Uw Google Ads-terminologiegids voor zoekwoorden

Uw Google Ads-terminologiegids voor zoekwoorden post thumbnail image

PPC wordt steeds gecompliceerder en dat geldt ook voor betaalde zoekterminologie. Overweeg om ‘doelgroep’ te wijzigen in ‘segmenten’, die een veel bredere definitie hebben. We hebben ook “Segmenteren” als segmenteringsfunctie om datasets verder te analyseren op basis van apparaten, conversieacties, netwerken, enz. Google bracht vervolgens de terminologie van “doelgroepen” terug om de doelgroepen voor campagnes met maximale prestaties te beschrijven. Voeg hier emoji met spiraalvormige ogen in. Wat me het meest stoort, is de verandering van “advertentie-extensies” – een volkomen acceptabel en begrijpelijk concept – in “advertentie-items”. Tot overmaat van ramp werd Max Performance uitgebracht en werd de versie van advertentiegroepen ook “advertentievoorraad”. Maar iedereen is in de war door termen die altijd al bestaan: zoekwoorden, zoektermen en zoekopdrachten. Laten we een einde maken aan deze verwarring, want we moeten leven met alle anderen.

De terminologie voor betaald zoeken is gedefinieerd

Verward over het verschil tussen zoekwoorden, zoektermen en zoekopdrachten? Dit is wat elk betekent voor betaald zoeken.

Zoek sleutelwoord

Een zoekwoord is een targetingtool die wordt gebruikt om advertentieplatforms zoals Google en Microsoft te informeren om uw advertenties weer te geven. Een voorbeeld van een zoekwoord is “gefluorideerde waterfilters”.

Zoekterm

Zoektermen worden aan u geleverd door het advertentieplatform (als ze voldoen aan de privacynormen) wanneer uw advertentie werd weergegeven in een Google-zoekopdracht. Voorbeelden van zoektermen voor bovenstaand trefwoord:

  • “Beste Fluoride Waterfilter”
  • “waterfilters die fluoride verwijderen”
  • “Fluoride Waterfilter Douchekop”.

Ook worden de zoektermen van zoekpartners bekend gemaakt. Ze kunnen anders zijn opgemaakt of langer lijken dan normale zoektermen.

Zoekopdracht

Zoekopdrachten zijn getypte, gesproken of getikte woordgroepen die een gebruiker naar Google verzendt om zoekresultaten te retourneren.

waterfilters die fluoride verwijderen - zoeken

Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

Verfijn uw zoekwoord zodat het overeenkomt met uw zoekopdracht

Het is erg belangrijk om het verschil tussen deze zinnen te begrijpen. Hoe beter u uw zoekwoorden matcht met zoekopdrachten, hoe beter uw kwaliteitsscores, klikfrequenties en conversieprestaties zullen zijn. Relevantie is altijd de naam van het spel geweest in PPC-advertenties en het begint met overeenkomende trefwoorden en zoekopdrachten. Zoektermen zijn handig om te weten welke zoekopdrachten geschikt zijn om uw advertentie te activeren en hoe die zoekopdrachten presteren. Naast nieuwe woorden om uitsluitingszoekwoorden uit te sluiten, kunt u deze lessen gebruiken om nieuwe zoekwoorden, nieuwe advertenties en bestemmingspagina’s te maken die beter aansluiten bij wat uw klanten zoeken.

Soorten naleving

Hoe kunnen we zoekwoorden en zoekopdrachten bespreken zonder over zoektypen te praten? Sinds 2004 sinds ik Google Ads ben gaan gebruiken, heb ik zoektypen zien komen en gaan en evolueren naar wat we nu hebben, die heel anders zijn dan hun voorgangers. Laten we de verwarring uit de weg ruimen en ontdekken hoe zoektypen tegenwoordig werken met zoekwoorden die zoekopdrachten targeten.

Exacte overeenkomst

Google beweert dat exacte zoekwoorden u nog steeds de beste controle geven over aan wie uw advertentie wordt getoond. Dit maakt het ook de meest beperkende. In plaats van exact overeen te komen met de zoekopdracht van de gebruiker, wordt de exacte overeenkomst echter uitgebreid naar zoekopdrachten die dezelfde betekenis of hetzelfde doel hebben als uw zoekwoord. Google gebruikt technologieën voor het begrijpen van natuurlijke taal, zoals BERT, om de intentie van een zoekopdracht te begrijpen. Exacte zoekwoorden staan ​​tussen vierkante haken, b.v [fluoride water filter]. Ze matchen zoekopdrachten die exact overeenkomen met zoekwoordwoorden, samen met:

  • Grammaticale fouten (“Florida-waterfilter”)
  • Enkelvoud of meervoud (“fluoride waterfilters”)
  • Boomstammen bijv. vloeren en vloeren (“filtratie van fluoride uit water”)
  • Afkortingen (“NaF-waterfilters”)

Exacte zoekwoorden worden ook weergegeven voor vergelijkbare varianten. Soortgelijke variaties zijn zoekopdrachten die vergelijkbaar zijn met, maar niet identiek zijn aan, de zoekwoorden. Er is geen optie om u af te melden voor een nauwe match. Enkele voorbeelden van sterk gelijkende varianten van exacte zoekwoorden:

  • Herschikte zin (“waterfilter voor fluoride”)
  • Functiewoorden toevoegen of verwijderen (“filter fluoride uit water”)
  • Impliciete woorden (“fluorfilter” – geïmpliceerd water)
  • Synoniemen en parafrases (“kannen die monofluorfosfaat verwijderen”)
  • Zelfde zoekdoel (“fluoride verwijdering”)

Jaren geleden was het nodig om uitgebreide lijsten met exacte zoekwoorden samen te stellen. Tegenwoordig is het overbodig geworden.

Zinsovereenkomst

Wanneer u het zoektype woordgroep gebruikt, geeft u de betekenis op van de zoekopdrachten die u wilt targeten op basis van de volgorde van de gebruikte woorden. Google begrijpt bijvoorbeeld dat als uw zoekwoordgroep ‘gefluorideerd waterfilter’ is, uw bedoelde waarde niet ‘fluoride uit water verwijderen’ is (als dat al het geval was), dus uw advertentie wordt niet weergegeven. Google geeft een voorbeeld van een verhuisservice met het zoekwoord ‘verhuisservices NYC naar Boston’. Google begrijpt dat de bedoelde betekenis niet overeenkomt met “verhuisdiensten van Boston naar New York”. Zoekwoorden op woordgroep staan ​​tussen aanhalingstekens en worden weergegeven voor sterk gelijkende varianten, vergelijkbaar met sterk gelijkende varianten. Voorbeelden van zoekopdrachten die overeenkomen met de zoekterm “waterfilter met fluoride”:

  • Gefluorideerde waterzuiveringsinstallaties bij mij in de buurt
  • Commerciële fluoridefiltratieproducten
  • Fluoride thuis verwijderen
  • Douchefilters die chemicaliën verwijderen

Brede naleving

Brede zoekwoorden komen overeen met hun brede definitie. Ze kunnen uw advertenties weergeven op basis van zoekopdrachten die geen directe zoekwoordwaarde hebben. Breed zoeken gebruikt signalen die andere zoektypen niet begrijpen, zoals eerdere zoekopdrachten, gebruikerslocatie, inhoud van bestemmingspagina’s en andere zoekwoorden. Kortom, brede zoekwoorden komen overeen met dezelfde zoekopdrachten als exact zoeken en zoeken op woordgroep, maar ze kunnen ook overeenkomen met woordgroepen die geen zoekwoorden bevatten. Voorbeelden van brede zoektermen voor het zoekwoord “gefluorideerd waterfilter”:

  • Chorin waterfiltratie
  • Geactiveerd aluminiumoxide waterfilter
  • Omgekeerde osmose
  • Het botkoolfilter reinigen

Van brede zoekwoorden wordt verwacht dat ze de prestaties van ‘Slim bieden’ verbeteren, omdat ze meer flexibiliteit bieden bij het optimaliseren voor uw doelen en de mogelijkheid om aanvullende conversiemogelijkheden te vinden.

Houd wijzigingen in het zoektype van zoekwoorden bij

Als u nog steeds meerdere zoektypen gebruikt of zoektypen segmenteert in afzonderlijke campagnes, raad ik u aan de Google Search Automation Technical Guide, Unlock the Power of Search, te lezen. Het biedt informatie en casestudy’s over de voordelen van ondersteuning voor Google Signals en Smart Bidding. Dit is ook een goed voorbeeld van waarom het geen zin heeft om meerdere zoektypen voor hetzelfde zoekwoord in Slim bieden te gebruiken. De beste strategie is om goed op zoektermen te letten. Dit zal u helpen hun prestaties te meten en actie te ondernemen. Voeg uitsluitingszoekwoorden toe op basis van niet-gerelateerde zoekopdrachten en pas de zoektypen naar behoefte aan. Het bericht Uw handleiding voor zoekwoordterminologie voor Google Ads verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten

Microsoft herziet zijn benadering van adverteren via meerdere kanalen en past niet langer biedingsmodificatoren voor doelgroepadvertenties toeMicrosoft herziet zijn benadering van adverteren via meerdere kanalen en past niet langer biedingsmodificatoren voor doelgroepadvertenties toe

Microsoft heeft zijn omnichannelstrategie herzien, die op 21 februari voor alle adverteerders beschikbaar zal zijn. Bovendien is de bodmodifier voor doelgroepadvertenties niet langer zichtbaar in de campagne-instellingen. Microsoft zegt: “In