Als u geïnteresseerd bent in het maken van nuttige inhoud voor uw publiek (en dat zou ook zo moeten zijn), kunt u overwegen een bronnenpagina te maken. Het is de beste manier om topproduct- of serviceaanbevelingen te verzamelen en uw favoriete tools en bronnen te promoten die u in uw bedrijf gebruikt. En als onderdeel van uw contentstrategie kan een informatiepagina diepte en waarde toevoegen aan uw website. Laten we eens kijken naar wat een bronpagina is, waarom u er een zou moeten maken en hoe u dit moet doen, samen met voorbeelden van bronpagina’s.
Wat is een bronnenpagina?
Een bronnenpagina is een samengestelde pagina met links naar nuttige bronnen, tools, apps, producten, services, media of websites die uw publiek mogelijk nuttig vindt. (U kent deze pagina misschien ook als een pagina met ‘aanbevolen tools’, een pagina met gelieerde links of zelfs de ’toolkit’ van een merk.) Een bronnenpagina is een one-stop-shop voor het vinden van door het merk aanbevolen bronnen, inclusief tools of producten . haar medewerkers gebruiken en houden ervan in hun dagelijkse werk. Als u een eenmanszaak of freelancer bent, kan uw bronpagina heel persoonlijk zijn en uw expertise weerspiegelen. En als u een volgend en betrokken publiek heeft opgebouwd, zal uw bronpagina waardevol zijn voor mensen die uw advies vertrouwen. Er zijn drie manieren om toegang te krijgen tot de bronnenpagina:
Gebruik affiliate links. (Dit betekent dat u en het bedrijf van het product dat u aanbeveelt een overeenkomst zijn aangegaan – u verdient een kleine commissie van mensen die op uw affiliate-link klikken en zaken doen met dat bedrijf.)
Link op natuurlijke wijze naar bronnen (omdat je van ze houdt en om geen andere reden).
Voeg een mix van affiliate en organische links toe.
Waarom u een bronnenpagina moet maken
De eerste en belangrijkste reden om een bronnenpagina te maken is behulpzaamheid factor.
Uw samengestelde bronnenpagina kan uw publiek helpen bij het ontdekken van tools, websites en bronnen om hen te helpen de problemen op te lossen waarmee ze worden geconfronteerd.
De bronpagina die u maakt, kan worden gepersonaliseerd met zorgvuldig uitgekozen links die u daadwerkelijk gebruikt, leuk vindt of nuttig vindt – en omdat uw deskundige mening belangrijk is voor uw publiek, zullen zij geïnteresseerd zijn in de bronnen die u aanbeveelt.
De tweede reden om een bronnenpagina aan te maken, is dat u deelneemt aan partnerprogramma’s en uw inkomen wilt maximaliseren. Door links naar een speciale bronpagina in de navigatiebalk bovenaan toe te voegen, kunnen lezers ze gemakkelijk vinden en ermee in contact komen. Maar onthoud, maak nooit een bronpagina om mensen op uw gelieerde links te laten klikken. Maak in plaats daarvan dit soort inhoud om uw publiek te helpen verbinden met geweldige bronnen die u hebben geholpen op uw reis naar uw niche.
Hoe u een waardevolle bronnenpagina maakt
Iedereen kan een linklijst maken. Om dunne, nutteloze inhoud te vermijden, volgt u deze stappen om een echt waardevolle bronpagina voor uw lezers te maken.
1. Verzamel links naar de meest vertrouwde bronnen in uw niche
Deze eerste stap van het maken van een bronpagina zou de gemakkelijkste moeten zijn. U hoeft alleen maar een lijst met links te verzamelen naar uw favoriete, meest vertrouwde tools, websites, producten, diensten, enz. gerelateerd aan wat u doet in uw niche. Als je bijvoorbeeld een ervaren bakker bent die recepten plaatst, staat je bronpagina misschien vol met baktools die je vertrouwt en die je elke dag gebruikt, zoals deze baksite:
Evenzo, als u contentmarketingcursussen verkoopt, zal uw bronnenpagina waarschijnlijk een lijst bevatten met de tools die u gebruikt om uw contentmarketing te vergemakkelijken. (Denk aan SEO-tools, tools voor het maken van inhoud, uw favoriete webhost en de tool voor de inhoudskalender waarvan u afhankelijk bent.) Voeg geen bronnen toe. Denk na over wat het nuttigst zou zijn voor uw publiek. Tot slot, raad nooit iets aan dat je niet echt hebt gebruikt of leuk vond. Eerlijkheid en transparantie zijn essentieel om het vertrouwen tussen u en uw publiek te behouden.
2. Inclusief affiliate links? Voeg een toelichting toe
Als u van plan bent om gelieerde links op uw bronpagina op te nemen, maak dan duidelijk dat u een commissie kunt verdienen wanneer uw bezoekers op die links klikken. Dit is niet alleen een goede praktijk van ethiek en transparantie, het is ook een vereiste van de Amerikaanse Federal Trade Commission (FTC). De FTC overweegt links naar gerelateerde websites aan te bieden zonder openbaarmaking is valse reclame. Gelukkig hoeft de onthulling zelf geen groot probleem te zijn. Een eenvoudige en duidelijke verklaring bovenaan de pagina volstaat. Hier is een goed voorbeeld van een fotografiesite:
Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);
3. Beschrijf elke bron en waarom je deze hebt opgenomen
Nu kunnen we beginnen met het toevoegen van nuttige inhoud aan uw bronnenpagina. Wat heb je aan je pagina zonder de links zelf?
Handige beschrijvingen leg uit waarom je elk product, elke dienst, elk hulpmiddel enz. aanbeveelt. en waarom ze waardevol zijn. Hier is een goede formule voor het beschrijven van uw pagina-items:
Introduceer het product/de dienst/tool/hulpbron en leg uit wat het doet.
Leg uit waarom je het gebruikt en vertrouw het.
Noem ten minste één manier waarop het het leven van je lezer kan verbeteren.
Je beschrijvingen hoeven ook niet lang te zijn. U kunt elk van de bovenstaande punten in een zin of twee samenvatten. Hier is een voorbeeld van slim passief inkomen:
Uiteindelijk is deze lijst met aanbevolen tools veel waardevoller omdat SPI beschrijft hoe en waarom elke tool betrouwbaar en effectief is. Aan de andere kant, als ze alleen een lijst met links zouden geven, zou je de waarde van geen van hen begrijpen.
4. Organiseer en optimaliseer uw bronnenpagina
Nogmaals, gooi niet zomaar een lijst met links op de pagina. Doe wat moeite om uw bronnenpagina te organiseren en te optimaliseren, zodat de meeste bezoekers er het meeste uit kunnen halen. Speciaalcategoriseer uw bronnen en voeg aan elke bron een kop toe (H2 of H3). Als u bijvoorbeeld een lijst met media heeft die u wilt gebruiken om meer over een onderwerp te weten te komen, kunt u de links categoriseren op mediatype, zoals boeken, podcasts, video’s, blogposts, cursussen, enzovoort. Dit gezondheidscentrum heeft bijvoorbeeld een bronnenpagina voor werknemers en hun gezinnen met online fitnessbronnen, uitgesplitst naar type oefening:
Een andere optie: als je regelmatig blogt over geweldige bronnen uit de branche, verzamel ze dan op één bronpagina, zoals Learn to Code with Me deed:
5. Link naar relevante site-inhoud
Ja, u kunt uw eigen inhoud aan uw bronnenpagina toevoegen, maar wees voorzichtig: als u te veel inhoud toevoegt, kan dit overkomen als te veel zelfpromotie. Zoek in plaats daarvan naar manieren om op natuurlijke wijze uw inhoud te vermelden of ernaar te linken. Op deze reisblog is hun eigen reisorganisatie bijvoorbeeld een van de bronnen onder hun categorie ‘reisbedrijven’. De vermelding wordt echter niet openlijk op de markt gebracht en nog minder naast hun andere aanbevelingen.
Een andere manier om inhoud aan uw bronnenpagina toe te voegen, is door naar gerelateerde blogposts te linken. Voeg deze links toe aan de beschrijvingen van elke categorie, zoals “Wilt u meer weten over het kiezen van een reisorganisatie?” Bekijk onze gids.”
6. Werk uw bronnenpagina regelmatig bij
Aangezien uw bronnenpagina in wezen een pagina met veel links is, wilt u er ook regelmatig voor zorgen dat uw links werken en nauwkeurig zijn. Dit kan bijvoorbeeld een taak zijn die u identificeert als onderdeel van een routinematige site- of inhoudscontrole. Een snelle manier om alle URL’s op uw pagina te controleren op dode links, is door een checker voor dode links te gebruiken. Zorg er ten slotte voor dat al uw aangesloten links correct zijn en werken, zodat ze worden gevolgd telkens wanneer iemand via uw pagina naar een product wordt geleid.
7. Link naar uw bronpagina in andere inhoud
Zodra u een bronpagina hebt gemaakt, koppelt u er andere inhoud aan, inclusief blogs en hoofdwebsitepagina’s, zoals de pagina Over ons. Een bakblog kan bijvoorbeeld een link naar zijn bronnenpagina bevatten als er over bakapparatuur wordt gesproken. Bijvoorbeeld: “Voor dit recept heb je een mengkom van de juiste grootte nodig. Bekijk mijn bronnenpagina om de grote mengkommen te zien die ik gebruik en waar ik dol op ben. Kortom, elke “meer informatie” -mogelijkheid of vermelding op de blog kan teruglinken naar uw bronpagina. Een andere geweldige plek om een link naar deze inhoud toe te voegen is natuurlijk in je hoofdmenu. Learn to Code With Me doet dit goed, met het informatiecentrum in het bovenste menu onder de kop Waar te leren.
Dit zijn niet de enige mogelijkheden. Hier zijn enkele andere suggesties voor het linken naar uw bronpagina in andere inhoud:
Voeg de link toe aan het voettekstmenu van uw website.
Maak een call-to-action banner of afbeelding om strategisch in blogs te plaatsen.
Voeg een link naar leadmagneten toe, e-mail boeken of gratis geschenken.
Maak een permanente link in de zijbalk van je blog.
Koppel en promoot uw bronpagina in berichten op sociale media.
De bronpagina is nuttige inhoud
Correctie: bronpagina kan zijn nuttige inhoud als u deze maakt met de bovenstaande stappen in gedachten. En dat is belangrijk omdat nuttige inhoud belangrijk is voor uw publiek omdat het deel uitmaakt van de algehele ervaring van uw merk. Dit is ook belangrijk voor Google omdat de zoekmachine zoekers inhoud wil bieden die hen helpt. Zoals u zich herinnert, is nuttige inhoud:
Ontworpen met een specifiek publiek in gedachten.
Heeft tekenen van vertrouwen en betrouwbaarheid.
Inclusief ontwikkelaar(s) ervaring.
Voldoet aan de wensen van het publiek.
Een zorgvuldig samengestelde bronnenpagina kan waarde toevoegen aan uw inhoudsstrategie door uw publiek voor te lichten en uw website te versterken. En dit zijn waardige doelen. Het bericht Hoe maak je een bronpagina aan verscheen eerst op Search Engine Land.
Meta is van plan om tegen december geld te verdienen met zijn gepatenteerde generatieve AI-technologie en praktische toepassingen met Google te verkennen. Het bedrijf investeert al meer dan tien jaar
Na 2 espresso’s gaat Frank zitten en is klaar om door zijn nieuwe website te bladeren. Hij opent Squarespace, veegt naar zijn spreadsheets en is klaar om te gaan. Hij
Wanneer u hier klikt, wordt u rechtstreeks naar de bedrijfsverificatiepagina geleid waar u uw merkinformatie moet invoeren, inclusief uw DUNS-nummer. (Apple heeft ook een handige gids voor het starten van