7 Belangrijke YouTube-advertentielessen die u moet leren

7 Belangrijke YouTube-advertentielessen die u moet leren post thumbnail image
Ervan uitgaan dat wat op het ene platform werkt, ook op het andere zal werken, is een veelgemaakte fout in digitale marketing. Ik zie dit de hele tijd in advertenties, de persoon die geweldige resultaten behaalt op zoek naar ruzie op sociale media en vice versa. En dan is er YouTube. Het is een platform waarop je concurreert met organische inhoud om aandacht en tijd, verder dan zoeken en niet helemaal sociaal. Hetzelfde zoekwoord kan tientallen verschillende doelen hebben, of helemaal geen. En uw advertentieplaatsing is belangrijker dan ooit. Om YouTube onder de knie te krijgen, heb je een goed begrip nodig van de uitdagingen en wensen van je publiek, evenals inzicht in hoe, wanneer en waarom ze het platform gebruiken. Hier zijn zeven belangrijke lessen over YouTube-advertenties die ik op de harde en dure manier heb moeten leren, dus ik hoop dat jij dat niet hoeft te doen.

1. YouTube is er Nee echt sociaal

Facebook en Instagram hebben adverteerders verwend door ze advertenties te laten weergeven, klikken te ontvangen en te verkopen. De applicatie was effectief, waardoor de verkoopcyclus aanzienlijk werd verkort. Maar ik denk dat het vooral komt door de houding van de gebruiker ten opzichte van deze platforms. Je verveelt je, scrollt en wilt vermaakt worden. Dus als u een advertentie ziet die uw aandacht trekt, gaat u waarschijnlijk snel door het afrekenproces. Misschien meteen of binnen 24 uur – meestal binnen zeven dagen. YouTubers daarentegen houden meer van Netflix of fix-it-modus. Je bekijkt inhoud of leert wat je moet doen. En met korte broeken is er een oneindige scrollcomponent zoals TikTok. (Maar zelfs TikTok converteert niet zo goed als Facebook en Instagram.) Overweeg je YouTube-advertenties in 2022 eens te proberen? We hebben onze favoriete DTC-merkadvertenties samengesteld ter inspiratie #ppcchat https://t.co/a6DOVlTHns — Menachem Ani (@MenachemAni) mei 2021 30 december Door YouTube-advertenties te gebruiken, promoot je je kanaal en vergroot je de naamsbekendheid. Uw advertenties brengen uw merk onder de aandacht van mensen, maar er is veel minder kans op een onmiddellijke conversie. Dit kan tijd kosten en een groter budget vergen. Wanneer mensen aan YouTube-advertenties denken, denken ze meestal aan video’s die voor, tijdens en na content verschijnen. Tekstadvertenties worden ook boven de pagina met zoekresultaten van YouTube weergegeven van campagnes in het zoeknetwerk met geselecteerde zoekpartnertargeting, evenals van Discovery- en Performance Max-campagnes. Ze worden in dit artikel niet behandeld, maar hun aanwezigheid is belangrijk. In tegenstelling tot andere betaalde sociale kanalen, kun je met YouTube mensen targeten op basis van waar ze onlangs naar hebben gezocht. U kunt een doelgroep maken op basis van trefwoorden en iedereen die op een bepaald trefwoord zoekt, wordt aan die doelgroep toegevoegd. Maar dan zijn ze er niet naar op zoek. Ja, ze zijn mogelijk geïnteresseerd, maar het zijn geen potentiële kopers of actief op zoek. Dit betekent dat het YouTube-zoekdoel vertraagd of zelfs time-out is. Om nog maar te zwijgen van het gevaar dat de intentie wordt uitgeschakeld. Als iemand zoekt [marathon training plan] Google Keyword Intent geeft aan dat de kans groot is dat ze producten nodig hebben zoals hardloopschoenen, compressiekleding, fitness wearables, etc. In plaats daarvan kan dezelfde YouTube-query leiden tot een Shorts-link over wat de maker heeft gegeten ter voorbereiding op de marathon. , of het kan een specifieke video targeten op basis van de titel of inhoud. Er is geen manier om zeker te zijn van de intentie. Daarom stel ik voor om naar YouTube te kijken als een kanaal voor overweging en bereik, niet voor conversies. Met andere woorden, de “volgende stap” van YouTube moet overtuigend zijn.

3. Negeer de organische kant

Ik ben dol op digitale reclame, maar ik denk dat de beste resultaten komen van merken die veel biologische producten hebben. De grote organische aanwezigheid van YouTube in korte films en standaardvideo’s betekent dat er genoeg is voor mensen om van te genieten als ze op je kanaal terechtkomen. Door vragen te beantwoorden, samen te werken met influencers in uw productruimte en korte films met semi-promotionele inhoud vast te zetten, kunt u dit kanaal verkorten tot verder dan alleen het tonen van advertenties en niets anders. 🚨PSA: vandaag gelanceerd 🚨

DTC-merkindex 📋

900+ merken
30+ categorieën

Met verwijzing naar hen:
Website
Bibliotheek met FB-advertenties
TikTok- en IG-profielen
YouTube-kanalen

Mis nooit meer een beat op de creatieve, marketing en hun website van het merk: https://t.co/sn9Iwd4Qkj#PPCChat – Duane Brown 🇨🇦🏳️‍🌈 4x Vax’ed! (@duanebrown) December 2022 14 december Je advertentiecampagneweergaven en -statistieken worden ook meegenomen in je algemene kanaalstatistieken. Het werkt samen, en soms wanneer u een advertentiecampagne uitvoert, helpt het uw organische populariteit te vergroten omdat mensen naar uw andere inhoud kijken. Ze abonneren zich op je kanaal en delen je video’s die het algoritme ondersteunen. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

4. Doe er alles aan om uw merk te beschermen

Een van de grootste zorgen voor YouTube-adverteerders is het handhaven van de merkintegriteit. Hoe zorgen we ervoor dat onze klant- en werkgeversmerken niet verschijnen op content of kanalen waarmee ze niet geassocieerd willen worden? In de instellingen kunt u “categorieën met gevoelige inhoud” selecteren om uit te sluiten op campagneniveau. Met standaard video-actiecampagnes kunt u doelgroepen en interesses targeten – op inhoud gebaseerde targeting met behulp van trefwoorden, onderwerpen en plaatsingen is stopgezet. Inhoudsuitsluitingen voor YouTube-advertenties U kunt echter doelgroepuitsluitingen maken voor degenen die uw advertenties niet zouden moeten zien op basis van een paar kwalificaties. U kunt bijvoorbeeld recente kopers of een groep isoleren op basis van leeftijd of geslacht.

5. Nooit instellen en vergeten

Google automatisering vind ik erg handig, maar ik monitor altijd mijn campagnes zodat niets aan het toeval wordt overgelaten. Zelfs als uw targeting perfect is ingesteld, bereikt u mogelijk mensen die niet geïnteresseerd zijn in wat u te bieden heeft. Alle aanvullende informatie die ik kan geven, zal het systeem verbeteren. PPC-bureau Leadocity voerde onlangs een videocampagne uit waarbij enkele targetinguitsluitingen werden omzeild. Dit gebeurde alleen in hun videocampagnes en alleen met geoptimaliseerde targeting ingeschakeld. Programma- en display-campagnes werden niet beïnvloed, evenals videocampagnes waarvoor geen geoptimaliseerde targeting was geselecteerd. De enige manier om u af te melden, was door contact op te nemen met een Google Ads-vertegenwoordiger en op de witte lijst te komen voor het programma. Dit is een ander voorbeeld waarbij Google en adverteerders met elkaar in conflict kunnen komen. Google kent hun product goed, maar adverteerders weten wat onze accounts en klanten nodig hebben. Ik weet dat met een paar aanpassingen aan videotargeting en plaatsingen veel mensen, waaronder ikzelf, deze kansen zullen missen. Maar het is wat het is. We moeten ons aanpassen als we winstgevende campagnes willen blijven voeren. Mijn advies: gebruik indien nodig bulk-app-uitsluitingen. Voer ‘mobileappcategory::69500’ in bij de plaatsingsuitsluitingen.

6. Gebruik duidelijke en bruikbare data

Zelfs als iemand die niet graag klaagt over de keuzes van Google, geef ik toe dat het gebrek aan gegevens in het zoektermenrapport beperkt is. Daarom waardeer ik de gedetailleerdheid van de analyse van videocampagnes enorm. Analyse van YouTube-videocampagnes Video-items die worden weergegeven met een campagne voor maximale prestaties hebben niet zoveel details, maar gewone YouTube-campagnes bieden gedetailleerde rapportage over plaatsingen, gebruikersdoelgroepen, geslacht en demografische gegevens. Het is betrouwbaarder dan veel andere campagnerapporten en vrij gedetailleerd. U kunt zien welke app een gebruiker gebruikte toen hij op uw advertentie klikte en naar welke video of welk kanaal hij op YouTube keek. Gebruik deze gegevens om betere beslissingen te nemen over advertenties, plaatsingen, budgetten en meer.

7. Geef het een rol in je marketingmediamix

Zoals alle kanalen verdient YouTube een plek in je marketingstrategie die genuanceerder is dan “hier kunnen we geld aan uitgeven”. Het werkt niet alleen het beste als onderdeel van een grotere combinatie, het werkt zelden alleen. Advertenties weergeven op YouTube zonder ergens anders op in te gaan, levert waarschijnlijk weinig op. Zelfs een groot merk met ongelooflijk goede SEO kan deze twee troeven in hun voordeel gebruiken. Als al het andere gelijk is tussen twee producten, zullen mensen waarschijnlijk degene kopen die ze elders hebben gezien (betaald en biologisch). Zodra je andere kanalen verzadigd zijn – zoeken, winkelen, topprestaties, betaalde sociale media – ga je waarschijnlijk op zoek naar een nieuwe plek om je budget te besteden. Een campagne ‘Sociale stijl’ gebruikt alleen advertentiemateriaal zonder feed.

U kunt uw hoogwaardige advertenties op Facebook, Instagram en TikTok gebruiken om het volgende te promoten:

✅ YouTube
✅ Ontdekking
✅ Scherm
✅ Gmail
✅ Nieuwsfeed pic.twitter.com/aUVMPTjcL2 – Menachem Ani (@MenachemAni) maart 2023 15 maart e-mailen handel zal meestal gaan over de beste producten en bestsellers. Op basis van iets in dat stadium weet u wat u wilt promoten op basis van wat elders is verkocht.

Wanneer YouTube meer kwaad dan goed doet

Er zijn twee scenario’s waarin ik YouTube-advertenties zou beoordelen als riskanter dan lonend.
  • Wanneer uw budget krap is. Het is waarschijnlijk beter om te wachten tot je een groter bedrag krijgt. Je krijgt beperkte resultaten op YouTube en verspreidt andere soorten campagnes onderverspreiden door jezelf te beperken tot twee fronten.
  • Wanneer u niet het juiste type en de juiste kwaliteit advertenties heeft. Onthoud dat de gebruiker zich in de modus ‘amuseer me’ of ‘leer me opvoeden’ bevindt, dus uw advertentie moet hetzelfde sjabloon volgen.
Het is als de video hook waar je naar streeft op een betaald sociaal netwerk, maar dan nog sterker omdat je drie seconden hebt voordat ze het missen. Vaak kunnen zelfs lange video’s goed werken, als je hun aandacht kunt trekken en vasthouden met een goed verhaal of inhoud. Om op overtuigende wijze de aandacht van uw publiek te trekken, moet u weten waar ze naar kijken en wat ze doen. Totdat u weet hoe dat eruitziet, richt u uw budget daar waar het uw bedrijf het beste kan beïnvloeden. Het bericht 7 belangrijke YouTube-advertentielessen die je moet leren verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten