Hoe x-default u kan helpen

in 2023 Maandag 8 mei

Verschillende recente problemen hebben ons dat doen beseffen
hreflang x-default
waarde wordt mogelijk onderbenut door sites die dat al doen hreflang zoekgebruikers helpen de juiste versie van uw pagina’s te vinden. We willen u eraan herinneren dat dit een krachtig hulpmiddel kan zijn en meer kan dan u (waarschijnlijk) denkt.

De
hreflang x-default
waarde wordt gebruikt om een ​​taal- en regio-neutrale inhoudsdeel-URL op te geven wanneer de site de taal en regio van de gebruiker niet ondersteunt. Het wordt gebruikt in combinatie met anderen hreflang
waarden die de URL-versie van een stuk inhoud voor een specifieke taal en regio specificeren.

Als de pagina bijvoorbeeld bevat hreflang pagina-annotaties voor Engels en Spaans samen met een x-default waarde verwijst naar de Engelse versie, Franstalige gebruikers worden doorverwezen naar de Engelse versie van de pagina x-default annotatie. De x-default de pagina kan een taal- en landselectiepagina zijn, een pagina waar u gebruikers naartoe leidt wanneer u geen inhoud voor hun regio heeft, of alleen een versie van de inhoud die u als standaard beschouwt. Het is natuurlijk mogelijk dat u niet van al uw pagina’s gelokaliseerde versies heeft, en dat is prima: het is prima om hreflang opmerkingen alleen op delen van uw site.

Dus hoe werkt het x-default help je site-eigenaar? U weet al hoe het ons helpt de juiste pagina voor de juiste gebruikers te rangschikken, maar er is meer!

1. URL-detectie

Hoewel we er niet veel over praten, de URL die je hebt opgegeven hreflang annotaties incl x-default, kan worden gebruikt voor URL-detectie. Dit kan handig zijn voor grote sites met complexe structuren, bijvoorbeeld wanneer het moeilijk is om ervoor te zorgen dat elke gelokaliseerde URL op de site goed gelinkt is.

In de praktijk betekent dit dat href attributen in dit voorbeeld worden geëxtraheerd en kunnen worden gepland om te worden gecontroleerd:

<link rel="alternate" href="https://example.com/en-us" hreflang="en-us" />
<link rel="alternate" href="https://example.com/country-selector" hreflang="x-default" />

2. Conversies

Het is zeer waarschijnlijk dat uw doel de gebruikers die u naar uw pagina’s heeft verwezen, op de een of andere manier zal converteren.
Ochtend verklaart conversie als “het resultaat van een gewenste actie die het bedrijf vooraf als doel heeft gedefinieerd.” Bijvoorbeeld wanneer een gebruiker op uw pagina terechtkomt met een essay over
Wuthering Heights, kunt u een conversie overwegen wanneer een gebruiker het grootste deel van uw essay heeft gelezen. Natuurlijk zijn er vele vormen van bekering; je definieert wat je doel is.

Als je je essay echter alleen in het Duits hebt gepubliceerd, is het onwaarschijnlijk dat niet-Duitstaligen op die pagina zullen converteren, dus misschien wil je ze ergens anders naartoe sturen waar ze op een andere manier kunnen converteren. Je kunt het uiten met hreflang="x-default" Hoe:

<link rel="alternate" href="https://example.com/de/stürmische-höhen" hreflang="de" />
<link rel="alternate" href="https://example.com/lang-selector" hreflang="x-default" />

Als je meer wilt weten over hreflang,
bekijk onze documentatiedie ook in meer detail beschrijft x-default. En als je even met ons wilt kletsen hreflangje kunt ons vinden op
Google Search Center-forums
en verder Twitteren.

gepubliceerd Gary Illyes

Relevante berichten