Microsoft introduceert AI-gespreksinkomsten voor digitale partners

Deze week introduceerde Microsoft Chat API Ads: een advertentieoplossing om op een naadloze en boeiende manier geld te verdienen met AI-gesprekken. Volgens de aankondiging zullen de Chat API-advertenties een native advertentie-ervaring creëren waar partners, consumenten en adverteerders van zullen profiteren.

Wie zou baat hebben bij de Ads For Chat API?

Chat API-advertenties kunnen nuttig zijn voor mensen die AI-chat gebruiken, waaronder:

  • Partners (geselecteerde uitgevers, apps en online services) die inkomsten kunnen genereren met inhoud die wordt gedeeld tijdens chats.
  • Adverteerders die doelgroepen kunnen bereiken die met chatbots van partners in gesprek gaan over relevante onderwerpen.
  • Gebruikers die relevante product- of serviceaanbevelingen konden vinden op basis van hun gesprekken.

Hoewel de eerste aankondiging geen details gaf over welke partners toegang zullen hebben tot de API, suggereert een recente blogpost dat de groep mogelijk Microsoft Start-partners omvat.

Een Microsoft-woordvoerder voegde eraan toe dat het bedrijf binnenkort meer informatie over partners zal verstrekken en voegde eraan toe: “Microsoft wil samenwerken met online services, apps en uitgevers die investeren in hun AI-chatfuncties en daar geld mee willen verdienen door middel van advertenties.” Uiteindelijk zouden partners meer inkomsten kunnen genereren door gebruik te maken van AI-chatontwikkelingen en tegelijkertijd ervaringen te creëren die werken voor hun publiek. In een recent interview zei Kya Sainsbury-Carter, vice-president van Microsoft Advertising: “De kracht van deze technologie is om onze klanten te helpen efficiënter te werken in een tijd waarin ze meer moeten doen met minder, en niet alleen het rendement op advertentie-uitgaven, maar ook de tijd besteed aan retouren via onze platformen. Dit is een enorme kans voor ons.” Toen Sainsbury-Carter werd gevraagd naar de groeiende bezorgdheid over door AI gegenereerde chatservices die het verkeer verminderen dat uitgevers ontvangen via organisch zoeken, zei Sainsbury-Carter: “De waardepropositie die we voor uitgevers zien in de toekomst is meer verkeer en klikken, niet minder, en zorgen voor . dat uitgevers en partners meer verdienen. Dus nadat we hebben geleerd hoe het gedrag eruitziet, onderzoeken we verschillende manieren waarop we advertentie-inkomsten van Bing Chat kunnen delen. In een recente blogpost stelde Yusuf Mehdi, Microsoft’s corporate vice-president en chief marketing officer voor consumentenzaken, uitgevers ook gerust over de intentie van Microsoft: “… we onderzoeken ook aanvullende mogelijkheden voor uitgevers, waaronder onze meer dan 7.500 Microsoft Start-partnerproducten tekens. We hebben onlangs een aantal van onze partners ontmoet om ideeën te verkennen en feedback te krijgen over hoe we inhoud kunnen blijven verspreiden op een manier die onze partners ten goede komt in termen van verkeer en inkomsten.

Hoe werkt de Ads For Chat-API?

Met behulp van de Conversational Ads API kiezen partners de advertentie-indelingen die hun publiek wil integreren met hun conversatie-inhoud. Net als native advertising is het ontworpen om advertenties weer te geven die passen bij de inhoud en gebruikerservaring van het platform, met behoud van een consistente look en feel. Door partners de mogelijkheid te bieden om advertentie-indelingen aan te passen, is de advertentie-ervaring compatibel met de eigen omgeving van het platform, waardoor gebruikers minder hinder ondervinden. De API kan advertenties weergeven op chatplatforms die zijn gemaakt door Microsoft of andere bedrijven, waardoor adverteerders een groter publiek kunnen bereiken.

Microsoft blijft zijn AI verbeteren

De aankondigingen van de Chat API komen nadat Microsoft onlangs de volgende generatie AI-functies voor Bing en Edge en het einde van de Bing AI-wachtlijst heeft onthuld. Met meer dan 100 miljoen dagelijkse actieve gebruikers van Bing kan Microsoft uitgevers een lucratieve nieuwe inkomstenstroom bieden en het advertentiepubliek voor adverteerders uitbreiden. Tijdens het komende Microsoft Build-evenement is Microsoft van plan om het nieuwste op het gebied van GitHub Copilot, machine learning, Azure OpenAI Service, GPT-4, .NET en meer te presenteren. veranderingen. Als gevolg van wijzigingen in het gegevensgebruiksbeleid van OpenAI, sluiten gegevens die worden gebruikt om taalmodellen te trainen informatie uit die via de API wordt gedeeld, tenzij gebruikers er expliciet mee instemmen deze voor dit doel te verstrekken.
Uitgelichte afbeelding: Daniel Chetroni/Shutterstock

Relevante berichten