GA4 aangepaste kanaalrapporten zijn hier

Aangepaste trechterrapporten kunnen nu worden gemaakt met Google Analytics 4 (GA4), zodat u de stappen kunt zien die u kunt nemen om een ​​taak te voltooien en het aantal gebruikers kunt meten dat het proces tussen elke stap verlaat.

Hoe aangepaste kanalen werken. Aangepaste kanaalrapporten worden gemaakt met behulp van kanaalverkenning. Als u een aangepast kanaalrapport wilt maken, moet u eerst een kanaalverkenning maken en dit opslaan als een rapport. Google Analytics gebruikt de verkenning vervolgens als rapportsjabloon. Het rapport wordt opgeslagen in een rapportbibliotheek die alle rapporten voor een specifieke eigenschap bevat. In de bibliotheek kun je eenvoudig een kanaalrapport toevoegen aan de linkernavigatiebalk voor snelle toegang.

Vereisten. Je moet editor- of beheerdersrechten hebben om een ​​kanaalrapport te maken en toe te voegen aan je navigatie.

Kanaalrapporten maken en insluiten. Het maken van een kanaalrapport vereist het openen of maken van een kanaalverkenning, het opslaan van de verkenning als een rapport en het opgeven van een naam en beschrijving voor het nieuwe rapport. U kunt vervolgens een rapport aan uw navigatie toevoegen door de rapportbibliotheek te openen, de gewenste verzameling te bewerken en het kanaalrapport naar het juiste onderwerp te slepen.

Kanaalverkenningen ophalen uit rapporten. Als de oorspronkelijke verkenning die is gebruikt om een ​​kanaalrapport te maken, is verwijderd, kun je de verkenning herstellen door het kanaalrapport te openen onder Verkennen.

Trechter analyse. Analyse omvat het onderzoeken van verlatingspercentages, voltooiingspercentages, trechterstappen en open en gesloten trechters. U kunt ook de tabel onder het staafdiagram gebruiken om de gegevens verder te analyseren en te segmenteren op dimensies.

Aanpassing van grafiek en datumbereik. U kunt in- en uitzoomen op het staafdiagram voor een meer gedetailleerde weergave en het standaard datumbereik van 28 dagen aanpassen met behulp van het vervolgkeuzemenu rechtsboven in het rapport.

Beperkingen en restricties. Aangepaste kanaalrapporten zijn onderhevig aan specifieke beperkingen, zoals het maximum aantal aangepaste rapporten per eigenschap (200) en bepaalde niet-ondersteunde voorwaarden voor kanaalverkenning. Wanneer een kanaalverkenning wordt opgeslagen als een rapport, hebben eventuele wijzigingen in de verkenning geen invloed op het rapport en vice versa.

Graaf dieper. Lees meer over aangepaste kanalen op de Analytics Help Blog.

Waarom kan het ons schelen? Door inzicht te krijgen in de paden die klanten volgen bij interactie met een merk of product, kunt u datagestuurde beslissingen nemen om uw advertentiecampagnes te optimaliseren. Door gebruikersgedrag te analyseren, valkuilen te identificeren en gebieden voor verbetering aan te wijzen, kunnen adverteerders de gebruikerservaring verbeteren, de conversiepercentages verhogen en uiteindelijk de ROI maximaliseren. Het bericht GA4 Custom Channel Reports Are Here verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten