Hoe prioriteit te geven aan SEO-trefwoorden bij het maken van inhoud

Hoe prioriteit te geven aan SEO-trefwoorden bij het maken van inhoud post thumbnail image
Als het op SEO aankomt, is er altijd iets te doen. Het is gemakkelijk om afgeleid te worden door het volgende glimmende ding in plaats van je te concentreren op de taken die de dingen vooruit helpen. Het is overweldigend om honderden, duizenden of zelfs miljoenen potentiële zoekwoorden te hebben om te targeten. U moet prioriteit geven aan uw SEO-zoekwoorden en een meetbaar plan maken. Hoe te beginnen? Lees verder voor de beste tips over het prioriteren van SEO-zoekwoorden bij het maken van inhoud.

Denk na over uw zakelijke en marketingdoelen

Als u SEO-inhoud maakt, moet u een doel hebben. U moet proberen te rangschikken voor een specifieke reeks zoekwoorden, meestal een specifiek onderwerp. Het einddoel is essentieel voor het meten van SEO-succes. Volledige optimalisatie kan worden gedaan als uw website minder dan 20 pagina’s bevat. Niet alleen dat, maar u moet de onderwerpgroep verbeteren. Uw onderwerpgroep wordt een onderdeel van uw website. Als u bijvoorbeeld huishoudelijke artikelen verkoopt, kunt u prioriteit geven aan één specifieke kamer en aanverwante artikelen. U kunt de belangrijkste groepen prioriteren op basis van het volgende:
  • Managementwensen en bedrijfsdoelstellingen: Marketing moet het management helpen om het bedrijf vooruit te helpen.
  • Wat al goed werkt: U kunt gemakkelijk winnen als de site al een autoriteit heeft over een bepaald onderwerp of product.
  • Hoog converterende pagina’s: Als de pagina goed converteert, verhoog dan uw organisch verkeer om meer conversies te krijgen.

Vind trefwoorden om prioriteit aan te geven

Voordat u begint met het prioriteren van zoekwoorden, moet u wat SEO-zoekwoordonderzoek doen. Er zijn veel manieren waarop u dit kunt doen, maar hier zijn drie manieren om u op weg te helpen.

Google Search Console

Als u een website heeft met organisch verkeer, kan Google Search Console (GSC) een geweldige plek zijn om te beginnen. GSC vertelt u elk zoekwoord waarop uw site scoort. Ga naar Zoekresultaten in het linkermenu en klik op Gemiddelde positie zodat het oranje wordt. Ik raad aan om op land te filteren, maar klik op het plusteken boven de grafiek om te selecteren Land. U kunt nu de gemiddelde positie zien van alle gerangschikte zoekwoorden in het land waarin u het meest geïnteresseerd bent. Kijk naar de trefwoorden en let op degenen die op de posities 6 tot 20 staan. of de drie belangrijkste zoekwoorden, ook wel uw laaghangend fruit genoemd. In theorie zal het gemakkelijker zijn om deze zoekwoorden naar boven te verplaatsen. Screenshot van Google Search Console met zoekresultaten en gemiddelde positie.

Concurrentie analyse

Door een concurrentieanalyse uit te voeren, kunt u de zoekwoorden vinden waarop uw concurrenten scoren. CSO-tools zoals Ahrefs of Semrush geven u inzicht in het potentiële zoekvolume, verkeer en zoekintentie. Er zijn twee belangrijke voordelen van onderzoek naar zoekwoorden van concurrenten:
  • Uiteindelijk verschijnt u in de SERP’s waar ze zijn, zodat u wat van dat verkeer kunt krijgen.
  • Je kunt EEAT op Google laten zien. Door dezelfde zoekwoorden (en meer specifiek inhoud) te gebruiken als uw concurrenten, bewijst u aan Google dat uw site minstens even waardevol is als die van hen.
Alleen omdat uw concurrent scoort, betekent niet noodzakelijk dat u dat ook zou moeten doen. Gebruik de onderstaande prioriteitstips om te bepalen wat u op uw website wilt gebruiken.

Klant onderzoek

Er gaat niets boven het vinden van zoekwoorden dan praten met de mensen die u het liefst op uw website wilt hebben. Praat met uw klanten en potentiële kopers. Of praat met verkoop- en klantenservice- of klantsuccesmanagers. Als u de pijnpunten van uw klanten begrijpt en de woorden of woordgroepen begrijpt die kopers gebruiken om u te vinden, kunt u er zeker van zijn dat ze die woorden in Google plaatsen. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

Tips voor het prioriteren van SEO-zoekwoorden

Betaalde advertenties

Advertentiegegevens zijn een schat aan SEO-informatie. Een lijst met converterende zoekwoorden krijgen is een must als uw website advertenties weergeeft. Als een zoekwoord advertenties converteert, zal het waarschijnlijk ook met SEO converteren. Niet elk zoekwoord dat op advertenties biedt, kan organisch worden gerangschikt, maar waar mogelijk moet u het kiezen als het past bij uw zakelijke en marketingdoelen. U kunt ook zoekwoorden met advertenties testen door te bieden om hun conversieratio te controleren.

Zoekwoordplanner van Google

Als u nog geen advertenties weergeeft, kan Google Keyword Planner, een advertentietool, u nog steeds ondersteunen (en het is gratis). Zoekwoordplanner van Google Een screenshot van Google Keyword Planner die illustreert hoe concurrentie en kosten per klik de prioriteit van zoekwoorden kunnen beïnvloeden. Google Keyword Planner levert enkele interessante gegevens op:
  • Zoekwoord met gemiddelde maandelijkse zoekopdrachten (exacte zoekopdrachten als u advertenties weergeeft).
  • Concurrentie verwijst naar hoe moeilijk het is om advertenties voor dat zoekwoord te bereiken.
  • Het biedbereik verwijst naar hoeveel mensen betalen voor een zoekwoord.
Dus wat betekent dit voor SEO? Als een zoekwoord veel concurrentie heeft, zullen veel mensen erop bieden en bedrijven hebben de neiging om niet te bieden op zoekwoorden die geen geld opleveren. Een grote concurrent laat zien dat het zoekwoord ROI genereert. Als u organisch kunt rangschikken voor hetzelfde zoekwoord, is de kans groot dat uw site geld zal opleveren.

Geef prioriteit aan het converteren van zoekwoorden en geldpagina’s

Het belangrijkste doel van SEO is om een ​​gekwalificeerd publiek op te bouwen. U wilt dat uw website mensen aantrekt die waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in uw product of dienst. U wilt dat conversiepagina’s zichtbaar zijn, of het nu gaat om een ​​verkoop, een e-mailaanmelding of een e-mail. e-mail, download of iets dat webverkeer naar uw marketingkanaal leidt. Uw SEO-inspanningen moeten gericht zijn op het versterken van deze zeer belangrijke pagina’s, zodat u uw marketingtrechter kunt versnellen. Marketingtrechter - Sprout SocialBron: Sprout Social SEO kan gebruikers naar uw website trekken die zich in de bewustwordingsfase van uw marketingtrechter bevinden. Deze fase wordt ook wel Top Funnel (ToFu) genoemd. Het is onwaarschijnlijk dat ToFu-gebruikers converteren. Maar het is goed als marketing ze op andere manieren kan koesteren – b.v. per post als gebruikers zich aanmelden. SEO kan ook bottom-of-the-funnel (BoFu) verkeer (ook wel conversieverkeer genoemd) binnenhalen als die geldpagina’s hoog genoeg op de eerste pagina staan. BoFu-gebruikers zijn klaar om te kopen. Als u weet welke pagina’s converteren, kunt u een SEO-inhoudsstrategie maken om deze pagina’s te helpen rangschikken.

Zoek bereik

Over het algemeen zijn trefwoorden met een hoog zoekvolume ToFu / Awareness-trefwoorden, terwijl BoFu-trefwoorden lager zijn. Omdat BoFu-zoekwoorden converteren, vindt u ze waarschijnlijk in uw advertentieaccounts. Het is gemakkelijk om hoge zoekwoorden te vermijden, maar u moet niet vergeten dat het uw doel is om conversies en inkomsten te genereren, niet alleen verkeer. De zoekwoorden die u kiest, moeten minder volumegericht en meer conversiegericht zijn. Vraag uzelf af hoe uw SEO-inhoud die BoFu-ranglijsten helpt.

Trefwoord moeilijkheidsgraad

De moeilijkheidsgraad van zoekwoorden is het overwegen waard. Net als de concurrentiestatistiek in Google Keyword Planner, laat de moeilijkheidsgraad van zoekwoorden zien hoe gemakkelijk of moeilijk het kan zijn om voor een bepaald zoekwoord te scoren. Nieuwe sites hebben misschien nog een lange weg te gaan om te scoren voor hun eerste zoekwoorden. Geef in dit geval de voorkeur aan zoekwoorden met een langere staart. Ook is actuele autoriteit belangrijker dan trefwoorden en moeilijkheidsgraad. Hoewel sommige van uw zoekwoorden binnenkort misschien niet op de toppagina’s van Google verschijnen, kunt u toch overwegen om zoekwoordpagina’s aan uw website toe te voegen. Onderwerpdekking helpt bij het opbouwen van EEAT, dus alleen bepaalde delen van de inhoud hoeven meteen te worden gerangschikt. In de tussentijd kun je content delen via andere marketingkanalen.

Doe het goed of doe het helemaal niet

U kunt niet bezuinigen bij het maken van inhoud die in de SERP’s staat. Google wil zijn gebruikers de best mogelijke ervaring bieden en alleen zoekwoorden gebruiken is niet voldoende. U moet zeer waardevolle en echt nuttige inhoud maken. Als je naar de pagina’s van je concurrenten kijkt en artikelen van 3000 woorden ziet met video-insluitingen en afbeeldingen, gebruik dan alleen het trefwoord als je iets kunt maken dat lijkt op waar die pagina’s voor worden gerangschikt.

Meet en verbeter uw SEO-succes

Terwijl u uw SEO- en inhoudsstrategie ontwikkelt, zult u merken dat er nieuwe kansen zullen ontstaan ​​en prioriteit krijgen. Over een paar maanden kun je terugkomen op deze Google Search Console-tip aan het begin van dit artikel. Nieuwe zoekwoorden staan ​​waarschijnlijk onderaan de eerste pagina en daarbuiten. Je herhaalt voortdurend het optimalisatieproces terwijl je je contentarchitectuur bouwt en nieuwe kansen ontdekt. Zodra u een clusterpositie hebt geselecteerd en inkomsten hebt ontvangen, kunt u doorgaan en het proces herhalen voor het tweede cluster. Het bericht Hoe prioriteit te geven aan SEO-trefwoorden bij het maken van inhoud verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten