Mozilla heeft een AI-productbeoordelingsbedrijf overgenomen

Mozilla heeft een AI-productbeoordelingsbedrijf overgenomen post thumbnail image

Mozilla, de non-profitorganisatie achter de Firefox-browser, heeft aangekondigd dat het een op kunstmatige intelligentie gebaseerd softwarebedrijf heeft overgenomen dat browserextensies en een online beoordelingsanalysator gebruikt om valse gebruikersbeoordelingen te identificeren.

Mozilla

Mozilla is een non-profitorganisatie die gratis software aanbiedt en een open source AI-gemeenschap heeft opgericht die zich toelegt op het bouwen van betrouwbare en bruikbare producten. Fakespot is een bedrijf dat consumenten wil helpen bij het kiezen van producten van vertrouwde verkopers met behulp van technologie om neprecensies te detecteren. Hun door AI aangedreven browserextensies scannen recensies en kunnen neprecensies opsporen. Gebruikers hebben ook toegang tot hun Fakespot Analyzer-technologie vanaf de Fakespot-website, waar de gebruikersinterface URL’s accepteert en neprecensies detecteert. Deze technologie komt op een goed moment, aangezien louche verkopers ChatGPT zijn gaan gebruiken om neprecensies te maken. Veel neprecensies werden gevonden door op Amazon te zoeken naar de meest gegenereerde woorden op ChatGPT, zoals “Als een AI-taalmodel,”, zo meldt CNBC. Dit zijn de beoordelingen die aansloegen, maar andere verkopers zijn zeker slim genoeg om ChatGPT-handtekeningen te verwijderen.

Screenshot van Fakespot Analyzer

Mozilla heeft een AI-productbeoordelingsbedrijf overgenomen
Fakespot maakt gebruik van kunstmatige intelligentie en machine learning-systemen om statistische patronen te identificeren die wijzen op neprecensies. Het product geeft in de reviews een beter beeld van wat de daadwerkelijke staat van het product is.
Fakespot voor Chrome biedt de volgende functies:

  • Instant Fakespot Bewaak verkopersbeoordelingen tijdens het winkelen. Koop nooit meer een slecht product van een slechte verkoper.
  • Directe Fakespot-beoordelingen. Laat u tijdens het winkelen nooit misleiden door neprecensies.
  • Met de sorteerfunctie en het filter voor zoekresultaten kunt u sorteren en filteren op topscores.
  • Hoogtepunten laten u in één oogopslag zien welke beoordelingen er zijn over het gebruik van onze eigen AI-analyses.

Het eindresultaat is volgens Mozilla verkopen die leiden tot meer tevreden klanten en minder retourzendingen voor verkopers, wat consumenten en eerlijke verkopers ten goede komt.

Steve Teixeira, chief product officer bij Mozilla, zei tegen Search Engine Journal:
“We kunnen niet gelukkiger zijn om het Fakespot-team te verwelkomen bij Mozilla.” Alles wat we met Firefox doen, gaat over het beter maken van internet voor mensen: leuker, betrouwbaarder en nuttiger. Fakespot is perfect voor dit product, een product dat de ervaring van het online kopen van producten drastisch verbetert, het vertrouwen vergroot en een betere ervaring biedt, terwijl de privacy van iedereen die het gebruikt behouden blijft.

Fakespot-integratie met Firefox

Mozilla’s aankondiging merkt op dat ze zullen investeren in de groei van het bedrijf en uiteindelijk de Fakespot-functionaliteit rechtstreeks in de Firefox-browser zullen integreren. Gebruikers van browserextensies blijven genieten van dezelfde functionaliteit als voorheen.
Lees de aankondiging van Mozilla:
Fakespot wordt onderdeel van Mozilla en brengt vertrouwde winkelhulpmiddelen naar Firefox
Uitgelichte afbeelding door Shutterstock / Asier Romero

Relevante berichten