- Sponsorlinks.
- Links naar door gebruikers gegenereerde inhoud (GUC).
- Nofollow-links.
Normale links voor nofollow, NST en gesponsorde links
Algemene koppelingen worden gemaakt met gewone HTML, zoals: Zoekmachine land Als uw site deze “gewone” link heeft, kunt u verwachten dat Google dit ondersteunt. link en ontleed de pagina zonder kwalificaties. Dit is een standaardlink die Google zelf accepteert. Stel dat u door gebruikers gegenereerde links heeft, maar dat u deze niet kunt beheren. Als u toestaat dat deze links worden gecrawld zonder de juiste rel-waarde, kan dit ertoe leiden dat iemand uw site spamt, waardoor uw posities dalen. Overweeg in dergelijke gevallen het volgende te gebruiken: Ludviks blog Wanneer u rel=”ugc ” toevoegt, vertelt u zoekmachines dat dit door gebruikers gegenereerde inhoud is. Wanneer u na verloop van tijd een bepaalde gebruiker begint te vertrouwen en beseft dat hun bijdrage een enorme waarde heeft voor uw gemeenschap, kunt u de url verwijderen Als uw site het goed doet, en de adverteerder biedt aan om te betalen voor een link of advertentie op de site, kunt u toevoegen: Gesponsorde advertentie a> Door rel=”sponsored” te gebruiken, kunt u zoekmachines vertellen dat de link geen spam is maar gesponsord. Bekijk het spambeleid van Google om ervoor te zorgen dat uw site niet wordt gezien als spammende gebruikers. Tot slot, als u een link heeft waarvan u niet wilt dat zoekmachines deze doorzoeken, kunt u rel=”nofollow” gebruiken zoals in de vorige voorbeelden. Wanneer u deze instelling gebruikt, vertelt u zoekmachines om de pagina geen “ranking credit” te geven. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);Waarom en wanneer nofollow, UGC en gesponsorde links gebruiken
Als eigenaar of beheerder van een website kunt u uw eigen domein beheren, maar niet dat van anderen. Stel dat u een website over katten heeft en iemand biedt u $ 500 aan om op uw website reclame te maken voor hun kattenmanden. Wanneer u door de website van de adverteerder bladert, ziet u fantastische kattenmanden die uw publiek zullen aanspreken en uw gesponsorde link bevestigen. Er gaat een maand of twee voorbij, en wanneer je terugkomt, is het omgeleid naar een torrent-site waarmee je niet geassocieerd wilt worden. Een website-eigenaar kan eenvoudig een omleiding van zijn pagina naar een andere maken en kan zelfs manipulatieacties uitvoeren, zoals:- Leid uw IP-adres om naar de kattensite.
- Stuur alles wat niet is gemarkeerd als uw IP-adres naar een spamsite.
Wat als de gesponsorde link een interne link is?
Als u bijvoorbeeld een gesponsorde productrecensie op uw website schrijft, zou u dan rel=”sponsored” aan de link toevoegen? John Mueller van Google, over wie ik het in toekomstige columns veel zal hebben, zegt: “Nee, er is echt geen probleem met de site, want je linkt gewoon van het ene deel van de site naar het andere.” Je kunt de vraag en alle antwoorden in de onderstaande tweet zien: Hallo @JohnMu – Vraag over linkattributen:Als een site pagina’s heeft die een gepromote merk-/productrecensie met gelieerde links bevatten (en dat is het hele doel van de pagina), moeten de interne links naar die pagina’s dan attributen hebben (rel=sponsored, enz.)?
TY — Lily Ray (@lilyraynyc) 2022 4 januari
Identificatie van door gebruikers gegenereerde inhoud
Door gebruikers gegenereerde inhoud kan een schat aan informatie voor uw gemeenschap opleveren. Maar er is een reden waarom zoveel blogs commentaarsecties verwijderen: spam is uit de hand gelopen. Anderen kunnen door gebruikers gegenereerde inhoud gebruiken om uw site te spammen. Het is jammer dat u door gebruikers gegenereerde inhoud op uw site aanbiedt. U wilt de tag rel=”ugc” gebruiken:- Forum berichten.
- Opmerkingen.
- Overal kunnen gebruikers inhoud toevoegen.
- Google maakt geen onderscheid tussen wat u schrijft en wat uw gebruikers op uw site schrijven.
- Als de inhoud op uw website wordt gepubliceerd, wordt deze gebruikt voor rangschikkingsdoeleinden.
- Webmasters die door gebruikers gegenereerde inhoud publiceren, moeten deze beheren voordat ze toestemming geven voor publicatie.
- Webmasters mogen inhoud niet indexeren voorafgaand aan moderatie .
- U kunt geen links garanderen totdat het bericht is gemodereerd, dus gebruik het rel=”ugc”-attribuut.
Nofollow gebruiken in links
Als de link waarnaar je linkt extern is, wil je misschien het rel=”nofollow” attribuut gebruiken om zoekmachines te vertellen de link niet te volgen. Gebruik als algemene vuistregel nofollow als u een kenmerk toevoegt dat niet in een NST- of gesponsorde categorie valt. Ik heb in de loop der jaren veel best practices geleerd voor het gebruik van nofollow attribuut zoals:- Gebruik dit attribuut niet bij het linken naar uw sociale media-profielen.
- Overweeg het gebruik van rel=”me” op uw sociale pagina’s, omdat deze u weerspiegelen
- Gebruik nofollow niet om het indexeren te stoppen. Gebruik in plaats daarvan noindex, zoals in de vorige sectie.