Instagram heeft inhoudsadvertenties vervangen door partnerschapsadvertenties

Instagram heeft zojuist onthuld dat het zijn branded content-advertenties zal hernoemen naar partnerschapsadvertenties, waardoor merken en videomakers nieuwe manieren krijgen om samen te werken aan advertenties.

Hoe affiliate advertenties werken. Partnerschapsadvertenties stellen adverteerders in staat inhoud uit een maker of een account van een andere partner te halen, wat een bredere samenwerking mogelijk maakt. Met de bijgewerkte advertentie-indeling kunnen adverteerders een breder scala aan organische Instagram-inhoud promoten als partneradvertenties. Dit omvat merkinhoud met een betaalde partnerschapstag, Instagram Collab-berichten, @vermeldingen, persoonstags, producttags en andere inhoud die geen betaalde partnerschapstag heeft. Adverteerders kunnen ook nieuwe partneradvertenties maken in Advertentiebeheer zonder dat een bestaande vermelding nodig is. Om tegemoet te komen aan deze extra use-cases, werkt het bedrijf de machtigingen bij om partnerschapsadvertenties nog gebruiksvriendelijker te maken.

Vroeg testen. Volgens Instagram zijn partnership-advertenties de meest efficiënte en transparante manier voor adverteerders en partners om samen te werken aan advertentiecampagnes. Uit hun gegevens blijkt dat campagnes die partneradvertenties combineren met business-as-usual-advertenties (BAU) een 53% hogere klikfrequentie, 19% lagere kosten per actie en een kans van 99% hebben om beter te presteren dan de BAU-advertenties zelf .

Graaf dieper. U kunt lezen over nieuwe advertenties op de Meta-blog.

Waarom kan het ons schelen? Nieuwe advertenties zijn een zeer efficiënte en transparante manier voor merken en makers om samen te werken aan advertentiecampagnes. Door verschillende soorten organische Instagram-inhoudspromotie mogelijk te maken, vergemakkelijken deze advertenties bredere samenwerking en vergroten ze de betrokkenheid van gebruikers. Vroege tests hebben aangetoond dat nieuwe advertenties aanzienlijk hogere klikfrequenties en lagere kosten per actie opleveren en waarschijnlijk beter presteren dan traditionele bedrijfsadvertenties. Het bericht Instagram verandert inhoudsadvertenties in partnerschapsadvertenties verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten