Vanaf 21 april merken die advertenties op Twitter weergeven, hebben goedgekeurde vinkjes nodig. Tenzij ze meer dan $ 1.000 per maand uitgeven. e-mailen een kopie van de brief is op Twitter geplaatst door Matt Navarra. WOW…Twitter vertelt adverteerders nu dat ze zich MOETEN abonneren op Twitter Blue of geverifieerde organisaties om advertenties te blijven weergeven! pic.twitter.com/4DrDu82Zi0 — Matt Navarra (@MattNavarra) 23 december 2023 21 april
Waarom kan het ons schelen? Om te voorkomen dat u $ 8 per maand moet betalen voor goedkeuring, moet uw bedrijf $ 1.000 per maand uitgeven aan advertenties of een gouden cheque hebben (die ook $ 1.000 per maand kost en aangeeft dat u een “geverifieerd bedrijf” bent). Hoe dan ook, Mush wil echt $ 1.000 per maand van je. IMO, het is een verwarrende puinhoop voor bedrijven en adverteerders die proberen te navigeren door de nieuwe verificatievereisten van Twitter, wat kleinere adverteerders zou kunnen ontmoedigen en de algehele aantrekkingskracht van het platform zou kunnen verminderen. Alsof dat op dit moment nog mogelijk was.
Niet geheel onredelijk. Er is geen officiële informatie op de advertentieaccountpagina’s van Twitter die aangeeft dat alleen geverifieerde accounts kunnen adverteren, maar het is logisch om van adverteerders te eisen dat ze verifiëren of dit helpt om spam te verminderen of om kwaadwillende actoren ervan te weerhouden het platform te gebruiken. Om echt effectief te zijn, heeft het echter een strenger verificatieproces nodig waarvoor geen creditcard of telefoonnummer nodig is, omdat de maandelijkse kosten van $ 8 alleen geen significant afschrikmiddel zijn voor fraudeurs. In de toekomst lijkt het erop dat degenen die een advertentie willen plaatsen of een tweet willen promoten $ 8 per maand moeten betalen voor Twitter Blue, of $ 1.000 per maand om erkend te worden als een goedgekeurde organisatie. Voor rekeningen met een grijs vinkje kan een uitzondering gelden voor officiële overheidsgerelateerde rekeningen zoals agentschappen, ambassades, parlementen etc. Het bericht Twitter introduceert verplichte verificatie voor adverteerders verscheen eerst op Search Engine Land.