De SEO-gids voor nofollow, UGC en gesponsorde links

De SEO-gids voor nofollow, UGC en gesponsorde links post thumbnail image
Intern en extern linken zijn essentiële onderwerpen die elke SEO moet leren. Links sturen gebruikers naar externe sites of kunnen intern worden gebruikt om mensen op uw site te houden en zoekmachines te helpen meer van uw pagina’s te vinden. Na verloop van tijd zult u links vinden die u wilt ‘uitleggen’ voor zoekmachines, zoals:
  • Sponsorlinks.
  • Links naar door gebruikers gegenereerde inhoud (GUC).
  • Nofollow-links.
Correct gebruik van deze attributen geeft u meer controle over hoe zoekmachines bepaalde links identificeren en categoriseren. Leer hoe u alle drie deze waarden onder de knie kunt krijgen om de links van uw site ‘gekwalificeerd’ te maken. Algemene koppelingen worden gemaakt met gewone HTML, zoals: Zoekmachine land Als uw site deze “gewone” link heeft, kunt u verwachten dat Google dit ondersteunt. link en ontleed de pagina zonder kwalificaties. Dit is een standaardlink die Google zelf accepteert. Stel dat u door gebruikers gegenereerde links heeft, maar dat u deze niet kunt beheren. Als u toestaat dat deze links worden gecrawld zonder de juiste rel-waarde, kan dit ertoe leiden dat iemand uw site spamt, waardoor uw posities dalen. Overweeg in dergelijke gevallen het volgende te gebruiken: Ludviks blog Wanneer u rel=”ugc ” toevoegt, vertelt u zoekmachines dat dit door gebruikers gegenereerde inhoud is. Wanneer u na verloop van tijd een bepaalde gebruiker begint te vertrouwen en beseft dat hun bijdrage een enorme waarde heeft voor uw gemeenschap, kunt u de url verwijderen Als uw site het goed doet, en de adverteerder biedt aan om te betalen voor een link of advertentie op de site, kunt u toevoegen: Gesponsorde advertentie a> Door rel=”sponsored” te gebruiken, kunt u zoekmachines vertellen dat de link geen spam is maar gesponsord. Bekijk het spambeleid van Google om ervoor te zorgen dat uw site niet wordt gezien als spammende gebruikers. Tot slot, als u een link heeft waarvan u niet wilt dat zoekmachines deze doorzoeken, kunt u rel=”nofollow” gebruiken zoals in de vorige voorbeelden. Wanneer u deze instelling gebruikt, vertelt u zoekmachines om de pagina geen “ranking credit” te geven. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’); Als eigenaar of beheerder van een website kunt u uw eigen domein beheren, maar niet dat van anderen. Stel dat u een website over katten heeft en iemand biedt u $ 500 aan om op uw website reclame te maken voor hun kattenmanden. Wanneer u door de website van de adverteerder bladert, ziet u fantastische kattenmanden die uw publiek zullen aanspreken en uw gesponsorde link bevestigen. Er gaat een maand of twee voorbij, en wanneer je terugkomt, is het omgeleid naar een torrent-site waarmee je niet geassocieerd wilt worden. Een website-eigenaar kan eenvoudig een omleiding van zijn pagina naar een andere maken en kan zelfs manipulatieacties uitvoeren, zoals:
  • Leid uw IP-adres om naar de kattensite.
  • Stuur alles wat niet is gemarkeerd als uw IP-adres naar een spamsite.
Als dit kan gebeuren, markeert de tag rel=”sponsored” de link als een betaald contract. In het bovenstaande geval kunt u ook de tag rel=”nofollow” overwegen, wat betekent dat u de site niet wilt crediteren. Ik raad aan om je gesponsorde links te identificeren als rel=”sponsored” omdat zoekmachines dat willen. Als u bijvoorbeeld een gesponsorde productrecensie op uw website schrijft, zou u dan rel=”sponsored” aan de link toevoegen? John Mueller van Google, over wie ik het in toekomstige columns veel zal hebben, zegt: “Nee, er is echt geen probleem met de site, want je linkt gewoon van het ene deel van de site naar het andere.” Je kunt de vraag en alle antwoorden in de onderstaande tweet zien: Hallo @JohnMu – Vraag over linkattributen:

Als een site pagina’s heeft die een gepromote merk-/productrecensie met gelieerde links bevatten (en dat is het hele doel van de pagina), moeten de interne links naar die pagina’s dan attributen hebben (rel=sponsored, enz.)?

TY 🙏🏽— Lily Ray 😏 (@lilyraynyc) 2022 4 januari

Identificatie van door gebruikers gegenereerde inhoud

Door gebruikers gegenereerde inhoud kan een schat aan informatie voor uw gemeenschap opleveren. Maar er is een reden waarom zoveel blogs commentaarsecties verwijderen: spam is uit de hand gelopen. Anderen kunnen door gebruikers gegenereerde inhoud gebruiken om uw site te spammen. Het is jammer dat u door gebruikers gegenereerde inhoud op uw site aanbiedt. U wilt de tag rel=”ugc” gebruiken:
  • Forum berichten.
  • Opmerkingen.
  • Overal kunnen gebruikers inhoud toevoegen.
In plaats van mij op mijn woord te geloven, luister naar de inzichten van Mueller over het onderwerp: Hij zegt:
  • Google maakt geen onderscheid tussen wat u schrijft en wat uw gebruikers op uw site schrijven.
  • Als de inhoud op uw website wordt gepubliceerd, wordt deze gebruikt voor rangschikkingsdoeleinden.
  • Webmasters die door gebruikers gegenereerde inhoud publiceren, moeten deze beheren voordat ze toestemming geven voor publicatie.
  • Webmasters mogen inhoud niet indexeren voorafgaand aan moderatie .
  • U kunt geen links garanderen totdat het bericht is gemodereerd, dus gebruik het rel=”ugc”-attribuut.
Als u deze richtlijnen volgt, beschermt u uw site tegen mogelijke door gebruikers gegenereerde inhoudspam. Als de link waarnaar je linkt extern is, wil je misschien het rel=”nofollow” attribuut gebruiken om zoekmachines te vertellen de link niet te volgen. Gebruik als algemene vuistregel nofollow als u een kenmerk toevoegt dat niet in een NST- of gesponsorde categorie valt. Ik heb in de loop der jaren veel best practices geleerd voor het gebruik van nofollow attribuut zoals:
  • Gebruik dit attribuut niet bij het linken naar uw sociale media-profielen.
  • Overweeg het gebruik van rel=”me” op uw sociale pagina’s, omdat deze u weerspiegelen
  • Gebruik nofollow niet om het indexeren te stoppen. Gebruik in plaats daarvan noindex, zoals in de vorige sectie.
Het is ook belangrijk om dat op te merken nofollow is geen afschrikmiddel. Ook als je dit attribuut aan de link toevoegt, zal de waarde van de link niet afnemen. In plaats daarvan heeft de link Nee waarde. Veel mensen hebben de neiging om hierover te debatteren, maar Mueller legde het in 2022 uit. Toch zeggen veel branche-experts dat ze een stijging in de ranglijst hebben gezien, zelfs als de link niet wordt gevolgd. U zult voor uzelf moeten beslissen en de linkattributen dienovereenkomstig moeten implementeren. Als u een grote bedrijfswebsite heeft, zoals veel van de klanten waarmee ik werk, is het essentieel om beleid en procedures te hebben voor ontwikkelaars en iedereen die inhoud publiceert. U kunt regels en cases maken voor belanghebbenden om linkattributen toe te voegen. U hoeft deze linkkenmerken niet te gebruiken als u er geen behoefte aan ziet op uw site. Veel van mijn blogberichten bevatten deze kenmerken niet omdat ik naar sites van hoge kwaliteit link. Wanneer de inhoud echter wordt gesponsord of gemaakt door gebruikers, zijn deze kenmerken handige hulpmiddelen om te helpen bepalen hoe zoekmachines koppelingen matchen. Het bericht SEO-gids voor nofollow, UGC en gesponsorde links verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten

De nieuwe advertentieoplossing van Microsoft richt zich op kopers per categorie en gebruikt trefwoorden als ‘versterkers’De nieuwe advertentieoplossing van Microsoft richt zich op kopers per categorie en gebruikt trefwoorden als ‘versterkers’

Microsoft heeft zojuist een anti-targeting-oplossing aangekondigd die merken helpt trefwoorden te gebruiken zonder de beperkingen van traditionele trefwoordtargeting. Deze aanpak is gericht op het maximaliseren van het bereik en de