Hoe u prikkels in uw PPC-advertenties kunt gebruiken om de verkoop te verhogen

We zitten nog steeds niet in een recessie, maar alles in het leven kost meer. Als alles meer kost, is het moeilijker te verkopen. Vooral als je niet de goedkoopste optie bent, of erger nog, je website is niet ideaal om aankopen te stimuleren. Als u een product of dienst verkoopt waar veel vraag naar is, een geweldige website heeft en de laagste prijs van uw concurrentie heeft, stop dan met lezen. Dit artikel is niet van waarde voor u. Voor de rest die geen Amazon op hun domein hebben, kan dit handig zijn. Tenzij u een eenmalig product of een eenmalige dienst verkoopt (en ja, die zijn er), zal elke marketeer die zijn gewicht waard is u vertellen dat een terugkerende klant beter is dan een eenmalige klant. Zie het in termen van levenslange waarde (LTV). Bij de verkoop van een product of dienst zijn de twee grootste belemmeringen voor het online sluiten van een transactie de kosten voor de consument en de gebruikerservaring op de website. Als prijsverlaging lange tijd uitgesloten is en u uw twijfelachtige UX niet kunt verbeteren, gaan we over tot stimulering in uw PPC-campagnes.

Aan de slag: analyseer uw doelgroepen en ontdek hun waarde

Vrijwaring: Vanaf 2023 in april deze benadering is van toepassing op zoeken, het Display Netwerk, Discovery, YouTube, Performance Max (in zekere zin) en Bing Shopping (ik weiger het nog steeds Microsoft te noemen). Dit is Nee geldig voor Google Shopping. Het kan ook beperkt zijn tot bepaalde categorieën (bijv. financiële diensten, gezondheidszorg, enz.).

Het eerste dat u moet doen, is uw vroegere en huidige klanten scheiden in actieve doelgroeplijsten en hun LTV bepalen. Om klanten te onderscheiden, stelt u een duurparameter in (dwz degenen die in de afgelopen 120 dagen hebben gekocht), wat kan worden gedaan met behulp van de standaard CRM-upload in de gebruikersinterface van Google/Bing (dit werkt voor Meta, Trade Desk en de meeste andere mediaplatforms waar de uiteindelijke ervaring staat op uw website). Ik maak ook graag doelgroeplijsten van mensen die een aankoop op de website hebben gedaan (gebruik dezelfde duur als de CRM-upload), dus dit werkt in feite als een dynamische recyclinglijst. (Zoals de quarterback-positie van de New York Jets, een steeds evoluerende en veranderende rol met een levensduur van twee seizoenen voordat een speler eruit wordt verwijderd en een nieuwe wordt toegevoegd.) Dit bepaalt hoeveel korting je kunt krijgen . moet worden uitgevoerd. Als u weet dat de gemiddelde consument drie keer per jaar bij u koopt, kunt u inschatten welke korting u een eerste koper kunt geven (bijv. “15% korting op uw eerste aankoop”). Bepaal hoeveel u bereid bent te eten in uw bedrijfsresultaat (misschien zelfs met een klein verlies) als dit ervoor zorgt dat u nog een aankoop van die gebruiker krijgt. Ik raad niet aan om blut te gaan voor de stimulans, maar als je de prijs niet kunt verslaan en de gebruikerservaring waardeloos is (vraag een 13-jarige om de website te bekijken, zul je onnodig brutaal eerlijk zijn over hoe slecht het is) dat het zeker de moeite waard is. Goed om te onthouden: een incentive hoeft niet per se een korting op het product te zijn. Andere manieren zijn onder meer weggeefacties, gratis winkelen/winkelen met korting en pakketdeals. Of zelfs de charme van een speciale incentive waarbij iemand lid kan worden van uw exclusieve club met hun eerste aankoop (wat een verheerlijkte manier is om te zeggen dat ze zijn toegevoegd aan uw beloningsprogramma en/of e-maillijst). Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

Accountstructuur: zorg ervoor dat uw campagnes zich op verschillende doelgroepen richten

Dit is waar de vervelende grunt binnenkomt. Ik segmenteer het liefst op campagneniveau (noodzakelijk voor maximale performance), maar het kan ook op advertentiegroepniveau. Dus voor deze uitleg doen we het op campagneniveau. Bepaal indien mogelijk of uw campagnes in het zoeknetwerk meer herhalings- of eerste aankopen genereren. Dit helpt u bij het bepalen van doelgroepuitsluitingen en plaatsingen voor het volgende deel. Huidige campagnes dupliceren. (Pro-tip: Als u dit doet met behulp van de bewerkingstools, bespaart u tijd.) Als uw huidige campagnes veel terugkerende kopers opleveren, houd er dan rekening mee dat de eerste campagne zich op hen zal richten. Neem het gewoon op in uw campagnenaam. Target het vervolgens met doelgroeplijsten voor terugkerende kopers en CRM-lijsten (er is een nieuwe Google-functie om alleen op nieuwe klanten te bieden, maar ik gebruik deze niet en geef de voorkeur aan andere lijsten dan Performance Max). . Hierdoor kunnen alleen advertenties van die campagne die op doellijsten bereiken. Als de campagne meer nieuwe kopers aantrekt, past u de CRM- en kopersdoelgroeplijst toe als een negatieve doelgroep/uitsluiting, zodat de campagne alleen advertenties weergeeft aan nieuwe kopers. Draai in de nieuwe duplicaatcampagne de instellingen van de oorspronkelijke campagne om. Herhaal dit proces voor alle campagnetypen behalve max. prestatie. Met Performance Max is deze methode doelbewust sterk, maar verre van 100%. Dubbele campagnes (inclusief doelgroepsegmenten). U vinkt echter slechts één campagne aan om op nieuwe klanten te bieden. Er is geen garantie dat de volgende campagne geen nieuwe klanten zal bedienen, maar op het moment van schrijven komt het er zo dicht mogelijk bij in de buurt. Het belangrijkste om op te merken is dat hoewel beide campagnes er identiek uitzien, ze in feite advertenties weergeven aan verschillende, niet-overlappende doelgroepen. Zo kun je voor elk publiek een uniek stuk presenteren. Bovendien zullen nieuwe klanten die voor het eerst een aankoop doen, in de toekomst worden bediend door een campagne voor terugkerende klanten.

Implementatie van promotie

Op dit punt heeft u uw campagnes verdeeld in nieuwe/nieuwe klanten en terugkerende klanten. Je hebt ook de LTV van de klant bepaald en uitgezocht hoeveel en wat voor soort stimulans je kunt geven om ‘ze in je systeem te brengen’. Indien mogelijk raad ik aan om drie advertenties (minimaal twee) af te wisselen in een campagne gericht op nieuwe kopers. De ene is een controle-/groenblijvende advertentie (iets dat u ook zou gebruiken voor een campagne voor terugkerende kopers) en de rest zijn advertentie(s) met een stimulans. Een promotionele advertentie moet een advertentie zijn die alleen wordt gedeeld met oude of nieuwe klanten om hen aan te moedigen een eenmalige aankoop bij u te doen (voordat u ze bombardeert met e-mails). Advertentie-extensies, sitelinks en andere incentives kunnen op campagnespecifiek niveau worden toegepast om dit te versterken. Ten slotte zijn unieke bestemmingspagina’s die advertenties vooraf weerspiegelen (die niet navigeerbaar zijn vanaf de website) vaak een knelpunt.

Afhaalmaaltijd

Nu heb je met succes een advertentie voor een nieuwe klant gemaakt, hen verleid om hun gegevens op te geven en die informatie verzameld om door te verkopen. Het is een schone aanpak en geeft een beter inzicht in de behoeften aan budgettoewijzing naast creatieve middelen die door beide groepen kunnen worden gebruikt. Het bericht Hoe u incentives in uw PPC-advertenties kunt gebruiken om de verkoop te verhogen, verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten