Deze week heeft YouTube nieuwe strategieën aangekondigd voor het toevoegen van korte films om een nieuw publiek aan te trekken.
- Korte films uitbreiden naar campagnes voor videobereik
- Positie naast populaire korte films
- Eerste positie op korte broek
Opname van korte broeken om het bereik te optimaliseren. Shorts kunnen worden geïntegreerd met videobereikcampagnes die Google AI gebruiken om de meest effectieve advertentiemix te leveren voor een groter bereik en betere prestaties op YouTube. In-feed videoadvertenties worden ook toegevoegd aan videobereikcampagnes om de betrokkenheid van het publiek op het hele platform te vergroten. Paramount+ was een van de eerste partners die experimenteerde met een vernieuwde versie van videobereikcampagnes. Na het updaten van hun campagnes voor videobereik kunnen adverteerders eenvoudig een verticale video van 60 seconden (of korter) naast andere items uploaden. Als alternatief kan een bestaande horizontale advertentie worden aangepast en geoptimaliseerd voor verticale weergaven met behulp van YouTube’s door AI aangedreven hulpprogramma’s voor het instellen van campagnes.
Advertenties plaatsen naast populaire korte films. Met YouTube Select kunnen adverteerders hun advertenties naast de populairste inhoud van het platform plaatsen in een merkveilige omgeving. Dezelfde technologie wordt nu toegepast op shorts, waardoor merken de 1,5 miljard maandelijkse online shorts-gebruikers kunnen bereiken.
YouTube Select Run of Shorts-serie. Dit zorgt ervoor dat advertenties worden weergegeven naast de meest populaire en relevante videogebruikers op korte filmfeeds, waardoor merken in de voorhoede van de aandacht van kijkers blijven. Met de First Position on Shorts-pilot, beschikbaar via YouTube Select, kunnen adverteerders een sterke eerste indruk maken in een zeer meeslepende omgeving, zodat hun advertentie het eerste is wat kijkers zien wanneer ze YouTube Shorts openen. De lange en korte inhoud van YouTube gebruiken YouTube biedt een breed scala aan inhoud, waaronder verschillende entertainmentcategorieën, muziekgenres en video-indelingen (live, kort, lang, podcast en muziek). Zowel korte films als lange video’s dragen bij aan de betrokkenheid en ontdekking van het publiek op het platform, waardoor YouTube een topbestemming wordt voor makers en consumenten van korte inhoud. Door YouTube op te nemen in hun bewustmakingscampagnes, kunnen merken meer mensen bereiken met hun creatieve boodschappen, terwijl gebruikers genieten van de inhoud waar ze van houden. De producten en tools van YouTube maken van korte videoadvertenties een naadloze toevoeging aan campagnes, waardoor merken van alle soorten relevant blijven en in contact blijven met de kijkers van vandaag.
Graaf dieper. Lees meer over de nieuwe korte updates op de Google Ads & Commerce-blog.
Waarom kan het ons schelen? Door korte video’s in hun campagnes op te nemen, kunnen adverteerders nieuwe doelgroepen bereiken, hun bereik vergroten en merkherkenning verbeteren. Dit creëert de ideale omgeving voor merken om relevant, verbonden en betrokken te blijven bij het huidige publiek, wat uiteindelijk leidt tot betere resultaten en merkloyaliteit op de lange termijn. Het bericht 3 nieuwe verbeteringen aan YouTube Shorts verscheen eerst op Search Engine Land.