YouTube werkt het retargetingbeleid van het partnerprogramma bij

YouTube heeft het beleid voor heraanmelding van het YouTube-partnerprogramma (YPP) geüpdatet. Met het YPP-programma kunnen in aanmerking komende makers van inhoud inkomsten genereren met hun video’s via advertenties, abonnementen en andere inkomstenstromen op het platform. Wijzigingen in het programma zijn van invloed op nieuwe aanvragers en kanalen die zijn geschorst voor het YPP. Als je op een dag inkomsten wilt genereren met je inhoud op YouTube, is dit een belangrijke update om naar uit te kijken.

YouTube-partnerprogramma – Wat verandert er?

Vanaf 2023 5 juni Kanalen die zich voor het eerst aanmelden voor het YPP en worden afgewezen, hebben 21 dagen de tijd om in beroep te gaan of 30 dagen te wachten om opnieuw een aanvraag in te dienen. Als het kanaal zich na 30 dagen opnieuw aanmeldt en opnieuw wordt afgewezen, hebben ze 21 dagen de tijd om in beroep te gaan, maar moeten ze 90 dagen wachten voordat ze opnieuw een aanvraag kunnen indienen. Deze wijziging is bedoeld om prioriteit te geven aan tijdige beoordelingen van nieuwe aanvragers en beroepen. Gewoonlijk zijn afwijzingen het gevolg van schendingen van het YouTube-beleid voor het genereren van inkomsten. Dit beleid omvat richtlijnen voor originaliteit, auteursrecht en adverteerdervriendelijke inhoud om ervoor te zorgen dat videomakers zich houden aan de normen van YouTube en om kijkers en adverteerders een veilige omgeving te bieden. Kanalen die al deelnemen aan het YPP en die zijn opgeschort, hebben ook 21 dagen de tijd om in beroep te gaan en moeten 90 dagen wachten voordat ze zich opnieuw kunnen aanmelden. Dit beleid is niet van toepassing op kanalen die het programma verlaten vanwege contractbeëindiging, inactiviteit of ontkoppeling van een Multi-Channel Network (MCN), ook wel MCN genoemd. Het pauzebeleid wordt verlengd van 90 dagen naar 120 dagen voor kanalen die lidmaatschappen aanbieden. Kanalen die zijn geschorst voor het YPP, hebben 120 dagen de tijd om weer deel te nemen aan het programma en hun lidmaatschap te verlengen voordat bestaande leden de contributie van de vorige maand terugkrijgen.

Aanvullende updates voor YouTube-videomakers

De wekelijkse nieuwsfeed van YouTube voor creators bevat de volgende aanvullende updates:

  • Podcasts in de YouTube Music-app: Podcasts zijn beschikbaar in de YouTube Music-app in de VS, binnenkort in meer regio’s.
  • ETA voor videoverwerking: YouTube voegt ETA’s voor videoverwerking toe aan de Studio Web-pagina met videodetails, zodat videomakers de videokwaliteitsbadges kunnen aanwijzen om de resterende verwerkingstijd voor elk niveau te zien.
  • Kanaaltrailerpariteit op mobiel: Ontwikkelaars kunnen nu een kanaaltrailer configureren voor geabonneerde kijkers op zowel desktop- als mobiele platforms, en gedempt automatisch afspelen is nu beschikbaar op mobiel. Deze update is bedoeld om de functionaliteit tussen desktop- en mobiele apparaten te harmoniseren.

Bron: YouTube
Themaafbeelding gemaakt door de auteur met behulp van Midjourney

Relevante berichten