Bing-zoekresultaten krijgen de sitenaam en favorieten
Bing lijkt de sitenaam en favoriete karakters in zijn zoekresultaten te plaatsen, net zoals Google een paar maanden geleden deed op desktop en vorig jaar op mobiel. Als je nu naar de Bing-zoekresultaten kijkt, zie je de kleine favoriete symbolen linksboven in de zoekresultaatfragmenten met de sitenaam erboven, sommigen hebben het opgemerkt en we kunnen repliceren in Search Engine Land.
Hoe het eruit ziet. Hier is een Bing-screenshot met de sitenaam en het favoriete pictogram voor deze site:
Zo ziet het eruit zonder het in een Bing-zoekopdracht:
Laten we het vergelijken met hoe het eruit ziet in Google Zoeken:
Sitenamen beheren met Google. Google legde in oktober uit dat Google Zoeken een aantal methoden gebruikt om de naam van een website voor een zoekresultaat te bepalen. Maar als u wilt, kunt u gestructureerde gegevens op uw startpagina gebruiken om Google te vertellen wat de titel van uw site zou moeten zijn. Google heeft specifieke documentatie over deze nieuwe sitenaamstructuurgegevens. Ik vraag me af of dit ook voor Bing Search werkt?
Problemen met de websitenaam met Google. Google had wat problemen met het weergeven van de juiste websitenaam in Google Zoeken, wat de CMO van Salesforce ‘zeer schadelijk voor ons merk’ noemde. Google heeft sindsdien een formulier geopend waar u problemen met uw sitenaam in Google Zoeken kunt melden: Hallo mensen, ik heb een paar meldingen gezien van sitenamen die anders zijn dan verwacht. Die willen we graag verzamelen en doorsturen naar de engineers zodat we de systemen kunnen verbeteren. Als je een rare sitenaam ziet, stuur ons dan hier een bericht: https://t.co/tLgSqszSe8 — Bedankt! — giovannimu (officieel) — #StaplerLife (@JohnMu) mei 2023 20 april
Waarom kan het ons schelen? Websitenamen en favoriete pictogrammen kunnen van invloed zijn op uw klikfrequentie in zoekresultaten. Als u kunt bepalen wat uw sitenaam zegt en hoe uw favicon wordt weergegeven in de zoekresultaten van Bing en Google, kan dit uw merk en uw verkeer ten goede komen. Maar als ze onjuiste informatie weergeven, zoals ‘Sales Force’ met een spatie, kan dit het merk schaden. Het bericht Bing-zoekresultaten krijgen websitenaam en favicons verscheen eerst op Search Engine Land.