Meta heeft zojuist de instellingen voor targeting op locatie voor sommige accounts bijgewerkt.
Wat veranderde. Voorheen was de standaardlocatie-instelling van Facebook ‘Ik woon of heb onlangs op deze locatie gewoond’. Dit betekende dat adverteerders, zonder de instellingen te wijzigen, mensen zouden bereiken die in de geselecteerde locaties woonden of recentelijk deze hadden bezocht, ongeacht hun vaste adres. Er waren vier mogelijke opties om uit te kiezen:
- Mensen die op deze locatie wonen of deze locatie onlangs hebben bezocht
- Mensen die op deze plek wonen
- Mensen zijn onlangs naar deze plek geweest
- Mensen die op deze plek reizen
De vervolgkeuzelijst voor targeting op locatie is nu verwijderd, waardoor alleen de optie ‘Ik woon of heb onlangs op deze locatie gewoond’ overblijft. Door deze wijziging zijn andere opties verwijderd en hoeven adverteerders niet langer een specifiek type targeting op locatie te kiezen.
John Loomer Er zijn geen uitzonderingen voor campagnedoelen of optimalisatie. Een campagnedoelstelling is het primaire doel van een Facebook-advertentie en het doel dat je kiest, is van invloed op verschillende opties, waaronder optimalisatie en weergave. Aan de andere kant bepaalt optimalisatie wie een Facebook-advertentie te zien krijgt, aangezien het platform de advertentie laat zien aan degenen die het meest geneigd zijn de gewenste actie te ondernemen. Het lijkt er ook op dat de Meta-documentatie, hoewel de wijziging niet expliciet wordt vermeld, is bijgewerkt om deze nieuwe aanpak voor targeting op locatie weer te geven.
Waarom kan het ons schelen? Door afstand te nemen van meerdere targetingopties en te focussen op ‘Woont in of onlangs bezocht’, is deze nieuwe aanpak essentieel om uw gewenste doelgroep met succes te bereiken. Door u aan te passen aan deze veranderingen en uw campagnedoelen dienovereenkomstig te optimaliseren, worden uw advertenties getoond aan de meest relevante gebruikers, wat uiteindelijk uw advertentieprestaties en ROI verbetert. Het bericht Nieuwe update voor metaadvertenties voor locatietargeting verscheen eerst op Search Engine Land.