YouTube heeft een nieuwe interface en niet iedereen is daar blij mee

YouTube heeft een nieuwe interface en niet iedereen is daar blij mee post thumbnail image
Na vorig jaar een grondige revisie te hebben ondergaan, lijkt het erop dat YouTube opnieuw een visuele transformatie ondergaat, dit keer gericht op de pagina met video’s, die de afgelopen jaren relatief ongewijzigd is gebleven. De wijziging werd opgemerkt en getweet door @XenoPanther. Heeft de YouTube van iemand anders er zo uitgezien? pic.twitter.com/1bjeWC2xFA – Xeno. 🐈‍⬛ (@XenoPanther) 2023 2 mei Nieuw ontwerp. Momenteel heeft de online videopagina een videovenster met daaronder de titel en andere informatie/beschrijvingen. Sommigen van hen hebben de afgelopen weken echter een nieuw ontwerp gezien, waarbij deze informatie nu rechts van de video staat en er veel smaller uitziet. Onderaan zijn er knoppen voor stemmen, niet leuk vinden, delen en meer, samen met de vijf meest recente opmerkingen. Hierdoor ontstaat een interface die erg lijkt op de mobiele lay-out. Als gevolg hiervan worden “Volgende” video’s en aanvullende aanbevelingen niet meer aan de rechterkant van het scherm weergegeven. In plaats daarvan worden ze onderaan gepresenteerd in een raster dat het uiterlijk van de hoofdpagina van YouTube weerspiegelt. Gebruikers kunnen tijdens het scrollen zelfs het gedeelte ‘Nieuwste YouTube-berichten’ tegenkomen. Hoewel de video-kijkervaring grotendeels ongewijzigd blijft, is het verplaatsen van opmerkingen en andere details naar de periferie een belangrijke verandering in de interface. Het belangrijkste doel van het nieuwe ontwerp is natuurlijk om andere video’s te markeren die kijkers kunnen bekijken door veel grotere miniaturen te gebruiken. Dit zorgt voor een meer ontspannen kijkervaring, hoewel het onduidelijk blijft of het herontwerp de juiste balans tussen informatie, commentaar en aanbevelingen zal bereiken. Niet iedereen is onder de indruk. De boosste opmerking kwam van u/Psyren1317, die antwoordde: “Heilige hel, deze nieuwe lay-out is rampzalig”, voordat hij zei: “Degene die deze puinhoop heeft gemaakt, moet worden ontslagen. Ja.” Redditor u/DaGrumpyOne rechtvaardigde zijn gebruikersnaam door te zeggen: “Het is nu onbruikbaar.” Hoewel u/texaslegrefugee de wijziging verwierp en zei: “De hele ‘bibliotheek’ is absoluut verschrikkelijk.” Het is zo over-ontworpen als het wordt en gewoon een verwarrende puinhoop. Het duurt een eeuwigheid om iets te vinden. “Yo @YouTube De nieuwe lay-out van de video-UI is absoluut verschrikkelijk. Enorme miniaturen van andere video’s onderaan het scherm leiden zo af. Letterlijk, niemand heeft erom gevraagd. Waarom kan het ons schelen? Natuurlijk kunnen eventuele wijzigingen in de interface van invloed zijn op de kijktijd en gebruikersbetrokkenheid, bij voorkeur op een positieve manier. Adverteerders moeten zich zorgen maken over deze veranderingen, aangezien een betere kijkervaring die gebruikers aanmoedigt om meer tijd op het platform door te brengen, meer advertentievertoningen kan genereren en de kans vergroot dat hun advertenties door hun doelgroep worden gezien. Daarom kan een uitgebalanceerde en aantrekkelijke interface die naadloos informatie, opmerkingen en aanbevelingen integreert, adverteerders ten goede komen door hun bereik en impact op kijkers te vergroten. Het bericht YouTube heeft een nieuwe interface en niet iedereen is er blij mee verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten