Ben je het beu om talloze uren te besteden aan het bouwen van je website, alleen om minimale resultaten te zien? In dit artikel vindt u enkele risicovrije tips over hoe u effectief externe links kunt bouwen, zodat u achterover kunt leunen en kunt zien hoe uw website naar de top van de ranglijst van zoekmachines klimt.
De rol van linkbuilding in SEO
Ben je klaar om je SEO-spel te veranderen? Nou, dat kan maar beter zijn, want Hubspot meldt dat maar liefst 64% van de bedrijven van vandaag in SEO investeert om de concurrentie voor te blijven. En wat is de geheime saus van SEO-succes? Dit is linkbuilding! Uit een onderzoek van Ahrefs bleek dat het aantal domeinen dat naar een website verwijst sterk gecorreleerd is met de positie in de zoekmachine. Met andere woorden, hoe meer kwalitatieve backlinks je hebt, hoe groter de kans dat je hoger scoort. Meer dan 41% van de digitale marketeers gelooft echter dat linkbuilding als raketwetenschap is. Het is verwarrend, tijdrovend en soms ronduit frustrerend. Er zijn dus veel voordelen die SEO-experts kunnen halen uit het uitbesteden van hun inspanningen voor linkbuilding.
Bespaart tijd en middelen
Volgens Seotribunal beweert 65% van de marketeers dat linkbuilding de moeilijkste SEO-tactiek is. Werken met een betrouwbare dienstverlener kan de druk wegnemen van complexe campagnes voor linkbuilding en kostbare tijd en middelen vrijmaken.
Biedt toegang tot gespecialiseerde kennis
Linkbuilding is geen kinderspel. Ervaren professionals kennen hun vak en beschikken over de nodige vaardigheden en ervaring om effectieve koppelingscampagnes te voeren. Bovendien zorgt een breed netwerk van contacten voor snellere en efficiëntere acquisitie van verbindingen.
Koppelingen verwerven op basis van ervaring. Bron: Overheidshackers
Kostenbesparingen
Als het gaat om het beveiligen van eersteklas links, heb je twee opties: huur een team van ervaren linkbuilders in of besteed het werk uit aan experts in het veld. Het opbouwen van een intern team is mogelijk alleen financieel haalbaar als u een groot aantal projecten moet voltooien. Als u anders probeert zo’n team op te bouwen, kunnen uw middelen snel leeglopen. De grootste kostenpost die gepaard gaat met het managen van een intern communicatieteam zijn zonder twijfel meestal de salarissen. Dit zijn de cijfers van de Glassdoor-website:
Gemiddeld salaris voor linkbuilder. Bron: Glassdoor Stelt u zich eens voor dat u een fulltime communicatiespecialist in dienst neemt. Met alle tijd en moeite die ze in onderzoek en activiteiten steken, kunt u 13-15 backlinks per maand verwachten. Elk van deze dure links kan oplopen tot $ 500- $ 700 per locatie. Verwacht bovendien extra kosten zoals secundaire arbeidsvoorwaarden, werving en selectie, tools en technologie, training en overhead. Dus met een bedrijfsspecialist kan één link $ 800 en meer kosten. Door uit te besteden aan een extern bureau, betalen bedrijven alleen voor geleverde diensten en hoeven ze zich geen zorgen te maken over de salarissen, secundaire arbeidsvoorwaarden, incentives en overhead van werknemers. Klaar om on-demand diensten aan te bieden? Hier zijn enkele tips om het meeste uit outsourcing te halen.
Hoe u linkbuilding zonder risico uitbesteedt
Laten we nu eens kijken naar de essentiële stappen die u moet nemen om succesvol te zijn met uitbestede linkbuilding-services.
Bereid uw website voor
Jouw belangrijkste taak is om de vruchtbare grond voor linkbuilding voor te bereiden. Volg deze stappen om uw site voor te bereiden:
Organiseer uw websitestructuur met een duidelijke hiërarchie en gemakkelijke navigatie;
Creëer boeiende inhoud met multimedia-inhoud die het aantal geïndexeerde pagina’s met 434% kan vergroten;
Optimaliseer uw inhoud voor SEO met relevante zoekwoorden, snelle laadtijden en mobielvriendelijk ontwerp;
Bouw een sterke interne linkstructuur om de zichtbaarheid en ranking te verbeteren;
Los technische problemen op, waaronder verbroken links, zodat zoekmachines gemakkelijk kunnen crawlen.
Sommige bureaus voor linkbuilding bieden hun klanten hulp bij website-audits of het maken van inhoud.
Kies een ervaren aannemer
Een korte wandeling naar Clutch en een zoekopdracht naar “linkbuildingbureau” onthult alleen al op die site bijna 12.000 mogelijke samenwerkingsopties.
Linkbuilding zoekresultaten voor Koppeling.. Bron: Beste Link Building Bedrijven en Diensten Laten we nu eens nader kijken naar de belangrijkste factoren waarmee u rekening moet houden bij het kiezen van een bureau om mee samen te werken. Prijzen Hoewel u ergens op internet een koopje kunt vinden, is het waarschijnlijk beter om te investeren in een gerenommeerd bureau dat echte resultaten kan leveren. Bekijk deze screenshot van Fiverr, die de volgende verrassende prijzen laat zien voor de zoekopdracht “Link Building”:
Zoekresultaten voor linkbuilding op Fiverr.
Als een outsourcingbureau u 10 backlinks belooft voor slechts $ 100, hebben ze het misschien over links van lage kwaliteit van forums of commentaarsecties (Google negeert ze in hun ranking-algoritme). Dit is wat John Mueller, een senior zoekanalist bij Google, erover te zeggen heeft:
“Als je zou willen, zou je miljoenen links op miljoenen sites kunnen maken en zouden we ze allemaal kunnen negeren.
Bij Editorial Link, het best beoordeelde bureau voor linkbuilding van Clutch, begint een kwaliteitslink bijvoorbeeld bij $ 350. Het Editorial Links-team gebruikt alleen white hat-methoden en bouwt hooggeplaatste redactionele links om sterke portfolio’s op te bouwen en organisch verkeer naar gelinkte sites te leiden.
Voor onze outreach-inspanningen verkrijgt het Editorial Links-team backlinks van topkwaliteit van zeer gezaghebbende bronnen met een schat aan informatie op internet: g2.com, Hubspot.com, Cloudways.com, Clickup.com, monday.com, Wordstream.com, Likeweb.com en nog veel meer. Ze brengen geen kosten vooraf in rekening en factureren klanten pas na bevestiging van de verwijzingslocatie. Het team streeft naar maximale transparantie en wil niet voor hetzelfde bedrag tientallen links van lage kwaliteit (die geen effect hebben op de resultaten van hun klanten) verkopen. Transparantie Het is erg belangrijk om het niveau van transparantie van het bureau te beoordelen voordat u zaken met hen doet. Enkele belangrijke vragen om te stellen:
Welke methoden en strategieën zullen ze gebruiken om aan uw project te werken?
Worden ze vooraf in rekening gebracht of pas wanneer de resultaten zijn ontvangen?
Zijn ze bereid om de resultaten van hun succesvolle campagnes te delen?
Maakt het bureau domeinen bekend voordat het wordt geplaatst?
Vooral het laatste punt is van belang. Op deze manier krijgt u de mogelijkheid om persoonlijk te controleren of de site voor u geschikt is om een backlink te krijgen. Het is niet ongebruikelijk dat domeinen met een hoge DR (70+) de mogelijkheid verkopen om een gastpost of link te plaatsen. Het is aan te raden om sites te vermijden die gastposts verkopen en die worden gecontroleerd door Google. Het genereren van backlinks met spam kan de positie van zoekmachines schaden en een somber imago creëren zoals dit:
Verkeersdaling op een door Google gesanctioneerde website in 2020 Februari
Werken met een transparant bureau kan helpen uw risico te verminderen en ervoor te zorgen dat u niet slechter af bent dan toen u begon. Bewaak het proces
Wanneer u een beroep doet op een dienstverlener, is het belangrijk om het werkproces te bewaken en ervoor te zorgen dat het bureau de overeengekomen richtlijnen en methoden volgt.
Regelmatige communicatie. Regelmatige communicatie stelt u in staat updates over de voortgang van de campagne te ontvangen en eventuele zorgen of feedback te bespreken.
Prestatiestatistieken. Om het succes van uw inspanningen voor het opbouwen van relaties bij te houden, vraagt u het bureau om regelmatig rapporten te verstrekken met details over de statistieken die voor u belangrijk zijn. Dit kan informatie bevatten over het aantal ontvangen links, het gegenereerde verkeer en de verbeterde ranking.
Kwaliteitscontrole. Hoewel uw bureau mogelijk verantwoordelijk is voor het verkrijgen van links naar uw website, is het belangrijk om de kwaliteit van de links die u ontvangt te controleren. Gebruik hiervoor tools als Ahrefs, Moz of Majestic.
Rode vlaggen Als u eenmaal weet wat u moet doen om het risico van het werken met een linkbuilding-team te minimaliseren, is het tijd om te praten over wat u in gedachten moet houden bij het voorbereiden om het aanbod van een provider te accepteren:
Snelheid is nodig. Het bouwen van hoogwaardige links is geen sprint, het is een marathon. Pas op voor services die beweren u binnen enkele dagen links te bezorgen. Ze gebruiken waarschijnlijk duistere tactieken zoals linkfarms.
Valse beloften. Als een dienst je 100% een plek op de eerste pagina van Google garandeert, kunnen ze ook claimen leads in goud om te zetten.
Een vreemd geval. Transparantie is erg belangrijk in deze branche en iedereen die u niet de resultaten van eerdere campagnes wil laten zien, verbergt waarschijnlijk iets. Sta vanaf het begin op openheid en eerlijkheid.
Conclusie
Het uitbesteden van linkbuilding is een kosteneffectieve en efficiënte manier om uw marketingdoelen te bereiken en uw SEO-resultaten te verbeteren. De sleutel is om een betrouwbare relatie op basis van vertrouwen te hebben met de juiste dienstverlener voor het opbouwen van relaties.
Het bericht Linkbuilding uitbesteden: voordelen en tips om te volgen verscheen eerst op Search Engine Land.
Google verwijdert binnenkort vier op regels gebaseerde attributiemodellen uit Google Ads en Google Analytics. Klik eerst. Lineair. Tijdsverloop. Per positie. Waarom kan het ons schelen? Dit is van invloed op
Een nieuwe gerandomiseerde gecontroleerde studie door economen van Harvard en Stanford suggereert dat ChatGPT de productiviteit van professionals die dagelijkse schrijftaken uitvoeren aanzienlijk kan verhogen. Deelnemers werden willekeurig toegewezen aan
Google heeft vandaag toegang gegeven tot zijn nieuwe zoekmachine-ervaring – en onze eigen Barry Schwartz is een van de eersten die toegang heeft. Hoewel hij tijdens de Sjavoeot-vakantie offline moest,