen nauwlettend in de gaten.
Advertenties in de nieuwe Google-zoekfunctie. Google zal zoekadvertenties tonen als onderdeel van deze nieuwe zoekopdracht. Advertenties zullen “zijn eigen onderdeel” zijn van de nieuwe Google-zoekopdracht, zei Vidhya Srinivasan, vice-president en algemeen directeur van Google Ads. Alle advertenties verschijnen op aangewezen advertentieposities en -locaties en worden getagd met een gesponsord advertentielabel. Google zei dat het advertenties zal blijven testen en aanpassen om relevante en bruikbare resultaten aan zoekers te leveren.
- “Zoekadvertenties blijven verschijnen in speciale advertentieruimten op de hele pagina. Met deze nieuwe ervaring kunnen adverteerders nog steeds potentiële klanten bereiken tijdens hun zoektrajecten. We zullen de advertentie-ervaring testen en verbeteren naarmate we meer te weten komen.
Hoe zoekadvertenties eruit zien. Hier zijn screenshots van de nieuwe Google-advertenties voor desktopgebruikerservaring.
Volg advertenties. Google zei dat er geen specifieke tracking zal zijn om een adverteerder te laten zien of advertentievertoningen en klikken afkomstig zijn van de oorspronkelijke Google-zoekopdracht in plaats van de nieuwe Google-zoekopdracht. Dit kan in de toekomst komen, maar hoewel het een laboratoriumfunctie is, zal het totale verkeer en de zichtbaarheid beperkt zijn, dus het is niet zo belangrijk voor adverteerders om te volgen. Houd er rekening mee dat u momenteel ook geen Microsoft Advertising-klikken kunt volgen die advertenties weergeven op Bing Chat.
Waarom kan het ons schelen? Het is belangrijk om te zien hoe uw advertenties presteren in de nieuwe Google Zoeken-functie, maar op dit moment, hoewel het een experimentele functie is, kunt u niet meteen zien hoe uw advertenties in de nieuwe Google Zoeken-functie verschillen van de oude een. Google zoeken. In de tussentijd belooft Google te blijven monitoren, testen, aanpassen en tweaken om de advertentie-ervaring voor zowel zoekers als adverteerders te verbeteren. Google zei dat het meer over AI met adverteerders zal delen tijdens zijn Google Marketing Live-evenement op 23 mei.
Meer dekking. Bekijk onze eerste blik op de nieuwe zoekmachine-ervaring van Google en onze andere verhalen:
- Aanmelden voor de nieuwe Google-zoekmachine-ervaring
- Het nieuwe perspectief van Google op deze afbeelding en door AI gegenereerde afbeeldingslabels
Het bericht Hoe advertenties eruit zien met de nieuwe generatie van Google Zoeken verscheen eerst op Search Engine Land.