Marketing voor maximaal vertrouwen: prioriteit geven aan privacy
Privacywetten en best practices zijn voortdurend in ontwikkeling, net als al het andere in marketing. Hoe zorgt u ervoor dat uw organisatie compliant is en in het belang van uw klanten is? Lucas Long, Director of Privacy Strategy bij InfoTrust en co-auteur van de nieuwe Amazon-bestseller, Becoming a Privacy-Focused Marketing Organization, vergezelt me bij SEJ voor een op privacy gerichte podcast. Krijg inzicht in de drie pijlers van privacy die elke marketeer zou moeten overwegen en welke stappen nu moeten worden genomen.
Als we beginnen te praten over gebruikersverwachtingen en als we beginnen te praten over compliance, wordt het heel moeilijk in grote organisaties die in verschillende landen opereren. Je hebt andere dingen zoals GDPR en EPRI in Europa versus alle staatswetten in de VS. Er zijn verschillende beperkingen op hoe u de Identiteitsdienst kunt gebruiken, hoe u gebruikers kunt identificeren, en voor die gebruikers kunt u zelfs identificeren welke activiteiten en gegevens u kunt initiëren voor enige promotionele activiteit. —Lucas Long om 02:13
Van oudsher hebben cookies van derden een belangrijke rol gespeeld… Ze zullen uiteindelijk eind volgend jaar verdwijnen, wanneer Chrome niet langer wordt ondersteund. Dus hoe we die gebruikers identificeren en gerelateerde informatie staat centraal in wat er op dit moment verandert. —Lucas Long, 06:14
De enige manier om een gebruiker op verschillende locaties te identificeren, is door middel van een persistent identifier. Meestal e-mailen mail of log in, dus daar begint het allemaal. Vervolgens gaat het naar dat data-eigendom van de eerste partij, verzamelt de juiste informatie over elk van die verschillende eigendommen, integreert het zodat we die meer gecentraliseerde weergave hebben en verschillende acties voor die gebruiker kunnen ondernemen. —Lucas Long om 07:16
[00:00] – Over Luke Long.
[01:37] – ID-centrische gegevens en targeting voor meerdere merken en regio’s.
[03:26] – Industrieën waarin Lucas gespecialiseerd is.
[04:13] – E-mailen handelsuitdagingen bij toepassing in het hele land.
[07:16] – Sleutelpijlers van op privacy gerichte marketing.
[08:34] – Andere ID-aanraakpunten zijn beschikbaar.
[14:58] – Andere opties voor aanvullende gegevensbronnen.
[16:21] – Wat is tagbeheer aan de serverzijde?
[19:21] – Kunnen bedrijven meer data uit loyaliteitsprogramma’s halen?
[23:09] – Hoe de presentatie van het boek bedoeld was voor marketing.
Genoemde bronnen:
Boek: Een op privacy gerichte marketingorganisatie worden (Scan, Walk, Run)
https://www.amazon.com/Becoming-Privacy-Centric-Marketing-Organization-Crawl/dp/1544539622 InfoTrust: https://infotrust.com/
Taginspecteur: https://taginspector.com/
Ik wil dat mijn gebruikers kunnen doen wat ze willen op de site. Dat is waar interactie om de hoek komt kijken… een merkverbinding met een persoon ontwikkelen en zelf die permanente identificatie verkrijgen. Dat zou inloggen zijn. Veel organisaties beginnen e-mail te gebruiken. mail als onderdeel van het afrekenproces, met een veel grotere focus op loyaliteitsprogramma’s, beloningsprogramma’s en kortingen. —Luc Long, 11:23 uur
Een van de belangrijkste aandachtspunten van veel verschillende regelgevingen, zelfs die welke over het algemeen gericht zijn op privacy, is het concept van gegevensminimalisatie. Dus, denkend aan een specifieke use case, wat zijn de minimale gebruikersgegevens die nodig zijn om die use case uit te voeren? Maak vervolgens strategieën voor gegevensverzameling en bouw van daaruit verder. –Lucas Long om 21:12 Abonneer je voor meer van dit soort content op ons YouTube-kanaal: https://www.youtube.com/user/searchenginejournal
Neem contact op met Luca Long:
Lucas is een dynamische professional die ongelooflijke vaardigheden en ervaring toevoegt aan het InfoTrust-team! Met uitgebreide kennis van verkoop, marketingstrategie en analyse – om nog maar te zwijgen van het succesvol implementeren van iconische architecturen bij grote bedrijven – brengt hij echt nieuwe inzichten in het SaaS-aanbod. Het is ook Google Analytics-gecertificeerd, waardoor het van onschatbare waarde is als het gaat om webanalyse en tagbeheerstrategieën. Zijn passie om bedrijven kennis te laten maken met de fantastische reeks analytische producten van zijn bedrijf en hen te informeren over consumentengedrag, heeft hem in staat gesteld geweldige relaties op te bouwen met enkele van ’s werelds toonaangevende bureaus en bedrijven. Het maakt echt een verschil! Maak contact met Lucas op LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/lucas-long-61005648/
Neem contact op met Loren Baker, oprichter van Search Engine Magazine:
Volg hem op Twitter: https://www.twitter.com/lorenbaker
Maak contact met hem op LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/lorenbaker