Concurrerende ruimtes zijn niet voor niets competitief. Geld. Muilezel. Diner. Dit werkt op twee manieren:
Verdien veel geld, vraag en lucratieve voordelen, maar…
Ook moeten uw concurrenten veel geld uitgeven om u te overbieden en te overtreffen.
Ze kunnen het uitgeven aan grote uitgaven, zoals CPC door het dak duwen. Of met zachte kosten, zoals slimme en ambitieuze operators – die meer, betere marketingmiddelen produceren om een concurrentiestrijd te creëren om u te ontwijken. Een voorbeeld is veel goede inhoud. Maar een ander is links. Hier leest u waarom de meeste merken falen in het bouwen van links en hoe u elke maand hoogwaardige links kunt bouwen.
Fout 1: Je denkt dat je niet actief links hoeft te bouwen
Natuurlijk. Ik denk dat als je je in een ruimte met weinig concurrentie bevindt, zoals niche-sites voor dierenvoeding of zoiets, je misschien geen links hoeft te bouwen voor kleine zoekwoorden met een lange staart. Maar Raad eens? Er is een reden waarom er “geen concurrentie” is (lees: er is ook weinig of geen geld). Neem elke grote, concurrerende, sappige en winstgevende ruimte zoals financiën. Ik heb een lijst met 1.000 populaire financiële zoekwoorden samengesteld en deze vervolgens gegroepeerd op basis van de volgende Ahrefs-gegevens:
Bereik van zoekwoordcomplexiteit.
Doeldomeinen op pagina (voor top SERP).
Wat u ziet, geldt ook voor andere vergelijkbare ruimtes. Er is een belcurve. Hoewel sommige zoekwoorden niet al te moeilijk zijn en andere ongelooflijk moeilijk, vallen de meeste ergens in het midden. Dit betekent dat u gemiddeld naar een complexiteitsbereik van ~ 30-60 zoekwoorden en ongeveer 50-200 verwijzende domeinen per pagina kijkt.
Laat ik het nog een keer zeggen:
~50-200 verwijzende domeinen (of backlinks). Via de pagina.
Dus als je niet op betrouwbare wijze ~50-200 externe links kunt bouwen/aantrekken/verwerven voor elk afzonderlijk artikel of elke pagina waarvoor je wilt rangschikken, zul je nooit in een miljoen jaar concurreren in een winstgevende ruimte. In competitieve ruimtes heb je zowel kwaliteit als kwantiteit nodig om te slagen. Neem een groot sappig commercieel zoekwoord zoals “hoe een website te bouwen”. Bekijk deze SERP:
Het laagste DR op deze pagina is 76 en vier daarvan zijn 90+. Het minimum aantal domeinen dat naar elke pagina verwijst, is 56 en het gemiddelde is “enkele honderden” of meer. Dus zoals je zou verwachten enige tijd concurreren met deze merken? Deze DR-reeksen? Of het aantal verwijzende domeinen alleen pagina op je website? Het antwoord? Jij niet. Niet tenzij u de kwaliteit en kwantiteit van links kunt verhogen. Een-op-een is niet goed genoeg. Niet in zo’n bloedbad in de rode oceaan.
Fout #2: links aan toeval overlaten (vs. succes systematiseren)
Gemiddelde en kleine marketeers denken dat links op magische wijze voor hun deur verschijnen. Als je het bouwt, zullen ze komen. Ze zeggen. Ah, om weer zo jong en naïef te zijn. Misschien is dat waar als je bij HubSpot, Coca-Cola of American Express bent. Maar voor ons allemaal andere gewone stervelingen? Zal niet gebeuren. Laten we nog een winstgevend voorbeeld nemen, het commerciële trefwoord “beste projectbeheersoftware”. Ahrefs schat dat je ongeveer 273 links nodig hebt om mee te dingen naar de eerste pagina.
Nu. Dit zijn slechts schattingen. Veel andere factoren, zoals de kwaliteit van de genoemde links of de beoordeling van uw domein, relevante autoriteit, enz. betekenen dat u mogelijk meer (of minder) nodig heeft. Maar het punt is het geluid. Denk je dat ~273 links op magische wijze verschijnen op je zeer commerciële productvergelijkingspagina? Ha! Weinig kans. Dus in plaats van gewoon schaamteloos links als een rugzak te kopen, moet je erachter komen wat andere potentiële linkpartners in ruil daarvoor van je willen of eisen. Het bestaat meestal uit drie dingen…
Geld: Denk aan een inhoudssite die adverteerders nodig heeft.
Inhoud / Activa: Denk aan een merk dat creatieve middelen nodig heeft.
Zichtbaarheid: Denk aan een influencer die jouw publiek nodig heeft.
Met andere woorden, wat zijn jouw troeven of kerncompetenties die je kunt gebruiken om iemand anders te helpen Eerst. Voordat u een terugbetaling aanvraagt. Dan krijg je de links. Heel veel van hen. Consequent. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);
Fout #3: De verkeerde linkbuilding-tactieken gebruiken voor de verkeerde soorten links
Ok, dus je weet dat je nu links moet bouwen. Helaas zullen ze niet zomaar op magische wijze verschijnen. Maar hier is het probleem: de meeste marketeers proberen nog steeds de verkeerde linktactieken op het verkeerde moment te gebruiken. Dit beperkt hun succes, verspilt middelen en verarmt ze opnieuw. De gewone verkoudheid is een goed voorbeeld. In de meeste industrieën, met uitzondering van eenvoudige en gebroken, werkt koude dekking meestal alleen in lagere DR (lees: kleinere) gebieden. Hoe zit het met hoge DR (lees: grote) sites? Je hebt een warme tactiek nodig, een voet tussen de deur, een verwijzing of iets dat ze nodig hebben.
Mensen maken fouten door de verkeerde tactieken op het verkeerde moment te gebruiken. Ze proberen koude informatie te gebruiken op grote sites en verspillen kostbare tijd aan het zoeken naar warme leads op kleine sites. In plaats daarvan moet u uw tactieken of strategieën voor linkbuilding beschouwen als een glijdende schaal. Neem de kleine DR- of DA-sites links en de grootste DR- of DA-sites rechts. In hiaten, bereiken, kunt u meestal verschillende strategieën gebruiken. Splits bijvoorbeeld de volgende DR/DA-bereiken op:
Tot 30 jaar: Dit gaat eigenlijk vanzelf als je je werk goed doet. Ga dus gerust actief aan de slag.
~30-60: Dit is uw koude, zoete plek waar kleinere, minder slimme webmasters en site-eigenaren natuurlijk zullen reageren en linken.
~ 60-90: De afgematte, goed geïnformeerde mensen die deze sites beheren, leggen de lat hoger en hebben al uw cold outreach-sjablonen eerder gezien, dus geef ze prioriteit voor creatieve middelen of inhoud of wissel partnerschappen uit om elkaar de rug toe te keren.
Boven de 90+: Aan de top heb je persoonlijke relaties, een sterk netwerk of content met een groot budget nodig voor syndicatie, sponsoring of donaties enz.
Is het perfect? Zijn dit universele regels? Nee. Ze zijn echter meestal nauwkeurig voor de meeste sites in de meest concurrerende gebieden. Meestal.
Fout 4: Scattergun-links maken en 2-3 resizable verdubbelen.
Marketeers verpesten alles. Neem lijstvermeldingen zoals deze. Altijd een klassieker. Zal nooit uit de mode raken. Totdat marketeers overal het formaat verknoeien door gigantische lijstberichten te maken die letterlijk nutteloos zijn. “1.093.394.560 linkbuilding-tactieken” berichten zijn de slechtste.
Omdat ze niet alleen vals zijn, maar ze je zelfs een vals gevoel van geloof geven. Nee, je hebt geen duizenden verschillende tactieken voor linkbuilding nodig. Je hebt niet eens een dozijn nodig. Je hebt slechts ~ 2-3 legitieme nodig om aan de slag te gaan. En verdubbel dan zo vaak als menselijk mogelijk is. Neem Candor, dat tijdens de pandemie goud sloeg met zijn database met het bevriezen van personeel (het was OG-layoffs.fyi)…
Wat vervolgens werd opgepikt door reguliere media zoals VentureBeat:
Stap nu in deze schoenen. U hebt zojuist op een link geklikt die een goudmijn aan eigen gegevens en gekoppelde bronnen heeft gecreëerd. Moet u nu overschakelen naar een aantal klassieke 404, gebroken linkbuilding e-mails? brieven? Natuurlijk niet! Je gaat terug naar de bron en gaat zo snel mogelijk door met het creëren van nieuwe, gerelateerde eigendomsgegevens + bijbehorende bron totdat je op het toetsenbord drukt. Zo win je bij linkbuilding.
Nee jagen op glimmende dingen die overdreven, clichématig, versleten of gecommercialiseerd zijn.
Fout 5: prioriteit geven aan de verkeerde pagina’s op het verkeerde moment
Dit is waar. Grote merken rangschikken steeds meer dingen per categorie, ze lijken geen zakelijke rangschikking te hebben, dus er zijn steeds minder links nodig. Of zo? Nee. Maar is dit de echte wereld waarin we allemaal leven en waarin we concurreren? Ja. We kunnen klagen en met de vinger wijzen. Of we kunnen het verdubbelen. Grote merken hoeven niet vaak naar pagina’s met weinig concurrentie te linken, omdat hun relevante autoriteit + inhoudskwaliteit + interne links hen vaak helpen kleine concurrenten te verslaan. Maar… Een ander ding dat grote merken begrijpen, is hoe je een groot merk kunt worden. Betekenis: Hoe prioriteit te geven aan strategieën voor linkbuilding op basis van linkdoelen En pagina’s op uw website. Bijvoorbeeld:
Hoofdpagina: Branding! Een opkomend tij tilt alle boten op, dus het opbouwen van naamsbekendheid moet de rest van de tijd een topprioriteit zijn.
Commerciële/product-/servicepagina’s: Bijna niemand (met een gezond verstand) associeert zich “van nature” met hen (zie punt 2 hierboven). Je moet dus creatief zijn en anderen helpen de waarde in te zien of wees creatief en laat ze je rug krabben, zodat jij die van hen kunt krabben.
Kolompagina’s: Concentreer u op de meest competitieve vraag op het web voor hub- en sprekerinhoud, meestal met enkele commerciële doelen in gedachten, en verspreid vervolgens de liefde met interne links naar uw subpagina’s.
Nou, wat zie je daar niet? Links naar lange staarten, meestal pagina’s van het type TOFU. Waarom? Toewijzing van middelen. Grote merken richten zich op deze drie bovenstaande categorieën en kunnen, indien goed gedaan, relevante autoriteit opbouwen en interne links gebruiken om organisch te rangschikken voor langere, minder commerciële inhoud. Heeft u een nieuwe of kleine website? Dan ja, je moet ergens beginnen. Dit betekent waarschijnlijk verwijzingen naar dingen met een lange staart. Maar de profs komen zo snel mogelijk voorbij dat punt. Ze voegen alle punten toe die we hier hebben gemaakt en richten zich op strategieën voor linkbuilding met een hoog volume en hoge kwaliteit op deze masterpagina’s om te schalen in de korte tijd die amateurs doen.
Dit is jouw uitdaging. Dit is de reden waarom linkbuilding moeilijk is. Maar ook waarom het loont als het goed wordt gedaan. En dat onderscheidt de profs van de amateurs, die regelmatig dezelfde vijf fouten maken.
Begin met het bouwen van links zoals de profs
Linkbuilding wordt vaak verkeerd begrepen. Aan de ene kant van het spectrum denken mensen dat het illegaal is. Maak je geen zorgen, dat is het niet. Maar aan de andere kant denken ze dat ze het gewoon niet nodig hebben. Ook niet waar. De waarheid ligt, zoals de meeste dingen in het leven, eigenlijk ergens in het midden. Deze nuance onderscheidt de voordelen van alle andere. Dat is waarom ze kleinere sites constant kunnen laten groeien tot grote, zoals het nummer zegt. Ze begrijpen hoe ze de juiste tactieken op het juiste moment kunnen gebruiken, vanaf de juiste sites, om het juiste type links naar de juiste pagina’s op hun site te krijgen. Geen trucs, gimmicks, zilveren kogels of geloof, wensen en bidden om het te laten werken – wat de hobbyisten doen
Google Core Web Vitals werd in 2021 voor het eerst een rankingfactor. in 2022 Februari. de wijziging werd volledig toegepast op alle zoekopdrachten op mobiel en desktop. Sindsdien heeft Google
Stijg naar de eerste pagina met zoekresultaten van zoekmachines met een 14-daagse gratis proefversie van de inleidende betaalde plannen van SEO Ranker. SEO Ranker biedt een eenvoudig stapsgewijs proces voor
De Zweedse privacyautoriteit (IMY) heeft bedrijven gewaarschuwd voor het gebruik van Google Analytics vanwege het risico op surveillance door de Amerikaanse overheid. De waarschuwing komt te midden van groeiende zorgen