4 geheimen van effectieve PR om uw zoekzichtbaarheid te vergroten

4 geheimen van effectieve PR om uw zoekzichtbaarheid te vergroten post thumbnail image

De meeste SEO’s zijn bekend met de enorme uitdaging om zichtbaarheid te krijgen voor concurrerende zoekwoorden. Pagina 1 van Google wordt vaak gedomineerd door inhoud van de grote uitgevers – regels en lijsten over de beste deals op de {keyword}-markt. Je kunt niet verwachten dat je Conde Nast, Wirecutter, CNET, enz. Verslaat. Dus hoe maak je contact met hen en maak je gebruik van de kracht van die platforms om je merkzichtbaarheid en geloofwaardigheid van derden te krijgen? Dit artikel bespreekt prestatie-PR-handelstips die u kunnen helpen de grote plekken te bereiken en te profiteren van ontdekking en inkomsten.

1. Mediapartners houden van informatie over concurrerende zoekwoorden

Als u een goede partner voor uw uitgeversnetwerk wilt zijn (wat een goed idee is om consistente plaatsingen te krijgen), wees dan niet bang om gegevens over trends te delen die u tegenkomt. Ons team doet veel onderzoek om onze mediapartners te helpen nieuwe trends te ontdekken die ook kansen bieden voor onze merken. In de begindagen van COVID-19 hielpen we bijvoorbeeld een fitnessmerk aan geweldige plaatsingen door onze mediapartners te vertellen dat we een piek zagen in de vraag naar ‘apparatuur voor thuisgymnastiek’ en gerelateerde zoekwoorden. Elk kwartaal werken we nauw samen met onze merken, het SEO-team en de bovengenoemde trendingbronnen om een ​​nieuwe lijst met topzoekwoorden te maken. We geven ze door aan onze topmediapartners en bieden relevante productplaatsing (en proactieve commissiestructuren). Meestal helpen deze aanbevelingen om onze merken op de lijst te krijgen. Vergeet niet dat mediapublicaties net zo concurrerend zijn als elke andere branche, dus u zult er meestal van profiteren door uw partners te voorzien van informatie die hen zal helpen.

Hoewel het ontdekken van trends een geweldige kans is voor merken en uitgevers, zult u hier niet de meeste resultaten van prestatie-PR vinden. Doorgaans delen onze uitgeverspartners zesmaandelijkse redactionele kalenders die gericht zijn op seizoensinvloeden en belangrijke feestdagen (zoals de beste Memorial Day-barbecue, de meest romantische Valentijnsdaggeschenken). Die artikelen zijn meestal groenblijvende, langdurige SEO-ankers, wat betekent dat de titel en de hoofdtekst hetzelfde blijven. Ze worden eenvoudig elk jaar bijgewerkt, vaak met dezelfde lijst met merken en met updates van aanbiedingen en producten. Dit maakt de lat voor opname extreem hoog. Een succesvolle plaatsing kan jaren duren. Zorg ervoor dat u uw beste beentje voorzet wanneer u hier op een aanbieding biedt: best verkopende, zeer relevante SKU’s en agressieve commissiestructuren. Naast beproefde evergreen-inhoud kan er ruimte zijn om thema’s te integreren in uw vakantie-inhoud. Zo droeg Valentijnsdag-content in het COVID-tijdperk bij aan de trends van de dag, zoals thuiskoken en cocktails, waardoor sterke drankmerken en maaltijdpakketten konden genieten van hun tijd in de zon. Naarmate er trends ontstaan, kunnen er altijd andere wijzigingen worden aangebracht, ongeacht de stadia van de vakantie. We hebben onlangs wat onderzoek gedaan en ontdekten dat festival- en concertkleding (voor Coachella-, Taylor Swift-concerten, enz.) populair is. We doken in onze merkcatalogi en kozen een aantal glanzende, heldere, leuke SKU’s uit die bij deze trend pasten. Natuurlijk resulteerde een combinatie van trending data, relevante SKU’s en proactieve commissiestructuren in hooggeplaatste vermeldingen zoals hieronder (let ook op de originele Pinterest-inspiratie):

Festivaltrends

Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

3. Koop meer manieren voor mediapartners

Merken en uitgevers hebben een aantal tegenstrijdige belangen waarmee ze rekening moeten houden. Een veelvoorkomend struikelblok is dat merken willen dat uitgevers alleen hun sites vermelden voor aankoopmogelijkheden, en dat uitgevers bijna altijd meerdere aankoopopties bieden. Nee, het is niet ideaal dat de Amazon-vermelding van een merk naast hun website wordt vermeld. We hebben echter rechtstreeks van uitgevers gehoord dat Google de voorkeur geeft aan artikelen met meerdere aankoopmethoden, dus geven ze de voorkeur aan dezelfde opzet. Als u meerdere of geen vermeldingen kiest, raden we altijd aan om onze merken met de stroom mee te laten gaan.

4. Bestemmingen kunnen (veel) buiten SERP’s liggen

Het is gemakkelijk om in een vacuüm over SEO na te denken, maar onthoud: gebruikers gebruiken mediaplatforms niet op basis van zoekopdrachten op trefwoorden. Het herdefiniëren van sociale media – door uw merk in zaken als Reels en Stories te brengen – betekent meer plaatsen om te bereiken met prestatie-PR. Uw team moet hun bestemmingsopties begrijpen. Natuurlijk betaalt u nog steeds commissies op verkopen via deze aanbiedingen. Maar zelfs de meest vooraanstaande SEO-teams zullen niet in staat zijn om de organische impact van uitgebreide PR-campagnes te garanderen.

Prestatie-PR gebruiken om merkontdekking en zichtbaarheid te stimuleren

De combinatie van volume, publiek en solide geloofwaardigheid van derden creëert een enorme kans voor merk-/productontdekking en directe inkomsten. Met een commissiestructuur die past bij het bedrijfsmodel van uw merk, is prestatie-PR een zeer effectieve kans om uw merk te helpen agressieve groeidoelen te bereiken – als u weet hoe u relaties opbouwt die inhoudsdeuren openen. Het bericht 4 PR-geheimen om uw zoekzichtbaarheid te vergroten verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten