Een sterk merk stimuleert marketinginspanningen. Het transformeert u van een nieuwe dienstverlener in een bedrijf dat uw publiek wil kopen van Je denkt misschien niet na over het verband tussen branding en organisch zoeken. Het belangrijkste doel van SEO is immers om merken bovenaan in Google te krijgen voor niet-merkzoektermen. Laten we eens kijken naar de relatie tussen SEO en branding en hoe ze uw bedrijf ten goede kunnen komen.
1. Beoordelingen
Het doel van SEO is het genereren van doelgroepen. Over het algemeen creëert SEO doelgroepen van mensen die u misschien nog niet kennen. Door middel van inhoud wil SEO zoekers ontmoeten waar ze zijn, hun problemen oplossen en hen tot conversie aanzetten. Het genereren van een publiek kost veel moeite. Je hebt waarschijnlijk een goed ontworpen, goed geoptimaliseerde website en een solide contentstrategie nodig om dit goed te doen. Raak niet van streek. SEO heeft veel voordelen die uw merk ten goede zullen komen – zolang uw website zijn positie kan behouden. In minder concurrerende sectoren kan dit jaren duren. Hoe meer goedgeschreven strategieartikelen u publiceert, hoe gemakkelijker het is om te rangschikken. Hoe meer rankings u naar de topposities krijgt, hoe meer klikken u krijgt. Daardoor zullen meer mensen weten wie je bent. In zoverre SEO gebouw merk bewustzijn.
2. Naamsbekendheid
Als uw merk niet scoort voor uw favoriete zoekwoord, zal iemand anders dat wel zijn, een concurrent. Zelfs de meest bekende merken zouden SEO serieus moeten nemen en plaatsen aan de top van SERP’s moeten claimen. Natuurlijk, u zult nog steeds uw merknaam beoordelen, maar hoe zit het met alle andere vragen, opmerkingen en zorgen over uw product of dienst? Een sterk merk staat gelijk aan vertrouwen, wat waarschijnlijk de klikfrequenties (CTR) zal verbeteren. U kunt echter alleen een deel van het aantal klikken en verkeer krijgen als u de nodige moeite doet om te rangschikken. Wanneer mensen uw merk in de SERP’s zien voor een merkloos zoekwoord, wilt u dat mensen op uw website klikken, niet op uw concurrent. Als u er niet bent, loopt u waardevol verkeer mis door het aan een concurrent te geven die verscheen op het moment dat de zoeker ze het meest nodig had. Rust niet op je lauweren als het om je merk gaat. Er is maar één merk nodig om te blijven verschijnen als u geen verkeer wilt genereren dat van u had kunnen zijn.
3. Beheersing van het merkverhaal
Zonder een goede SEO-strategie kunt u verliezen klikken voor zoekopdrachten die bevatten uw merknaam. Als uw merk nieuwe doelgroepen opbouwt (zoals het hoort), kunt u tijdens het besluitvormingsproces het beste de vragen van de consument beantwoorden. De rol van SEO is ervoor te zorgen dat zoekwoorden die verband houden met uw merk goed scoren. En zo niet, dan moet de SEO een plan bedenken om het voor elkaar te krijgen. Over het algemeen rangschik je gemakkelijk voor je merknaam, maar zoektermen als “[brand name] recensies” of “is [brand name] betrouwbaar?” of wie zal het doen. U kunt klikken verliezen om naar websites of sociale media te kijken. Dit is belangrijk, zelfs als het uw accounts zijn. U kunt pagina’s op uw site instellen die zijn ontworpen om overeen te komen met de zoekintentie en dienovereenkomstig verkeer targeten op basis van waar ze naar op zoek zijn. U bent bijvoorbeeld niet zo handig met sociale media. Erger dan dat uw beoordelingen of socialemediaplatforms worden gerangschikt voor merkzoekwoorden, is de mogelijkheid om een klacht of een gepubliceerde brief te ontvangen waarin uw merk onterecht wordt bekritiseerd Of een goedbedoelende advocaat die uw merk geen recht heeft gedaan van het teken van gerechtigheid door te antwoorden: “Kunt u [brand name] vertrouwen?” Als je het werk niet hebt gedaan om in de SERP’s te verschijnen, kunnen anderen die plek innemen.
4. Verkeer
Zoals gezegd, hoe beter uw ranking, hoe meer verkeer u krijgt. Als je meer merken wilt, is het niet genoeg om de gelukkige achtste of zelfs vierde plaats op de eerste pagina te scoren. Uw merk moet zich richten op die topposities. Kevin Indig deelt het belang van klikcurves en hoe u die van u kunt vinden. In de onderstaande grafiek laat Indig zien hoe het aantal klikken afneemt naarmate de rankings stijgen. Het is niet verwonderlijk dat rang 1, pagina 1 de meeste klikken en bijna 25% CTR op mobiel heeft. PR zakt snel in de ranking. Wanneer de pagina op de vierde plaats staat, is de CTR minder dan 10%. Onderstaande grafiek laat zien dat op positie zes of hoger een PR van minder dan 5% kan worden verwacht.
Na analyse van 4 miljoen Google-zoekresultaten, ontdekte Backlinko dat gemiddeld één positie hoger in de zoekresultaten de CTR met 2,8% verhoogt. Het loont om een sterke SERP-aanwezigheid te ontwikkelen.
5. Vertrouwde merken trekken links aan
Ik heb in dit artikel al naar twee bronnen gelinkt, Indig en Backlinko. Om de studie te vinden, moest ik een Google-zoekopdracht uitvoeren en de resultaten doorzoeken totdat ik een bron vond die ik vertrouwde om in dit artikel op te nemen. Dit is een goed voorbeeld van hoe vertrouwde merken links aantrekken. Als uw merk bekend staat als een betrouwbare bron van informatie, is de kans groter dat u op natuurlijke wijze backlinks krijgt. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);
6. Conversies
Wanneer iemand uw website via zoekmachines vindt, is dit vaak het eerste contactpunt met uw merk. Als de CSO en de inhoud hun werk goed hebben gedaan, is het verkeer dat uw site vindt goed, wat betekent dat ze kunnen converteren. En als de site het verkeer goed bedient, is er alle kans om de gebruiker te converteren, mogelijk tijdens die sessie. Het is mogelijk dat de oorspronkelijke zoekopdracht merkloos is. Dit brengt de gebruiker voor het eerst naar uw website. Later, tevreden met de service die u op de website biedt en geïnspireerd door uw aanbod, gaan ze op zoek naar uw merk en keren terug naar de website. Als ze al nadenken over uw geloofwaardigheid, is de kans groter dat ze bij een tweede zoekopdracht converteren. Mensen kopen van merken die ze vertrouwen, dus of uw doelgroep nu een afspraak boekt, een demo aanvraagt of zich aanmeldt voor een nieuwsbrief, het doel van SEO is om gekwalificeerd verkeer te genereren dat vervolgens kan converteren. SEO helpt het verkeer problemen op te lossen en hen kennis te laten maken met uw merk, zodat u een conversie kunt genereren via zoek- of andere marketingkanalen.
7. Inkomen en winst
Verkeer en conversies zijn geweldig, maar wat bedrijven het meest nodig hebben, is omzet en winst. Een sterke SEO-strategie biedt antwoorden en ondersteuning aan consumenten gedurende de hele marketingtrechter. Uw inhoud en website-architectuur moeten ervoor zorgen dat uw merk in relevante zoekopdrachten blijft verschijnen. Om een groeiend en bloeiend merk te hebben, heb je een terugkerend kernpubliek/klanten nodig. Door middel van SEO en content kunt u uw expertise bewijzen, uw gebruikers ondersteunen en duurzame relaties met hen opbouwen. Zodra het merk vertrouwd is, zal de verkoop beginnen te groeien. De rol van vertrouwen en merk is heel duidelijk bij het bekijken van e-mail. analyse van handelssites. Pagina’s met de meeste merkzoekopdrachten hebben de hoogste conversieratio’s. Zoek als “[brand name] + [product name]’ heeft meer kans om te converteren dan een zoekopdracht als ‘Hoe op te lossen [problem]? [problem]?” totdat je genoeg vertrouwen hebt opgebouwd om te verkopen.
8. Loyaliteit/behoud
Nog beter dan een eenmalige klant of passieve abonnee is een terugkerende klant of een publiek dat zich bezighoudt met uw e-mails. e-mails of andere marketingtools zoals sociale media. Uw gekwalificeerde doelgroepen die u ooit via een Google-zoekopdracht hebben gevonden, kunnen uw meest loyale volgers en pleitbezorgers worden. Deze loyaliteit en retentie is een ander goed voorbeeld van het combineren van SEO-inspanningen. Hier kunt u beginnen met het bekijken van Customer Lifetime Value (CLV) om de voordelen van die topposities echt te begrijpen.
9. Advocaat
Advocaten zijn waarschijnlijk uw meest waardevolle klant. Uw advocaten zijn in de eerste plaats uw loyale en behouden klanten. Als u voor hen blijft zorgen, worden zij online uw kampioenen, pleitbezorgers of merkambassadeurs. Je wilt deze. Advocates delen uw inhoud en bevelen u aan bij anderen. Hoewel belangenbehartiging niet het gemakkelijkst te meten is, heeft SEO er een indirect effect op. De pleitbezorgers moesten u ontdekken en het serviceniveau krijgen (zelfs als het in uw inhoud zit) om genoeg vertrouwen op te bouwen om zich te verbergen, te kopen en loyale en loyale klanten te worden. Waar mogelijk moet CLV worden overwogen voor belangenbehartiging. Als u klanten kunt aanmoedigen om te promoten en elke klant vertelt het aan drie vrienden die ook converteren, verhoogt dit de CLV. Dit is een van de motivaties om zich tot vrienden en dergelijke te wenden.
10. Meer gegevens van eerste partijen
Ervan uitgaande dat u uw SEO- en merkrelatie goed beheert, heeft u meer groei en waardevolle first-party data. Grotere datasets bieden betere analyses die u kunt gebruiken om beslissingen te nemen om verder te groeien en uw SEO te leveren. De gegevens die door SEO worden verstrekt, kunnen ook worden overgedragen naar vele vormen van marketing. Als u weet dat mensen op Google naar inhoud zoeken, zoeken ze er waarschijnlijk ook naar in andere zoekmachines. Een goed gepubliceerde post op sociale media met de exacte pijnpunten van uw klanten (die u kent van SEO) zal waarschijnlijk de churn stoppen en uw groep aanmoedigen om zich met andere vormen van marketing bezig te houden.
SEO en branding gaan hand in hand
De beste kans dat uw merk wordt ontdekt door een nieuw en oud publiek, is door tegelijkertijd merkbekendheid en SEO op te bouwen. Branding helpt alle marketingkanalen, net als de gegevens die uw SEO-inspanningen opleveren. Zonder SEO loopt uw merk het risico alleen te scoren voor een merknaam die nutteloos is voor het genereren van publiek. Op dezelfde manier verliest u zonder SEO uw zichtbaarheid in sommige merkgerelateerde zoekopdrachten, waardoor uw warme publiek mogelijk wordt overgedragen aan concurrenten. Als u een solide bedrijf wilt, kunt u het beste uw naamsbekendheid en het genereren van publiek verdubbelen, en SEO is de sleutel tot dat succes. Naast SEO, het opbouwen van een publiek en uw relevantie op de grootste zoekmachine, heeft u slechts één concurrent nodig om te verschijnen waar u niet bent en uw potentiële klanten beter van dienst te zijn. Breng uw merk hardop en voor zoveel mogelijk mensen, u verdient het verkeer en uw publiek zal u graag ontmoeten in de SERP’s. De post Top 10 voordelen van SEO voor het opbouwen van een merk dat mensen vertrouwen verscheen eerst op Search Engine Land.