Het is hier, de gloednieuwe AI-aangedreven zoekmachine van Google, waarvan we geruchten hebben gehoord met de codenaam Magi. Is het meer “imago, hapjes, persoonlijk en menselijk”? Ja. Maar voorlopig kunt u alleen toegang krijgen tot de nieuwe Search Generation Experience (SGE) van Google via de wachtlijst van Google Labs, wat betekent dat u weken moet wachten voordat u er live mee kunt spelen. Maak je geen zorgen. We hebben onze eerste blik geworpen op de nieuwe zoekgenererende AI-ervaring van Google.
Hoe de nieuwe zoekervaring van Google eruit ziet
De interface. De nieuwe zoekfunctie van Google kan een door AI gegenereerd antwoord weergeven boven de zoekresultaten. Google markeert het antwoord duidelijk als Generatieve AI is experimenteel, gevolgd door een antwoord op uw vraag. Het antwoord wordt in het vak geplaatst. Google citeert de sites die het heeft gebruikt om het antwoord te genereren. Deze sites zijn klikbaar en inzoombaar. Je kunt ook een vervolgvraag stellen of zelfs op de schakelknop rechtsboven klikken om dieper te duiken.
“Je ziet een AI-aangedreven momentopname van belangrijke informatie om te overwegen, met links om in te zoomen”, zei Google.
Wanneer u op de uitvouwknop klikt om te schakelen en een diepere reactie weer te geven, krijgt u aanvullende reacties van de generatieve AI te zien. Hier is een GIF in actie:
In alle door AI gegenereerde antwoorden presenteert Google websites in deze klikbare vakken met afbeeldingen, zodat u op de website kunt klikken voor meer informatie. Google zei dat het generatieve AI-antwoordvak van kleur zal veranderen om “specifieke reistypes en de intentie van de vraag zelf weer te geven”.
Verticaal zoeken met AI. Dit geldt ook voor verticaal zoeken, zoals Google Shopping-resultaten. Google’s SGE kan 35 miljard productvermeldingen verzamelen uit de Google Shopping Graph, die er elk uur 1,8 miljard bijwerkt, aldus Google. Om enkele antwoorden te geven, moet generatieve AI snel worden bijgewerkt, bijna in realtime. Google kan u een goed antwoord geven op welke producten u moet overwegen bij het zoeken naar specifieke producttypes, b.v [bluetooth speaker for a pool party]:
Gesprekken. U kunt uw verzoek ook voortzetten door meer informatie of extra prompts toe te voegen Vraag om opvolging een doos Google genereert dan een vervolgreactie.
“De context wordt van vraag naar vraag overgedragen om u te helpen uw verkenning op een natuurlijkere manier voort te zetten. Je vindt er ook handige springpunten naar webinhoud en meerdere perspectieven om in te graven”, legt Google uit.
Google legde uit dat de chatmodus vooral handig is voor vervolgvragen, maar ook voor complexere of evoluerende informatiereizen.
“Het gebruikt AI om te begrijpen wanneer een persoon zoekt naar iets dat verband houdt met een eerdere vraag. Het haalt context uit eerdere vragen om de vraag opnieuw te formuleren om de intentie beter weer te geven, “voegde Google eraan toe.
Hoe het werkt
Technologieën. Google zei dat deze nieuwe zoekervaring “verschillende LLM’s” gebruikt, inclusief, maar niet beperkt tot, MUM en PaLM2. Deze zoekervaring is “doelbewust getraind om zoekspecifieke taken uit te voeren, waaronder het identificeren van webresultaten van hoge kwaliteit die de informatie in de uitvoer ondersteunen”, aldus Google.
Waar Google je de antwoorden niet zal geven. Google zal niet alles beantwoorden wat je kunt vragen, vertelde Liz Reid, Google’s vice-president van zoeken, ons. Google probeert voorzichtig te zijn met deze nieuwe versie van Google Zoeken, die antwoorden op veiligere zoekopdrachten zal tonen. Zo zal Google het antwoord op de vraag hoe je een kind Tylenol moet geven niet laten zien omdat het in de medische ruimte zit. Google toont mogelijk ook geen antwoorden op vragen in de financiële ruimte. Klinkt bekend? Ja, Google is veilig in YMYL-categorieën (Your Money, Your Life). Google breidt YMYL uit met burgerinformatie.
“Net zoals onze classificatiesystemen zijn ontworpen om schokkende of beledigende mensen met mogelijk schadelijke, haatdragende of expliciete inhoud te voorkomen, is SGE ontworpen om dergelijke inhoud niet weer te geven in haar reacties”, legt Google uit.
Google voegde eraan toe dat ze deze nieuwe zoekervaring aan “een nog hogere standaard houden als het gaat om het genereren van antwoorden op bepaalde vragen waarbij de kwaliteit van informatie van cruciaal belang is.” Deze nieuwe zoekervaring “legt nog meer nadruk op het creëren van informatieve antwoorden die worden ondersteund door betrouwbare bronnen”, aldus Google. Als het gaat om “dataleegtes” of “informatielacunes” waarbij de systemen van Google minder vertrouwen hebben in hun antwoorden, “beoogt Google geen door AI aangedreven momentopname te genereren”, zeiden ze. Ook als het om expliciete of gevaarlijke onderwerpen gaat, zal Google geen antwoord geven.
Vloeiend versus feit. Mensen vertrouwen op antwoorden die soepeler komen, zei Reid. Google geeft echter de voorkeur aan antwoorden die meer feitelijk zijn dan vlotte antwoorden, omdat mensen een vlot antwoord meer vertrouwen. Hallucinaties zijn een groot probleem met generatieve AI – en Google heeft gezegd dat het erg gevoelig is om geen valse of onnauwkeurige informatie te verstrekken, vooral over YMYL-onderwerpen (bijv. Gezondheid, financiën).
“Aangezien mensen zoeken vertrouwen, hebben we het gesprek opzettelijk beperkt. Dit betekent bijvoorbeeld dat de chatmodus van SGE mensen kan overkomen als een vrij stromende creatieve brainstormpartner – en in plaats daarvan meer feitelijk lijkt te zijn, verwijzend naar relevante bronnen, “voegde Google eraan toe.
De aanpak van Google. Google hanteert een vijfpuntsbenadering voor generatieve AI bij het zoeken:
Informatiebehoefte: Hoe kan Google het aantal stappen verminderen dat een zoeker nodig heeft om een taak of doel te voltooien, en hoe kan Google de ervaring soepeler en naadlooser maken?
Kwaliteit van informatie: De informatie waar Google op reageert moet van hoge kwaliteit zijn, en de AI-respons moet van hoge kwaliteit zijn. Moet Google dus vragen over gezondheid of financiën beantwoorden?
Veiligheidsbeperkingen: Moet Google first-person antwoorden geven? Moet Google vlotte antwoorden geven waarvan gebruikers denken dat ze 100% accuraat zijn als Google de juistheid van alle antwoorden niet kan verifiëren?
ecosysteem: Google wil verkeer en krediet geven aan de bron van de inhoud. Google wil een ervaring creëren die gebruikers en zoekers aanmoedigt om dieper in die bronnen te graven.
Advertenties: Kunnen advertenties relevant zijn en aanvullende informatie aan de gebruiker bieden en hoe advertenties het beste aan de gebruiker kunnen worden weergegeven via deze ervaring.
Citaten en referenties
Toen Google Bard lanceerde, waren we allemaal verrast door het gebrek aan citaten en links naar uitgevers. Het was zeldzaam om links van Google Bard naar sites van uitgevers te zien. Maar in Google Zoeken zien we een gezondere manier om in contact te komen met uitgevers en het ecosysteem te ondersteunen. De duidelijke antwoorden die door deze zoekopdracht worden gegenereerd, bestaan niet alleen uit specifieke sites, maar de sites die deze antwoorden vormen, worden ook prominent weergegeven in het antwoord met een miniatuurafbeelding, titel en URL, die allemaal kunnen worden doorgeklikt naar de uitgever. plaats. . Google zal echter niet direct een specifieke pagina indexeren of toewijzen. Het AI-model van Google synthetiseert informatie uit verschillende bronnen. In feite zoekt Google naar bevestiging van echte bronnen om antwoorden te genereren en vervolgens citaten weer te geven. Deze zijn meestal afkomstig van online bronnen van hoge kwaliteit. Google gebruikt veel van de signalen die Google al tientallen jaren gebruikt om de kwaliteit van informatie te begrijpen.
Links naar websites van uitgevers. Hier is een screenshot waarop de volgende sites reageren:
Schakel dieper. U kunt vervolgens op de schakelknop in de rechterbovenhoek klikken om dieper in meer bronnen te duiken, waar de genererende AI u meer antwoorden laat zien met meer bronnen waarop u kunt klikken. De pijl in deze afbeelding wijst naar een schakelaar net boven de sitelinks:
Met onderstaande zoekresultaten. U kunt ook verder naar beneden scrollen en toegang krijgen tot klassieke zoekresultaten in een meer hapklare indeling. Hier ziet u enkele links naar zoekresultaten in een meer geneste indeling:
Meer informatie
Google sprak ook over zijn AI-principes en benadrukte dat het al deze AI-technologieën serieus neemt. “We nemen een verantwoorde en doordachte benadering om nieuwe, generatieve AI-mogelijkheden voor zoeken te introduceren”, aldus Google. Dit is niet Bard, Bard is gemaakt om te laten zien wat LLM-modellen kunnen doen. Deze functionaliteit is specifiek ontworpen voor zoeken en werkt anders dan hierboven weergegeven. Google heeft zijn beoordelaars voor de zoekkwaliteit ingezet om de komende weken voorbereidende tests uit te voeren voordat het wordt uitgerold naar de eerste openbare gebruikers. Search Quality Raters zullen zowel tijdens deze pre-releasefase als daarna feedback geven om de algehele prestaties en ervaring van deze nieuwe benadering van zoeken te helpen verbeteren.
“Deze beoordelingen hebben geen directe invloed op SGE-resultaten, maar worden gebruikt om de LLM te begeleiden en de algehele ervaring te verbeteren”, aldus Google.
U kunt zich vandaag nog aanmelden voor een wachtlijst, aangezien u de eerste golf van goedkeuringen ontvangt om deze nieuwe zoekervaring de komende weken uit te testen. Hieronder meer daarover. Voor meer over dit onderwerp, zie onze begeleidende korte verhalen:
Aanmelden voor de nieuwe Google-zoekmachine-ervaring
Advertenties in de nieuwe zoekfunctie van Google
Het nieuwe perspectief van Google op deze afbeelding en door AI gegenereerde afbeeldingslabels
Waarom kan het ons schelen?
De nieuwe zoekervaring van Google is heel anders dan wat we eerder van Google hebben gezien. Maar tegelijkertijd voelt het nog steeds als een Google-zoekopdracht. Google kan ook veel beter linken met uitgevers om verkeer naar websites te leiden, in tegenstelling tot Bard. Deze ervaring is geen vervanging voor de Google-zoekopdracht die u vandaag kent – wanneer dat kan gebeuren, is een raadsel. Hopelijk zal Google naar feedback luisteren en deze functies aanpassen voordat het volledig wordt gelanceerd als de belangrijkste zoekfunctie op Google.com. Het bericht De nieuwe zoekmachine-ervaring van Google: zo ziet het eruit verscheen eerst op Search Engine Land.
Google brengt een nieuw Shopping-tabblad uit in Google Search Console dat meer informatie biedt over uw productfragmenten, verkopersvermeldingen en vermeldingen op Shopping-tabbladen op Google Zoeken. Wat is er nieuw. Google
De reis- en toerismesector heeft in de loop der jaren veel veranderingen ondergaan, dus uw bedrijf moet weten hoe zich aan deze veranderingen aan te passen. Met de opkomst van
Google Merchant Center heeft een nieuwe probleemstatus. Deze nieuwe probleemstatus verduidelijkt de bestaande implementatie om detailhandelaren betere instructies te geven voor het oplossen van accountproblemen. Deze probleemstatus betekent dat er