Google: Pagina-ervaring is geen rankingsysteem, maar een rankingsignaal

De pagina-ervaring van Google is nooit een ranking-‘systeem’ geweest, maar wordt nog steeds beschouwd als een ranking-‘signaal”, zei Danny Sullivan, de zoekcontactpersoon van Google, vanochtend. Google benadrukte dat alleen omdat pagina-ervaring is verwijderd als een classificatiesysteem, dit niet betekent dat het geen pagina’s beloont die een goede pagina-ervaring hebben.

Wat veranderde. Een week geleden verwijderde Google Page Experience, Mobile Friendly, Page Speed ​​en Safe Sites van de pagina met classificatiesystemen. Google schreef ook: “Update van pagina-bruikbaarheid was een concept dat is ontworpen om de belangrijkste aspecten van pagina-bruikbaarheid te beschrijven waarop website-eigenaren zich kunnen concentreren. Het leek er dus op dat Google signalen over paginagebruik bagatelliseerde als een algemeen classificatiesysteem. We hebben Google een week geleden een e-mail gestuurd. brief over de verklaring en we noemden zojuist de regel over het bijwerken van het paginagebruik als een concept, maar we zeiden verder niets.

uitleg van Google. Vanmorgen plaatste Google Search Liaison Officer Danny Sullivan een lang bericht op Twitter waarin hij zei: “Het betekende alleen dat dit geen *systemen* zijn, maar signalen die door andere systemen worden gebruikt.” Waarom heeft Google deze wijziging aangebracht? “We hebben systemen verwijderd die eigenlijk signalen waren, zodat als mensen in de toekomst naar die pagina zouden gaan, ze (hopelijk) niet in de war zouden raken”, voegde Sullivan toe. “Zoals de eerste zin van onze richtlijnen op de pagina zegt: de belangrijkste rangschikkingssystemen van Google zijn bedoeld om inhoud te belonen die een goede ervaring op de pagina biedt”, voegde Sullivan toe.

Het signaal is geen systeem. Dus Google zei dat een update/systeem van het paginagebruik nooit een “systeem” was, maar nog steeds als een rangschikkingssignaal werd beschouwd. “Het verwijderen ervan betekende niet dat we niet langer rekening hielden met aspecten van paginagebruik”, zei Sullivan.

Waarom kan het ons schelen? Dus blijf alsjeblieft een goede website-ervaring bieden, aangezien Google zei dat het nog steeds een ranking-signaal is en geen ranking-systeem. Natuurlijk moet u altijd zorgen voor een goede on-page-ervaring op uw website, ook al is dit niet het rankingsysteem van Google. Heck, zelfs als het geen ranking-signaal is zoals Google zegt dat het is, maar zelfs als dat niet het geval was, zou je je gebruikers nog steeds een goede ervaring op de pagina moeten bieden. Het kan ook enige verwarring over het onderwerp ophelderen of meer verwarring creëren. Mijn advies? Richt u voor SEO op het leveren van uitzonderlijke inhoud die uw gebruikers helpt. Creëer inhoud en een website die uw concurrentie overtreft. Zorg ervoor dat gebruikers toegang hebben tot die inhoud en dat ze een goede ervaring hebben met het consumeren van die inhoud op desktop- en mobiele apparaten. Maar laat u niet misleiden door te denken dat het scoren van 100 op alle essentiële statistieken van het web niet echt een ranking-signaal is, en u weet beter of uw site een goede on-page-ervaring biedt dan een externe Google-tool . De post Google: Page Experience is geen ranking systeem, maar wel een ranking signaal dat als eerste verscheen in Search Engine Land.

Relevante berichten