Facebook introduceert drie nieuwe manieren waarop gebruikers korte video’s kunnen vinden die voor hen het beste werken, evenals nieuwe bedieningselementen om de video-ervaring op het platform aan te passen.
Bijpassende rollen zoeken. Facebook maakt het voor gebruikers gemakkelijker om scrolls in de app te vinden, inclusief enkele updates over hoe ze eruitzien op Facebook Watch. Er zijn ook rollen toegevoegd aan de hoofdnavigatiebalk bovenaan Facebook Watch, die snelle toegang biedt tot korte video’s en het voor gebruikers gemakkelijker maakt om makers, trends en inhoud te ontdekken die aansluiten bij hun interesses. Bovendien kunnen gebruikers nu naadloos scrollen tussen rollen en lange video’s terwijl ze video’s op Facebook bekijken.
Nieuwe manieren om uw molen te personaliseren. Facebook probeert gebruikers meer controle te geven over de scrolls die ze in de app zien, vergelijkbaar met andere personalisatietools op het platform. Er zijn twee nieuwe manieren om dit te doen:
- Laat meer zien, laat minder zien: Facebook wil dat reels de interesses van gebruikers weerspiegelen, zodat ze hun huidige passies kunnen ontdekken, en ook kunnen helpen bij het ontdekken van interesses, makers en communities die ze in de toekomst mogelijk waarderen. Gebruikers kunnen nu het soort rollen dat ze min of meer zien beïnvloeden door op het menu met drie stippen onderaan de videospeler te tikken en Show More of Show Less te selecteren. Deze optie verschijnt ook onder rollen en video’s in het kijkkanaal. Door Show More op een rol te selecteren, wordt de rankingscore en die van vergelijkbare rollen tijdelijk verhoogd. Als u Minder tonen selecteert, wordt de rankingscore tijdelijk verlaagd. Door directe gebruikersfeedback te verzamelen, kan Facebook de reel-ranking slimmer maken en beter afstemmen op de voorkeuren van de gebruiker.
- Contextuele tags: Facebook introduceert nieuwe labels in de Reels-videospeler om uit te leggen waarom gebruikers bepaalde rollen zien, bijvoorbeeld omdat een vriend het leuk vond.
Graaf dieper. Bekijk de berichten op de Meta-blog.
Waarom kan het ons schelen? Met behulp van het intelligente classificatiesysteem en contextuele labels van het platform kunnen adverteerders zich effectief richten op gebruikers wiens interesses overeenkomen met hun merk- of productaanbod, wat resulteert in zinvollere interacties en hogere conversieratio’s. De integratie van reels in de Facebook-app en het bijbehorende navigatiesysteem zorgt verder voor een constante stroom van gebruikersaandacht, waardoor het een ideaal kanaal is voor adverteerders om in te investeren en de zichtbaarheid en impact te maximaliseren. Het bericht 3 nieuwe Facebook Reels-functies verscheen eerst op Search Engine Land.