De TikTok Store: sociale handel voor merken en influencers

De TikTok Store: sociale handel voor merken en influencers post thumbnail image
TikTok heeft geselecteerde gebruikers uit de Verenigde Staten uitgenodigd om de TikTok Store in een vroeg stadium te testen. Dit omvat affiliate marketing die merken verbindt met influencers die hen kunnen helpen verkopen aan hun beoogde klanten.

Wat is de TikTok-winkel?

Met de TikTok Store kunnen verkopers producten rechtstreeks op TikTok aan een publiek verkopen via video-inhoud, livestreams en een profieltabblad met productshowcases. De TikTok Store: sociale handel voor merken en influencersScreenshot van TikTok, 2023 in april Het wordt momenteel getest voor gebruikers in de VS, het VK, Indonesië, Maleisië, Thailand, de Filippijnen, Vietnam en Singapore. Verkopers hebben geen volgers nodig om via de TikTok Store te verkopen.

Hoe kunnen merken samenwerken met influencers?

Merken kunnen samenwerken met influencers om meer TikTok Shop-verkopen te stimuleren op de exclusieve aangesloten marktplaats. Ontwikkelaars kunnen partner worden van hun favoriete merken. Zodra het merk is goedgekeurd, kunnen makers de producten promoten bij hun publiek. Elke keer dat een ontwikkelaar een verkoop via de TikTok-winkel faciliteert, verdient hij een commissie. De TikTok Store: sociale handel voor merken en influencersScreenshot van TikTok, 2023 in april Hierdoor zouden videomakers inkomsten kunnen genereren met TikTok-inhoud door hun favoriete producten te promoten. Creators moeten minimaal 18 jaar oud zijn en meer dan 5.000 volgers hebben.

Waarom zouden verkopers de TikTok Store overwegen?

Hoewel de VS enige zorgen hebben geuit over de toekomst van TikTok, heeft het platform wereldwijd meer dan een miljard gebruikers, waaronder 130 miljoen Amerikanen. 70% van het advertentiepubliek is 18-34 jaar oud. Dat zijn bijna 750 miljoen TikTok-gebruikers. Meer dan de helft van de TikTok-gebruikers ontdekt nieuwe merken en producten via advertenties, dit is amusementsinhoud die is gemaakt om de verkoop van een product of dienst te promoten. Meer dan een derde van de TikTok-gebruikers koopt iets nadat ze het in een advertentie of video hebben gezien. TikTok-kopers geven tot 14% meer uit dan andere gebruikers van andere sociale netwerken. De populaire hashtag #tiktokmademebuyit en zijn variaties zijn meer dan 50 miljard keer bekeken. Volgens de TikTok Shop-pagina stelt TikTok door toegang tot verkoopgegevens in staat om gekwalificeerd verkeer naar uw inhoud te sturen. Aangezien TikTok een vaste commissie betaalt voor elke verkoop, is het in het belang van TikTok om ervoor te zorgen dat de inhoud in de TikTok Store het publiek bereikt dat het waarschijnlijkst zal kopen. TikTok biedt een academie waar verkopers, merken en makers videocursussen en handleidingen kunnen vinden over hoe ze hun bedrijf kunnen starten en laten groeien. De TikTok Store: sociale handel voor merken en influencersScreenshot van TikTok, 2023 in april TikTok werkt ook samen met e- handelsdiensten die merken en makers kunnen ondersteunen om ervoor te zorgen dat ze meer verkopen op de TikTok Store en Affiliate Market.

Hoe kun je je aanmelden voor de TikTok Store?

Handelaren en merken kunnen wachten tot de uitnodiging in hun inbox aankomt of deze link gebruiken. De TikTok Store: sociale handel voor merken en influencersScreenshot van TikTok, 2023 in april De documentatievereisten variëren afhankelijk van de lokale wetgeving. Inwoners van de VS moeten een Amerikaans telefoonnummer en e-mailadres hebben e-mailadres en TikTok-account. Na het indienen van uw aanvraag en identiteitsbewijs of registratie, zou TikTok binnen enkele dagen moeten beoordelen en reageren. Ontwikkelaars, gelieerde ondernemingen en e-mail handelspartners moeten de relevante links volgen voor meer informatie.

Is dit de toekomst van social commerce?

Insider Intelligence voorspelt dat de inkomsten uit sociale handel in de VS de komende jaren zullen blijven groeien. TikTok sluit zich aan bij metaplatforms Instagram en Facebook in de hoop jongere sociale shoppers aan te trekken en merken en influencers aan te moedigen meer advertentie-inkomsten te genereren. Uitgelichte afbeelding: Ascannio/Shutterstock

Relevante berichten