Google kondigt nieuwe goedkeuringen aan voor advertentieaccountnamen

Vanaf 2023 in juni nieuwe Google Ads-accounts kunnen geen URL’s meer opnemen in hun accountnamen.

Wat veranderde. Wanneer u met name een nieuw Google Ads-account maakt via de Google Ads API of een bestaand account bijwerkt, wordt er een ACTION_NOT_PERMITTED-fout gegenereerd als er een URL wordt gevonden in het veld beschrijvende_naam en mislukt de bewerking. Deze wijziging heeft echter geen invloed op het veld beschrijvende_naam van bestaande accounts.

Graaf dieper. U kunt meer lezen over de wijziging op de Google Ads Developer Blog.

Waarom kan het ons schelen? Naleving van de nieuwe naamgevingsregels is van cruciaal belang voor een soepele advertentie-ervaring. Door de nieuwe regels te volgen, kunnen adverteerders fouten voorkomen bij het maken of bijwerken van hun accounts, zorgen voor een soepel accountconfiguratieproces, voorkomen van mogelijke vertragingen bij het lanceren van campagnes en het bevorderen van een meer georganiseerd en consistent naamgevingsproces op het hele platform. Het bericht Google kondigt nieuwe goedkeuringen voor advertentieaccountnamen aan verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten

Microsoft Advertising Professional Services-advertenties gaan wereldwijd, wijzigingen in conversieprogramma’s voor breed zoeken en meerMicrosoft Advertising Professional Services-advertenties gaan wereldwijd, wijzigingen in conversieprogramma’s voor breed zoeken en meer

Microsoft Advertising heeft in de nieuwsbrief van april verschillende wijzigingen aangekondigd, waaronder de uitbreiding van Professional Services Ads, een wijziging in de modifier voor breed zoeken en nog veel meer.