Google Search wordt ‘visueler, snackbaarder, persoonlijker en menselijker’

Google I/O is deze woensdag, en hoewel I/O vaak niet veel groot zoeknieuws heeft, verwachten we dat dit dit jaar zal veranderen als Google pronkt en hopelijk nieuwe AI-aangedreven functies lanceert in Google Zoeken. “Google is van plan zijn zoekmachine meer ‘visueel, hapklaar, persoonlijk en menselijk’ te maken, met een focus op het bedienen van jonge mensen over de hele wereld”, aldus de documenten, volgens de Wall Street Journal.

Weggaan van de tien blauwe links. Van Google wordt verwacht dat het afstapt van de klassieke “tien blauwe links”, website-vermeldingen in zoekresultaten, en in plaats daarvan een “meer visuele, hapklare, persoonlijke en menselijke” lay-out en interface biedt die is ontworpen om aantrekkelijker te zijn. jongere zoekers.

Praat om te zoeken. Google zal ook een plaats hebben voor zijn zoekresultaten, zodat u met zijn zoekmachine kunt praten. Wordt het een Google Bard-embed? Zal het Magi heten? Het is onduidelijk, maar we zouden woensdag moeten weten wanneer Sundar Pichai van Google de keynote zal houden.

Project Magie. Zoals we eerder meldden, ontwikkelt Google een geheel nieuwe zoekmachine. Een team van meer dan 160 Googlers werkt fulltime om nieuwe functies toe te voegen aan de bestaande Google-zoekfunctie. Volgens deze rapporten heeft dit project de codenaam Magi en zou het al volgende maand voor sommige gebruikers kunnen worden vrijgegeven. Volgens het rapport zou Magi zoekers in staat stellen transacties te voltooien, zoals het kopen van schoenen of het boeken van vluchten. Hierdoor zouden zoekers financiële transacties kunnen doen terwijl ze bestaande en winstgevende Google-zoekadvertenties opnemen. Door deze wijzigingen kunnen zoekers mogelijk vragen beantwoorden over “softwarecodering en code schrijven op basis van gebruikersverzoeken”. “Volgens het document kan Google een advertentie plaatsen onder de antwoorden van de computercode”, aldus het rapport. Deze rapporten werden eerder gerapporteerd door de New York Times, die meldde dat “de nieuwe zoekmachine gebruikers een veel persoonlijkere ervaring zal bieden dan de huidige service van het bedrijf door te proberen te anticiperen op de behoeften van gebruikers.” De nieuwe zoekmachine van Google staat nog in de kinderschoenen en er is geen releasedatum. Maar deze nieuwe poging toont de ambities van Google om de zoekervaring opnieuw uit te vinden. The Wall Street Journal zegt dat we het gedemonstreerd zouden moeten zien bij Google I/O.

Wat kan er worden gepubliceerd. Google is van plan zich meer te richten op het beantwoorden van vragen die traditionele webresultaten niet gemakkelijk kunnen beantwoorden”, aldus de Wall Street Journal. Als antwoord op hun vragen kunnen zoekers worden gevraagd om vragen te beantwoorden of om visuals zoals TikTok-video’s te swipen. We hebben dit al gezien in de korte video’s die Google sinds 2020 aan het testen is. en verscheen spoedig. Google kan ook berichten op online forums weergeven, misschien op basis van de gestructureerde gegevens van vragen en antwoorden, om het mensen gemakkelijker te maken inhoud in kleine stukjes te consumeren. Volgens documenten die de zoekstrategie van het bedrijf schetsen, vereist de verschuiving dat Google zijn definitie van “betrouwbare” inhoud verfijnt, vooral wanneer er geen enkel goed antwoord is. De WSJ voegde eraan toe dat Google “toeschrijvings- en geletterdheidstools zal bieden om het vertrouwen in inhoud te waarborgen”. Glenn Gabe ging naar Twitter om “jongere gebruikers” te wijzen op het aanbrengen van deze wijzigingen.

Waarom kan het ons schelen? Wijzigingen in Google Zoeken kunnen belangrijk zijn voor het verkeer dat website-eigenaren, uitgevers, makers van inhoud en anderen naar hun sites leiden. Google stuurt veel verkeer naar het internet. Als Google de traditionele top tien blauwe links achterwege laat, wat het in de loop der jaren langzaam heeft gedaan, kan het verkeer veranderen. Google I/O is nog maar een paar dagen verwijderd, dus wacht af en hoor wat Google rechtstreeks uit de mond van de bot heeft gepland. We hebben de komende dagen veel te melden, dus houd ons in de gaten. Het bericht Google Search wordt “meer visueel, hapklaar, persoonlijker en menselijker” verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten