Meta’s advertentie-inkomsten stegen in het eerste kwartaal met 4,3%.

“Jaar van Efficiëntie” Meta is qua omzet relatief goed van start gegaan, met een algehele stijging van 3 procent. En ondanks hun plan om dit kwartaal nog eens 10.000 banen te schrappen, lijkt het beter te gaan. Tenminste voor nu. Meta laat groei zien in reclame en zijn familie van apps, maar de omzet in zijn andere belangrijkste zakelijke segment, Reality Labs, is gedaald. Laten we erin duiken.

Inkomen. in 2023 advertentie-inkomsten stegen met ongeveer 4,3% in het eerste kwartaal.

  • in 2023 advertentie-inkomsten voor het eerste kwartaal bedroegen 28.101 miljoen. USD, dat is 4,3% meer in vergelijking met hetzelfde jaar in 2022. periode ($ 26.998 miljoen).
  • Algemeen 2023 De omzet in het eerste kwartaal bedroeg 28.645 miljoen. USD, wat 2,6% meer is in vergelijking met hetzelfde jaar in 2022. gedurende de periode ($ 27.908 miljoen).
  • Overige baten in 2023 in het eerste kwartaal was dat 205 miljoen. USD, dat is 5,1% minder in vergelijking met dezelfde periode in 2022. periode ($ 215 miljoen).

Natuurlijk is hier een tabel met een extra kolom voor het procentuele verschil: 2023 ik kwartier
(in miljoenen) in 2022 ik kwartier
(in miljoenen) Verschil Adverteren $ 28.101 $ 26.9984,3% Overige opbrengsten $ 205 $ 215 – 5,1% Programmafamilie $ 28.306 $ 27.2133,9%

Dagelijks actieve gebruikers. “Meta” in 2023 De resultaten van het eerste kwartaal toonden ook een indrukwekkende groei in gebruikersbetrokkenheid.

  • Facebook’s dagelijkse actieve gebruikers groeiden met 4% tot 2,04 miljard.
  • Het aantal maandelijkse actieve gebruikers bereikte 2,99 miljard.
  • In de categorie “App-familie”, waartoe Instagram en WhatsApp behoren, groeide het aantal dagelijks actieve gebruikers met 5 procent op jaarbasis tot een totaal van 3,02 miljard.
  • Maandelijks actieve gebruikers in deze categorie groeiden ook met 5% tot 3,81 miljard.

Goed om te weten. Voor het volledige jaar schatten analisten de totale uitgaven op $ 86-90 miljard. USD, inclusief 3-5 miljard herstructureringskosten in USD en verwacht dat de operationele verliezen van Reality Labs dit jaar groter zullen worden.

Graaf dieper. U kunt het volledige inkomstenrapport hier bekijken.

Waarom kan het ons schelen? Meta’s financiële prestaties en groei bieden belangrijke inzichten in de huidige stand van zaken in de technologie-industrie en de advertentiemarkt. Het inkomstenrapport kan adverteerders helpen inzicht te krijgen in de algehele vraag naar technologische producten en services, zoals de twee belangrijkste bedrijfssegmenten van het bedrijf, familie van apps en reality labs, die adverteerders kunnen helpen trends en kansen op deze gebieden te begrijpen.
Het bericht Meta-advertentie-inkomsten stegen met 4,3% in Q1 verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten