Google heeft zojuist de release van Ads API v13_1 aangekondigd. Gebruikers moeten hun clientbibliotheken en clientcode bijwerken om te kunnen profiteren van sommige v13_1-functies. Er zijn geen belangrijke wijzigingen in deze versie.
Wat is er nieuw. De belangrijkste losmomenten zijn:
- Bodsimulatie is nu beschikbaar op campagneniveau voor maximale prestaties met campagne_simulatie.
- Verschillende soorten aanbevelingen toegevoegd met betrekking tot Shopping-campagnes, waaronder suggesties voor het bereiken van maximale prestaties en het oplossen van opschortingen van Merchant Center-accounts.
- Google Ads ondersteunt nu SKAdNetwork-conversiewaardeschema’s voor iOS-app-campagnes. Informatie over het opzetten van schema’s en praktische tips voor iOS-campagnes vindt u hier.
- LeadFormField.has_location_answer toegevoegd om aan te geven of locatiebronlocaties op campagne- of klantniveau moeten worden weergegeven op het leadformulier.
- (“Ingeschakeld in lijst”) Campagnes met maximale prestaties hebben nu een recordtype VOERTUIGEN in het nieuwe veld Campaign.listing_type, ter vervanging van ShoppingSetting.use_vehicles_inventory voor slimme Shopping-campagnes.
Graaf dieper. Meer informatie over de wijziging vindt u op de Google Ads-ontwikkelaarsblog.
Waarom kan het ons schelen? API v13_1 introduceert nieuwe functies en verbeteringen die het campagnebeheer en de prestaties kunnen verbeteren. De update bevat nieuwe aanbevelingstypen voor Shopping-campagnes, ondersteuning voor SKAdNetwork-conversiewaardeschema’s voor iOS-app-campagnes en extra functies voor campagnes met maximale prestaties. Het bericht 5 nieuwe Google Ads API-wijzigingen aangekondigd verscheen eerst op Search Engine Land.