Tegenwoordig draaien marketinggesprekken bijna altijd om kunstmatige intelligentie, vooral als het gaat om de toekomst van zoeken. Zullen AI-chatbots die worden aangedreven door grote taalmodellen (LLM’s) zoals ChatGPT en Bard uiteindelijk de “traditionele” zoekfunctie zoals wij die kennen, vervangen? Generatieve AI brengt een betekenisvolle verandering met enorme mogelijkheden voor de toekomst van zoeken. Met mogelijke disruptie is het een spannende tijd voor de branche. Om meer te weten te komen over de voor- en nadelen van traditionele zoekmachines versus AI-chatbots, voerde ik 100 identieke zoekopdrachten uit op Google Zoeken en ChatGPT. Uit de resultaten bleek dat elke methode in bepaalde situaties zijn voordelen heeft. Dit artikel bespreekt de belangrijkste gebieden waar traditionele zoekmachines en AI-chatbots zoals ChatGPT een voordeel hebben.
Voordelen van traditioneel zoeken
Waar hebben zoekmachines een voordeel? Vier gebieden zullen moeilijk uit het hoofd van de consument te krijgen zijn.
Feiten en cijfers (verjaardagen, leeftijden en rekenproblemen)
Wanneer u op Google zoekt, wordt niet alleen de hele zoekopdracht voorgesteld en voorspeld. In de meeste gevallen geeft het ook een antwoord zonder op Enter te drukken. Dit is van toepassing op vragen waarvan het antwoord een specifiek nummer is.
Integraties
Als u iets visueels wilt, is traditioneel zoeken de juiste keuze. Hoewel ChatGPT op dit gebied uiteindelijk een inhaalslag kan maken, is het enorme ecosysteem van Google momenteel een groot voordeel. Met toegang tot Maps, YouTube en Gmail heeft Google een schat aan kennis over zijn gebruikers. U kunt Maps bijvoorbeeld eenvoudig vertellen om van “thuis” naar een specifieke locatie te wijzen, zoals Progressive Field.
YouTube is een ander krachtig hulpmiddel, vooral voor “hoe”-zoekopdrachten. Google kan snel relevante YouTube-video’s verzamelen en gebruikers rechtstreeks naar het gedeelte van de video leiden dat hun vraag beantwoordt.
Afbeeldingen
Net als bij het integratiepunt hierboven, is het vermogen van Google om beeldinhoud te identificeren en gebruikers relevante resultaten te bieden een waardevol argument voor zoeken. Naarmate AI-chatbots evolueren, zullen ze de mogelijkheid hebben om met meerdere componenten te integreren en nog meer afbeeldingen te absorberen om ze te begrijpen. Google Lens gebruikt al kunstmatige intelligentie om afbeeldingen te ontcijferen en de volgende stap is om dit toe te passen op AI-chatbots. Maar voorlopig blijven zoeken naar afbeeldingen voor producten, planten, dieren en meer een belangrijke onderscheidende factor die waarde toevoegt aan gebruikers.
Mening en nuance
Het is belangrijk om een bron te kunnen kiezen voor een antwoord of mening. U bent bijvoorbeeld op zoek naar een restaurantaanbeveling en wilt zien of meerdere bronnen het eens zijn over dezelfde plaats. Of misschien wil je Fox News en CNN vergelijken voor een bepaald verhaal. Met een AI-chatbot krijgt u slechts één standpunt zonder toegang tot meerdere meningen. Of het nu gaat om een debat over de beste Wu-Tang Clan-rapper of een omstreden politieke kwestie, het verzamelen van informatie uit verschillende bronnen kan je helpen een goed afgeronde mening te vormen.
Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);
Voordelen van ChatGPT
Hier zijn vier gebieden waar AI-chatbots zoals ChatGPT schitteren.
Content creatie
ChatGPT heeft de mogelijkheid om razendsnel kopieën te genereren, of het nu gaat om een gedicht, een blogbericht of een e-mail. een brief of zelfs een script. Dit heeft de tijd die nodig is om content te creëren aanzienlijk verkort, waardoor marketeers onder druk komen te staan om hun schrijven en creativiteit te verbeteren. Stelt u zich de mogelijkheden voor uw merk voor. U kunt snel boeiende blogposts maken of gepersonaliseerde e-mails maken. brieven aan uw klanten.
Hoewel het een mooi gedicht is, heb ik het gedaan Nee gebruik het voor mijn verjaardag. Mijn vrouw waardeerde nog steeds het persoonlijke gedicht dat ik schreef (zo vertelde ze me tenminste).
creativiteit
Net als bij het maken van inhoud, verandert AI het creatieve proces. Nu kunt u eenvoudig alles maken, van afbeeldingen en grappen tot scripts en liedjes. Hoewel deze technologie nog in ontwikkeling is, heeft ze het potentieel om de manier waarop we creativiteit benaderen te veranderen, van idee tot implementatie.
How-to taken en recepten
Heb je ooit gemerkt dat je door eindeloze advertenties scrolt en door rommelige websites scrolt terwijl je alleen een eenvoudig antwoord nodig hebt? Dit is misschien een groter probleem in het advertentie-ecosysteem, maar AI-chatbots werken beter wanneer u directe antwoorden op uw vragen nodig heeft. Voorbeeld: receptensites. Ze bieden vaak een slechte gebruikerservaring, te veel onzin, veel advertenties en eindeloos scrollen, zelfs als je eigenlijk alleen maar een eenvoudig chocoladekoekjesrecept wilde. ChatGPT daarentegen geeft je gewoon het antwoord. Het gaat stap voor stap en het antwoord staat duidelijk in de lijst met opsommingstekens.
Help (codering en probleemoplossing)
“Iedereen kan 10 keer ingenieur zijn.” Ik heb deze verklaring vaak gehoord sinds ChatGPT uitkwam. AI-chatbots helpen bij verschillende taken, zoals het samenvatten van vergaderminuten, het vinden van fouten in code of het helpen bij wiskundige problemen. Met deze tools kunnen gebruikers taken versnellen die voorheen vervelend of tijdrovend waren. Zoeken heeft geholpen de antwoorden te vinden, maar AI-chatbots kunnen persoonlijke ondersteuningsagenten worden. Ze zoeken niet alleen naar antwoorden, ze bieden een antwoord samen met een oplossing die al voor ons is gedaan.
Vliegende veranderingen in zoekopdrachten
We zijn getuige van de eerste grote veranderingen in de branche. Het is een spannende tijd voor digitale marketeers sinds de komst van sociale media in het Web 2.0-tijdperk. Maar deze verandering is veel belangrijker omdat AI onze manier van werken snel heeft verstoord. Dit zal bestaande bedrijfsmodellen onder druk zetten en uiteindelijk de consument ten goede komen. Desalniettemin zijn sommige kritieke use-cases nog steeds niet beschikbaar in AI-chatbots. Dus voorlopig zullen we moeten vertrouwen op traditionele zoekmachines. Doe je gordel om, test en geniet van de rit. De post Waar traditionele zoek- en AI-chatbots uitblinken: Een nadere blik op Search Engine Land verscheen eerst.
Google Assistent. Siri. Alexa. Cortana. Tegenwoordig heb je de keuze uit hoogwaardige stemassistenten, en ze kunnen allemaal geweldige dingen doen. Een van die dingen is het helpen van gebruikers bij
Vraag je je af hoeveel je moet uitgeven aan je Facebook- en Instagram-advertenties? Het instellen van een advertentiebudget kan voor verschillende mensen verschillende dingen betekenen. Het is onmogelijk om een
OpenAI heeft een nieuwe blogpost gepubliceerd die zich inzet voor de ontwikkeling van kunstmatige intelligentie (AI) die veilig en breed inzetbaar is. ChatGPT is gebouwd op het nieuwste OpenAI-model GPT-4