De zoek- en advertentie-inkomsten van Microsoft stegen in het eerste kwartaal met 3,4%.

De zoek- en advertentie-inkomsten van Microsoft stegen in het eerste kwartaal met 3,4%. post thumbnail image

De eerste van 2023 De advertentieactiviteiten van Microsoft kenden een matige groei in het kwartaal. De advertentie- en zoekinkomsten stegen in die periode met 3,4% tot iets meer dan $3 miljard. USD inclusief verkeersacquisitiekosten betaald door Microsoft aan uitgevers. Het bedrijf schreef de toename toe aan een hoger zoekvolume en de overname van Xandr, het advertentie-inkoopplatform dat het van AT&T had overgenomen. De omzet van LinkedIn steeg met 7,6%. Microsoft schreef de toename toe aan Talent Solutions-producten. Het bedrijf zei ook dat het aantal sessies verbonden met LinkedIn met 15% toenam.

Waarom kan het ons schelen? Er was geen reden om Microsoft niet op zijn woord te geloven dat de advertentie-uitgaven afnamen toen het de inkomsten van het afgelopen kwartaal rapporteerde. Het bedrijf voorspelde een lage eencijferige groei en heeft deze waargemaakt. Groeipercentages bevestigen – alsof er meer nodig zijn – dat de vraag naar reclame afneemt. En wie een flinke omzetstijging verwachtte van de nieuwe release van Bing, was het niet eens met de skitips. Het bericht De zoek- en advertentie-inkomsten van Microsoft groeiden met 3,4% in het eerste kwartaal verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten