Denk verder dan zoeken: topkanalen en nieuwe trends in merkontwikkeling

Denk verder dan zoeken: topkanalen en nieuwe trends in merkontwikkeling post thumbnail image
De economische impact van de pandemie is nog steeds een belangrijke factor in veel marketingbudgetten. En de huidige concurrentie om marketingdollars en -ruimte is heviger dan ooit. Dus op welke innovatieve, kosteneffectieve manieren kan uw merk opvallen? Welke nieuwe kanalen kun je toevoegen aan je marketingmix om je ROI te verhogen? 12 april hield een webinar met Sreekant Lanka, VP of Digital Solutions bij iQuanti. Om de resultaten te maximaliseren, liet Lanka u zien hoe u uw zoekstrategieën kunt bijwerken en contact kunt maken met uw doelgroep via krachtige marketingkanalen. Hier is een samenvatting van het webinar. Vul het formulier in om toegang te krijgen tot de volledige presentatie.

Belangrijkste leerpunten

Stem uw media af op uw publiek. Uw inhoud moet overeenkomen met de intentie van uw prospect in elke fase van de trechter, van het creëren van context bovenaan de trechter tot meer specifieke inhoud onderaan de trechter. Aan de top van kanaalstrategieën
  • Tactiek: activeer je topkanaal met video’s om de bekendheid en herinnering te vergroten.
  • KPI: ondersteunde en niet-ondersteunde herinneringswinst en hoogste begrip.
[Get examples] Direct toegang tot het webinar op aanvraag → Midden van de trechterstrategieën
  • Tactiek: Bouw het midden van het kanaal op met een combinatie van video en statisch met consistente drive en verkeer.
  • KPI’s: betrokkenheidspercentages, retentiepercentages, kwalitatieve site-/app-bezoeken, merkzoekvolumes en PR.
Bottom of channel-strategieën
  • Tactiek: sluit het onderste kanaal met zoeken, retargeting en andere op signalen gebaseerde doelgroepen van hoge kwaliteit.
  • SNR: MU, SIG en LTV/CAC.
Meet succes op de volgende manieren:
  • Verschillende KPI’s in elke fase van de trechter.
  • Een algemeen gevoel voor CMC om de algehele gezondheid van alle marketingkanalen te meten.
  • Attributie-uitdagingen en privacy maken de weg vrij voor een grotere acceptatie van incrementele tests.

Let op het veranderende zoeklandschap

Om uw merk te laten groeien, moet u nadenken over wat er evolueert en welke kanalen in opkomst zijn. Onthoud ten eerste dat consumenten nu naar andere dingen zoeken dan voorheen.

Let op wijzigingen in zoekopdrachten

De zoekomgeving verandert en neemt afstand van de zoekwoordbenadering. U kunt de verschuivingen zien:
  • Van zoekwoorden tot conversaties.
  • Uitbreiding naar meerdere sessies.
  • Verschijnt als “bij mij in de buurt”, “beste” en meer.
  • Verder gaan dan de onderste trechter.

Let op veranderingen in biedstrategieën

Biedstrategieën veranderen ook, voornamelijk vanwege het vermogen van Google om een ​​ecosysteem op te bouwen dat verder gaat dan alleen zoekwoorden. Denk verder dan zoeken: topkanalen en nieuwe trends in merkontwikkelingScreenshot van iQuanti, 2023 in april [See how bidding is evolving] Direct toegang tot het webinar →

Herken veranderingen in zoekbranches

Marktplaatsen en sociale-mediasites zijn goed voor een groot deel van de zoekopdrachten naar producten.

Begrijp hoe AI het zoekveld verandert

In dit opzicht is de exacte impact van AI op SERP’s nog onduidelijk. U kunt echter het potentieel zien voor zoekwoordtargeting, zoekvolume en installaties. Website-optimalisatie wordt waarschijnlijk erg belangrijk omdat er tools worden ontwikkeld om meer relevante en actuele informatie op te nemen.

Verander uw strategie volgens nieuwe veranderende segmenten en behoeften

Zoeken als product is veranderd, vooral omdat Gen Z het dominante klantensegment is geworden. Als het segment met de minste aandacht, zou je moeten kijken hoe de verticals evolueren terwijl ze veranderen. [Find out how this influences looking beyond search] Direct toegang tot webinar → Bovendien hebben sociale media een aanzienlijke impact gehad op de consumentenreizen met gedragsveranderingen. Hierdoor staan ​​nieuwe platforms en korte inhoud centraal om te voldoen aan de behoeften van een zich ontwikkelend klantenbestand. Draai om te focussen op:
  • Sociale video.
  • Korte video.
  • STV.
  • Tik Tok.

Welke mediakanalen beïnvloeden de consumer journey

Retailmedianetwerken kunnen de derde grote golf van digitale advertenties zijn, na zoeken en sociale media.
  • 14,7% van de Amerikaanse uitgaven voor digitale advertenties in 2021 was bedoeld voor medianetwerken in de detailhandel.
  • De verwachting is dat in 2024 winkelketens zullen goed zijn voor 19,1% van de Amerikaanse uitgaven voor digitale advertenties.
[Discover the advantages of Retail Media] Direct toegang tot webinar → Als het om directe informatie gaat, toont retail direct media mediadiversiteit, terwijl CPG direct media de groei van sociale kanalen laat zien. Denk verder dan zoeken: topkanalen en nieuwe trends in merkontwikkeling Screenshot van iQuanti, 2023 in april Marketeers kunnen afstand nemen van enkele van de duurdere, zeer concurrerende kanalen door uit te zoeken waar de juiste consumenten zijn en hoe ze geld kunnen uitgeven.

[Slides] Denk verder dan zoeken: topkanalen en nieuwe trends in merkontwikkeling

Hier is de presentatie: Denk verder dan zoeken: topkanalen en nieuwe trends in merkontwikkeling van Zoekmachine tijdschrift

Doe mee met het volgende webinar!

3 eenvoudige Google Ads-tips die uw verkoop onmiddellijk zullen verhogen

Doe met ons mee terwijl we ingaan op enkele winstgevende Google Ads-strategieën die op elk type bedrijf kunnen worden toegepast. Reserveer mijn stoel Afbeeldingscredits: Uitgelichte afbeelding: Paulo Bobita/Search Engine Journal

Relevante berichten