Het nieuwe perspectief van Google op deze afbeelding en door AI gegenereerde afbeeldingslabels

Het nieuwe perspectief van Google op deze afbeelding en door AI gegenereerde afbeeldingslabels post thumbnail image
Google heeft tijdens I/O verschillende nieuwe functies aangekondigd voor bestaande Google Search, naast een nieuwe Google Search-generatie-ervaring. Deze nieuwe functies omvatten perspectieven op die afbeelding en door AI gegenereerde afbeeldingslabels.

Perspectieven

Google heeft een nieuw perspectieffilter toegevoegd waarmee zoekers zoekresultaten kunnen filteren om video-, blog- en forumresultaten weer te geven. Deze resultaten zijn bedoeld om mensen een “levendigere ervaring” te bieden voor hun zoekopdrachten, vertelde Liz Reid, Google’s vice-president van zoeken, aan Search Engine Land. Zoekers willen antwoorden zien van mensen die hun persoonlijke perspectief delen, en die antwoorden worden gepresenteerd in een gebruikersinterface die gebruiksvriendelijker en toegankelijker is voor de jongere zoeker. Hoe zien de vooruitzichten eruit? Hier is een screenshot van de vooruitzichten: Wanneer u op het perspectieffilter tikt, ziet u meer lange en korte video’s, afbeeldingen en geschreven berichten die mensen hebben gedeeld op discussiefora, vraag-en-antwoordsites en sociale mediaplatforms, legt Google uit. Google zal ook meer informatie tonen over de makers van deze inhoud, zoals hun naam, profielfoto of informatie over de populariteit van hun inhoud. We hebben de testperspectieven van Google eerder gezien, maar deze twee voorbeelden verschillen van de voorbeelden die hier worden beschreven. Ik heb deze test vorige week opgemerkt. Google zei dat dit in de “komende weken” zal worden uitgerold.

Over dit beeld

Net als Google over dit resultaat in reguliere tekstzoekresultaten, lanceert Google “Over deze afbeelding”. In de weergave ‘Over’ ziet u wanneer Google de afbeelding en vergelijkbare afbeeldingen voor het eerst heeft geïndexeerd, waar de afbeelding mogelijk het eerst is verschenen en waar u deze nog meer kunt zien, zoals op nieuws-, sociale of andere sites. Dit wordt uitgevoerd in Amerikaans-Engelse zoekresultaten. Hoe ziet deze afbeelding eruit? Hier is een screenshot van deze functie:

AI gegenereerde afbeeldingslabels

Google rolt ook nieuwe markeringen uit voor website-eigenaren om hun afbeeldingen te markeren als gemaakt door kunstmatige intelligentie. Dit wordt een nieuwe metadatatag die site-eigenaren en uitgevers handmatig moeten toevoegen. In zoekresultaten voor afbeeldingen laat Google zien of de afbeelding is gegenereerd door kunstmatige intelligentie. Google markeert afbeeldingen niet als algoritmisch gemaakt door kunstmatige intelligentie omdat Google “er nog niet is” om te bepalen of een afbeelding is gemaakt door een machine in plaats van door een mens. Google vertrouwt er dus op dat beeldmakers deze metadatatag gebruiken. Deze opmaak werkt ook alleen voor afbeeldingen, niet voor door AI gegenereerde tekst. Hoe het eruit ziet. Hier is een screenshot van hoe de gegenereerde afbeelding van Midjourney eruit ziet. Er staat: “De afbeelding is zelfgelabeld zoals gemaakt door kunstmatige intelligentie.” Techniek. Google vertelde ons dat door AI gegenereerde self-branding gebaseerd zal zijn op technische IPTC-standaarden. Dit zal vergelijkbaar zijn met hoe Google Afbeeldingen bepaalde informatie al weergeeft op basis van metadata van afbeeldingen.

Waarom kan het ons schelen?

Deze nieuwe UI-wijzigingen kunnen van invloed zijn op uw websiteverkeer en zichtbaarheid. Houd dus in de gaten of uw site sommige of al deze resultaten laat zien of niet. Meer dekking. Zie voor meer informatie over wat Google vandaag op I/O Search heeft aangekondigd onze aanvullende kortere verhalen:
  • Aanmelden voor de nieuwe Google-zoekmachine-ervaring
  • Advertenties in de nieuwe zoekfunctie van Google
  • Het nieuwe perspectief van Google op deze afbeelding en door AI gegenereerde afbeeldingslabels
Het bericht Het nieuwe perspectief van Google op deze afbeelding en door AI gegenereerde afbeeldingslabels verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten