Google weigert advertenties met betrekking tot producten die het risico lopen te overlijden

Google heeft onlangs een belangrijke aankondiging gedaan met betrekking tot zijn beleid inzake gevaarlijke producten en services. Met deze update, die ingaat in 2023 Juli, heeft tot doel de promotie van producten te reguleren die ernstig letsel of de dood kunnen veroorzaken. Laten we eens kijken wat deze update betekent.

Overzicht

Vanaf 2023 3 juli Google implementeert een geüpdatet beleid met betrekking tot gevaarlijke producten en services. Het beleid omvat nu advertenties voor producten die een risico vormen voor de menselijke gezondheid en veiligheid. Van deze producten moet worden bewezen dat ze de dood of ernstige schade veroorzaken en een geschiedenis van consumentenwaarschuwingen of productterugroepingen hebben. De aankondiging van Google luidt: “In 2023 Juli. Het Google Ads-beleid inzake gevaarlijke producten en services wordt geüpdatet om advertenties op te nemen voor producten die een dreigend, bewezen en onopgelost risico op overlijden of ernstig lichamelijk letsel vormen en die hebben geleid tot een consumentenwaarschuwing. of het terugroepen van producten. Op 3 juli starten we met het implementeren van de beleidsupdate. Google heeft geen specifieke voorbeelden gegeven van wat er onder het nieuwe beleid wordt beperkt. Ik denk dat het bedrijf niet onnodig de aandacht wil vestigen op potentieel dodelijke producten. Het is belangrijk op te merken dat deze update alleen van invloed is op advertenties die zijn gemaakt Dan beleidswijziging.

Waarschuwingssysteem en accountopschorting

Als adverteerders het bijgewerkte beleid schenden, zal Google hun accounts niet onmiddellijk opschorten. In plaats daarvan ontvangen adverteerders ten minste zeven dagen voordat er actie wordt ondernomen een waarschuwing. Tijdens de kennisgevingsperiode kunnen adverteerders hun advertenties controleren om er zeker van te zijn dat ze voldoen aan het beleid. Om boetes te voorkomen, tot 2023 3 juli beoordeel uw advertenties en verwijder advertenties die het beleid schenden.

samengevat

Het bijwerken van het beleid van Google inzake gevaarlijke producten en services is belangrijk voor verantwoord adverteren en consumentenbescherming. Het beleid omvat nu producten die een onmiddellijk risico op overlijden of ernstig letsel vormen en een geschiedenis van consumentenwaarschuwingen of productterugroepingen. Adverteerders moeten hun advertenties beoordelen en eventuele beleidsschendingen uiterlijk in 2023 verwijderen om boetes te voorkomen. 3 juli
Bron: Google
Uitgelichte afbeelding: Jose Luis Stephens/Shutterstock

Relevante berichten